Toon posts:

Shuttle SS51G met SCSI ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week de XPC Shuttle modellen ontdekt, en deze moet 't worden!

Ik werk cross-platform op zowel apple als windows, en toen ik de shuttle
zag was dat 'best-of-both-worlds'; een mooi/compact, betaalbaar en
uitbreidbaar systeem. Ik maak websites, edit video (niet professioneel)
en brand me suf.

Ik heb al aardig wat postings zitten lezen en zou graag nog wat tips krijgen
over SCSI aansluitingen in de SS51G.

Uit de apple wil ik een aantal dingen overzetten:
TEAC CD-R58S 8x SCSI brander (niet burnproof)
Iomega 100mb SCSI zipdrive
IBM 7200rpm 80 GB ide harddisk

De brander is mij snel genoeg en brand alle merken probleemloos,
en moet dan alleen voor 40 euro een SCSI kaartje kopen; dat zou
dan de Advance 2911U worden (20MB/s) worden.
Ben benieuwd of ik dan kan branden en surfen/downloaden tegelijk
(ADSL-usb verbinding). Iemand hier ervaring mee?

Anders gaat alle SCSI eruit en komt er een burnproof IDE combo
(dvdspeler-cdrw) en zip in, maar dat maakt 't wat duurder..

Voor processor denk ik aan in ieder geval Pentium 4 1.8Ghz en 1x512ddr ram.

Zodra over een jaartje ofzo de DVD-RW rookwolken wat zijn opgetrokken (en de
prijzen wat gedaald) kan ik dan altijd nog overstappen naar IDE.

Het gaat me niet om de discussie wat beter of betrouwbaarder is, maar meer
of iemand ervaring heeft of bovenstaande een goed en vlot wil werken,
anders bespaar ik me de trouble en kan ik m'n apple systeem beter in 1x kwijt.

Tips welkom! 8)

Verwijderd

Ik denk dat het wel es errug krap kan gaan worden met de extra kabels die er dan bij een scsi-kaart bij komen. Ik zou het eerlijk gezegd niet doen, vooral vanwege de ruimte die je daar binnenin (niet) hebt. Gewoon overstappen op IDE lijkt me het verstandigste.
Je moet het allicht ff proberen, en als je dan merkt dat de boel niet past of te heet wordt kun je die scsi-kaart vaak gewoon weer terugbrengen (binnen die 8 dagen natuurlijk ;)).
En over branden en surfen hoef je je echt geen zorgen te maken. Dat gaat met een 80Gb IBM en een P4 echt wel lukken!!! Die zijn beide snel genoeg om dat alles aan te kunnen.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb zelf de XPC-SS51G met een adaptec 2940UW, een Yamaha SCSI brander en een Jazz 1 GB aangesloten. Samen met een IBM 60 GB schijf past dit allemaal prima. Alles werkt goed en snel en ik kan alles doen onder het branden, terwijl ik een 1,7@1,9 celeron erin heb zitten met slecht 128MB geheugen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt voor 40 euro al makkeljik een 2e hands Adaptec 2940UW kaartje, daar zou ik eerder voor gaan, maar let op... die dingen zijn best wel groot qua formaat.

Wat rippie zegt klopt ook wel, zo'n 50 pins scsi kabel is niet al te klein en het wordt ech tproppen dan in zo'n kleine shuttle... dat is zowiezo niet lekker voor de airflow, maar met al die kabels is het een stuk minder lekker prutsen. Waar je wel naar kan gaan kijken zijn rounded 50pins scsi kabels, ik heb die nog maar weinig gezien, maar die zijn er wel. Die dingen zijn een stuk beter voor je airflow.

Ik heb hier trouwens een 4x2x20 scsi writer + een SCSI ZIP drive samen gehad en ik werkte altijd gewoon door onderwijl het branden, wat jij wilt kan dus makkelijk.