Toon posts:

[Access] Rapport Printen in Schakelbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ben bezig met het maken van een schakelbord heb keuze aangemaakt waaronder ook de keuze "Rapport(ten)"

Hieronder wil ik graag keuze's maken van bijv. "Factuur Afdrukken" en dan niet alle facturen elke keer, maar met bijv een veld waar je de maand in kunt vullen die je afgedrukt wilt hebben.

Zou wat zijn als je aan het eind van het jaar de facturen van december af wilt drukken en dat alles uitgeprint word. Dit is de niet de bedoeling :P

Hebben jullie enig idee?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Als je nu een een variabele Public maakt met datavanaf en datatot en die met de goede gegevens vult, voordat je het rapport opent.

Dan bij het openen van het rapport je Recordsource aanpassen met die twee variabelen, zodat alleen facturen 'datavanaf' tot en met 'datatot' getoond worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou betekeningen dat ik feitelijk met mijn rapporten opnieuw kan beginnen?
Dat ben ik niet van plan.
Heb al wat dingen gezien zoals een query maken met de gegevens van het rapport. Dan bij de datum vul je bij criteria "Geef Maand".
Bij het opstarten van het rapport vraagt hij "Geef Maand" dan typ je 01-01-2003 dan laat hij deze factuur zien.

Maar ik hoopte dat ik bij Januari in kon typen en dat access snapt dat ik alle facturen bedoel van **-01-**.

Hebben jullie misschien nog suggesties?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Nou in principe hoef je niets opnieuw te maken, omdat je eigenlijk gewoon dezelfde query gebruikt, alleen zet je er een voorwaarde aan vast.

Dus als je hem opent doe je:
Visual Basic:
1
Me.recordsource = "je bestaand sql WHERE FaktuurDate BETWEEN #" & datavan & "# AND #" & datatot &"#"

[ Voor 11% gewijzigd door Phenomenon op 13-12-2002 16:04 ]

Verwijderd

vergeet de me.Requery niet...