Ondersteund mijn mobo deze celeron?

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik wou in mijn mobo (een Elite P6VXAT) een nieuwe proc zetten, nl een Celeron 1,3 Ghz (13x100). Er zit nu een P3 733Mhz (5,5x133) in.
Alleen:
- Deze proc is FCPGA2 en er staat nergens dat mijn mobo dat support.
- Is de Vcore wel hetzelfde?
- Ondersteund mijn BIOS wel een multiplyer van 13?

Ik heb het ook op FoK! gevraagd (GoT was down ;( ) alleen daar wisten ze het niet helemaal

tvw

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ja, hij ondersteund tualatins. dus zou het moeten werken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hee, Terw_Dan is er weer :+

ShotGun, dat bord ondersteund Tualatin's, staat uitdrukkelijk op de site ;) Zodoende is de Vcore geen probleem alsook de multiplier; beiden worden door de cpu gedicteerd aan het moederbord welke ze vervolgens gewoon overeenkomstig instelt. Dus gewoon voor gaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• iets
Ja maar in mijn BIOS kan ik geen hogere multilpyer selecteren dan 11 :?
(Sorry maar ik wil zeker wetn dat het werkt, ik ben erg sloeber op het moment dus een miskoop kan ik me niet veroorloven :P)

tvw

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.ecs.com.tw/download/p6vxat.htm
probeer de nieuwste bios eens.
er staat een fix voor de tualatin 1.2 dus die gaat iig werken.

download de bios en kijk dan naar je multiplier, waarschijnlijk kun je dan wle naar de 1300

ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/p6vxat11.exe dit is de nieuwste bios op ecs.com.tw
Jep, ik kom jullie weer lastig vallen :D

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 13-12-2002 15:38 ]

• iets
Nee dat heb ik al gedaan en dat wil hij nog steeds niet.
[idee]Maar misschien komt dat doordat mijn FSB nu op 133Mhz staat en dat je bij 100Mhz wel de multiplyer op 13 kan zetten.[/idee]

* iets gaat het ff proberen

tvw

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ShotGun schreef op 13 december 2002 @ 15:41:
Nee dat heb ik al gedaan en dat wil hij nog steeds niet.
[idee]Maar misschien komt dat doordat mijn FSB nu op 133Mhz staat en dat je bij 100Mhz wel de multiplyer op 13 kan zetten.[/idee]

* TERW_DAN gaat het ff proberen
een Celeron 1300 heeft een FSB van 100 en een multiplier van 13. dus als je daar een MP van 13 kunt instellen gaat het werken.
maar anders kun je een celeron 1200 erop staan. want die werd al met versie 1.0b van je bios ondersteund. Suc6 ermee

Verwijderd

de multiplyer van een Celeron is toch gelocked, dus dan maakt t niet uit of die de multiplyer aan kan of niet (waarschijnlijk is die site geupdate vóórdat de 1300 uit kwam)

moet gewoon werken dus :)

• iets
Terw_Dan schreef op 13 december 2002 @ 15:45:
[...]

een Celeron 1300 heeft een FSB van 100 en een multiplier van 13. dus als je daar een MP van 13 kunt instellen gaat het werken.
maar anders kun je een celeron 1200 erop staan. want die werd al met versie 1.0b van je bios ondersteund. Suc6 ermee
Ik snap ook wel dat de MP gelocked is (duh :P ), maar je kan wel kijken welke multipliers ondersteud zijn.
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 15:57:
de multiplyer van een Celeron is toch gelocked, dus dan maakt t niet uit of die de multiplyer aan kan of niet (waarschijnlijk is die site geupdate vóórdat de 1300 uit kwam)

moet gewoon werken dus :)
Ja maar ik ben was bang dat als het mobo de multiplier niet ondersteund dat het zaakje niet zal gaan werken. Maar dat kan dus wel blijkbaar :)

* iets verheugd zich al op kerst :)

Bedankt voor alle reacties en van mag dit topic wel op slot.

tvw

Pagina: 1