Toon posts:

veel problemen met tyan tiger mpx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb echt super veel problemen met de tyan tiger mpx s2466n-4m.
hier even de complete samenstelling heb er 5 van gebouwd en kwamen er 4 weer.

1.tyan tiger mpx s2466n-4m
2.2x amd mp 2000 processors
3.2x1024 ecc registered geheugen van het merk corsair
4.asus 8440 ti4400 kaarten rev 29.80
5.koelers 2x zalman 6000-cu
6.enermax voeding 431 watt
7.2xmaxtor 80gig liquid bearing
8.msi dragonwriter 42 speed
9.lite on dvd speler 16x
10.diskette drive
11.chieftec kast dx-01wd

heb er twee aan de praat gekregen had compatibiliteids problemen met de brander, cd speler en hd,s staat dus windows xp op.
denk dat gaat mooi dus ga bezig met de tweede loopt hij vast maar goed kan,
opnieuw bezig met installeren weer vast dus zet deze pc even aan de kant.
volgende pc installeert helemaal vlekkeloos staat dat de video-kaart niet is geinstalleerd.
geen probleem installeer hem en pats zwart beeld met een irritant knipperent wit streepje :( uur aan laten staan en nog niks,
andere video kaart in gedaan zegt hij dat er geen data verefication is.
dus pak andere drivers installert hem prima pats weer zwart beeld met natuurlijk het irritante knipperende streepje.
start hem opnieuw op en mist in een keer het bestand hal.dll.
deze staat in system32.
heb alle onderdelen al een keer verwisseld weet dus echt niet meer wat te doen.
kan ook niet echt wat vinden in de searches.
dus als iemand hier een atwoord op weet want ben er al zoon 3 weken mee zoet.
en wordt er zo langszamer hand :r :r :r ziek van!!.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Probeer ze eens te installeren met zo min mogelijk hardware, dus één DIMM, één disk en alleen de CD-rom speler. Probeer ook een andere Detonator i.p.v. 29.80, of een oude (b.v. 23.11) of een hele nieuwe (zoals de 40.72) en als het draait, check ook het BIOS voor temperaturen en spanning. Een andere PSU testen wil ook wel eens helpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
dat was ik vergeten te vermelden ik heb hem ook al geprobeerd te installen buiten de kast met een strip geheugen een cd-rom en een harde schijf en de video kaart ook al met een proc dat is dus het vage.

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

Heb je al gekeken bij Tyan zelf of er niet een compatibility list is voor de Tiger MPX?

en heb je al gezocht naar problemen met jouw rev. van het bordje (zijn degene die "goed" draaien zelfde rev. als de rest?)

staat de nieuwste bios erop?
alle mogelijk upgradebare firmware geupgrade?
zo kan ik natuurlijk wel ffies doorgaan :)

meest logische lijkt mij:

vidcard+revisie/bios van mobo geeft problemen?

lijkt mij vnl. omdat ze "echt" over de zeik gaan als je drivers installed, ook met andere vidcard.

dat je HAL.dll weg is is eigelijk wel een vrij serieus probleem wat niet zomaar kan ontstaan...

HAL.dll dient nl. voor je hardware aansturing met drivers e.d. (Hardware Abstraction Layer), als je die beschadigd, gaat het gok ik tijdens het initialiseren van de drivers iets goed fout.

belangerijkste wat ik nu kan zeggen is hetvolgende:

check de tyan site op je mobo met compatibility (belangerijk is revisie van je mobo's)
kijk of er bios updates zijn.

indien alle hardware 100% identiek is (dus incl revisies) probeer dan 1 sys helemaal werkend te krijgen met wat hierboven staat, en schijf ff precies op wat je doet :)

ik hoop iig dat het gaat werken, zoniet heb ik zo 123 geen oplossingen voor je.

wat je in het ergste geval zou kunnen doen is ook nog kijken in de knowledgebase van Microsoft (msdn.microsoft.com > advanced search > include knowledge base) en dan zoeken op Windows XP met Tyan (of chipset)

kan best zijn dat 't een prob. is met de HAL.dll, dan zal een slipsream van WINXP met SP.1 het vast wel oplossen :)

indien de rest niet lukt dan natuurlijk!

maar suc6 ermee iig

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Verwijderd

Topicstarter
1 pc is dus al werkend en draait prima maar die andere pc,s hebben dezelfde componenten.
daarom sanp ik dus niet waarom deze het niet doen.
ook is de flash erover heen gegaan.
zelfs bij onze leverancier weten ze het niet.
maar zal wel even proberen met die knowledgebase van je

• mythos

mythos

Erg nice dat ze dezelfde hardware hebben, maar hebben ze ook de zelfde revisie?

ik kan me nl. niet echt voorstellen dat eentje het wel goed doet en de andere vier niet. hier zijn dan natuurlijk 2 uitzonderingen op:

OF ze hebben echt verschillende revisies (heb je dit uberhaupt gecheckt voordat je het zei?)
OF de voedingen zijn niet echt fijn

die 2e klinkt op zich aannemelijk, maar dit zou inhouden dat 4 van de 5 voedingen die je hebt besteld brak zijn, wat in mijn ogen ongeveer net zo waarschijnlijk is als dat ik een smurf ben :P

nou heb ik nog 1 suggestie:

Markeer je "goede" pc z'n componenten (met post-it notes ofzow)

en ga gewoon stuk voor stuk die bak testen met:
ram van andere machines
video
enz enz

dan merk je vanzelf wel hoe of wat

en werkt het wonderbaarlijk genoeg allemaal wel op dat mobo + die cd-rom+dvd+voeding?

dan is 1 van die 4 dignen bij alle andere beschadigd.

dis nu iig de snelste testmethode, maar doe dit dan ook echt pas ALS je die andere dingen Letter voor Letter hebt opgevolgd :)

• mythos

mythos

okay, nog 1 suggestie voordak er vandoor ga:
http://www.tyan.com/support/html/f_tg_mpx.html
GOED LEZEN :P

nou oke nog 2 :)

je hebt naast de std. ATX connector, ook nog een +12V (hdd) connector op je mobo, en die kleine vierkante

ik hoop toch wel dat je ze neit alle 3 en ook niet alleen de ATX hebt aangesloten he?

zoja: bij voorkeur ATX + de vierkante
zonee: zie zoja :)

Prettig weekend en suc6

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

http://www.tyan.com/support/html/b_tg_mpx.html#S2466N-4M

Als je deze change log ziet kan ik me voorstellen dat je problemen hebt.
flash je bios eens zo te zien verhelpt dat wat problemen misschien niet allemaal maar alle beetjes helpen.

Verwijderd

Topicstarter
yiger schreef op 13 december 2002 @ 17:05:
okay, nog 1 suggestie voordak er vandoor ga:
http://www.tyan.com/support/html/f_tg_mpx.html
GOED LEZEN :P

nou oke nog 2 :)

je hebt naast de std. ATX connector, ook nog een +12V (hdd) connector op je mobo, en die kleine vierkante

ik hoop toch wel dat je ze neit alle 3 en ook niet alleen de ATX hebt aangesloten he?

zoja: bij voorkeur ATX + de vierkante
zonee: zie zoja :)

Prettig weekend en suc6
ja heb ze alle 3 aangesloten leek mij de meeste logika
maar hoezo niet die hdd power connector

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Volgens de manual MAG je ze alle drie aansluiten en is 2 voldoende.

Heb je de videokaart uit de werkende config al eens in een defecte config geprobeerd?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

ervaring met 3 op de meeste mobo's is dat je bord binnen een half jaar dood is
gebruik alleen de atx en die vierkante (zwart geel )
verder als dat andere systeem goed draaid ruil dan eens het geheugen om
enz

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
ja de video kaart uit de oude config is ook al geprobeerd.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 15:21:
dat was ik vergeten te vermelden ik heb hem ook al geprobeerd te installen buiten de kast met een strip geheugen een cd-rom en een harde schijf en de video kaart ook al met een proc dat is dus het vage.
Videokaart is het niet dus blijft over:
- proc (daar heb je er zat van :)
- geheugen
- cd-rom
- hdd
- voeding
- tyan

Meest voor de hand liggend is dan het geheugen, toevallig een ander reepje DDR (smaak maakt niet uit zolang je het eerste slot gebruikt) in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
ja het is vaag maar er bestaan volgens mij echt veel fouten in tyan borden.
geheugen is ook geprobeerd alles eigenlijk al alleen dat met die 3 stekkersdus nog niet

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, grappig, ik heb ook veel stabiliteits problemen gehad met m'n vorige Tiger MPX. Ik heb het bordje inclusief het geheugen (512MB KingSton) teruggestuurd naar m'n leverancier, en inmiddels draait alles netjes stabiel met een nieuw mobo en een nieuw reepje geheugen.

Ik heb trouwens overal gelezen dat het echt niks uit maakt of je nou alle 3 de power-connectors gebruikt (staat bv. ook in de 2cpu.com review), het lijkt me een beetje sterk dat het mobo dan binnen een halfjaar kapot gaat.
ja het is vaag maar er bestaan volgens mij echt veel fouten in tyan borden.
Dat valt wel mee lijkt me, ik heb toevallig dan hiervoor een brakke MPX gehad, maar ik heb er verder niks over gelezen op andere fora.

Kloppen je voltages trouwens een beetje? Het kan ook goed liggen aan de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
kun je mij de waardes geven probeer ik die ff

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik gebruik dezelfde voeding met heel veel meer apparatuur, moet geen enkel probleem zijn.

core1 1,6
core2 1,6
3,3 = 3,232
5 = 4,842
12 = 11,75
-12 = -12,28
agp 1,536
ddr 1,232

Volgens Tyan sysmon

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

heb je al geprobeerd te installeren met maar 1 cpu? zijn je bios instellingen wel goed? zoals MPS 1.4 bijvoorbeeld.
Mijn Tyan draait hier vlekkeloos met XP, 512 MB kingston DDR ECC Regged. draait vrolijk op 140 MHz FSB met 2 MP1600's. heb je ze gebouwd met emp-beveiliging? polsbandje e.d. in een goede omgeving? ik zie tegenwoordig veel te veel mensen van alles en nog wat aanraken of vastpakken.. no offence dus :)

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Zo maar een ideetje, heb je de boel wel eens op virussen gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als er nog niks opstaat hoe kom ik dan aan virussen .
een proc is ook al geprbeerd en ik heb 2048mb ecc reg en die is ook al verwisseld.
en heb alles om een netjes pc's te bouwen.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:19
Ik heb zelf een tyan thunder k7 in elkaar gezet, waar ik ook veel problemen mee heb gehad. Ik ben hier zeker 3 maanden mee bezig geweest, het waren iedere keer random problemen. Er moest sql server 7 op en de problemen waren net niet random genoeg om te denken aan het geheugen(achteraf) ik heb echt de hele pc uitelkaar gehaald en de onderdelen een voor een terug gestuurd. Toen heb ik een nieuw moederbord gekregen van asus, en hier waren de problemen het zelfde. Dan ga je dus het geheugen verdenken. Ik had er echt hele dure Registered dimms in zitten van Transcend. (€750 per stuk * 4) en wat bleek na een wissel van het geheugen, met simpel unregistered geheugen, het werkt. die machine draait inmiddels al weer een half jaar.
Mijn advies is dus : probeer eens simpel unregistered geheugen en voer dan een aantal benchmarks uit. een ideaal programma om mee te testen was voor ons sqlhdtst van microsoft. ( is niet meer te vinden op de website van microsoft) dit programma maakt een bestand aan, waar hij de hele tijd in gaat zitten schrijven en lezen. als hij er iets inschrijft, en weer terug leest moet hij dus het zelfde terug krijgen. Bij ons liep het na verloop van tijd vast omdat hij dus niet het zelfde terug kreeg. met dat simpele geheugen ging dat dus wel goed. Je kan in dit programma kiezen voor 3 file grotes, de eerste is een test van nog geen 5 minuten, de tweede duurt een paar uur en de derde moet je over een weekend draaien. als hij die doorlopen is weet je bijna zeker dat je systeem stabiel is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Een paar dingen.
Ik heb zelf een MSI 6501 en dat heeft ook wel even geduurt voor die helemaal stbiel liep.
- die voltages lijken mij wel een beetje aan de lage kant. volgens mij heb ik ze allemaal net er boven zitten dus 5 -> 5.1 12 -> 12,08
Dat ze er boven zitten vind ik op merkelijk want van 11,75 is het lastiger om vlak 12 te maken als van 12,1
- voldoende koeling in kast (zonder case fan houd dual duron 1200 het ong 3 minuten uit voor hij vast loopt)
- nieuste bios en juiste drivers
- misschien lullig maar een andere versie van windows??
Hier voor heb ik een AMD750 chipset gehad en dat wou niet werken met nerderlandse versies van windows. Enkel met US versie!!

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 09:01:
heb er 5 van gebouwd en kwamen er 4 weer.

ja maar als er nog niks opstaat hoe kom ik dan aan virussen .
Via de bootsector van je HD, een format is dan niet voldoende. > FDISK /MBR wel.

Heeft mij ook ooit een dag gekost voordat ik naar virussen ging zoeken.

• ronny

ronny

Trotse vader

maar als de HD net nieuw van de fabriek komen staan er toch nog geen virussen in de boot sector??

Verwijderd

Topicstarter
Stefano schreef op 16 december 2002 @ 11:02:
[...]

Via de bootsector van je HD, een format is dan niet voldoende. > FDISK /MBR wel.

Heeft mij ook ooit een dag gekost voordat ik naar virussen ging zoeken.
hmm lijkt me sterk want nummer een fdisk /mbr is al gebeurt wegens een 3com kaart en twee er is al 4 keer een andere schijf geprobeerd van verschillende merken.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ok, dan kan je dat ook uitsluiten.

Begijp ik het goed dat je alles al eens vervangen hebt behalve de Tyans? Moet je toch eens een ander bordje gaan proberen hoewel het erg onwaarschijnlijk is dat je 4 defecte borden hebt. Dat is een score van 4 uit 5, 80% uitval. :?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ook al eenasus dual bordje geprobeerd en nog loopt het vast strange huh

Verwijderd

ik ben aan het rondkijken naar de mogelijkheden met een dual socket A moederbord voor een dual athlon xp2400+.
echter, ik lees op veel fora over problemen met tyan mpx borden. met name over problemen met voedingen, veelal doorgebrandde voeding/moederbord. ik denk dat ik zelf voor de asus a7m266-d zou gaan met een lan en video-kaart op een risercard.

overigens denk ik dat jij ook te maken hebt met een brakke/te slappe voeding.
misschien es zonder die stroom vretende GF proberen ?

edit:
lees net dat je al andere videokaart hebt geprobeerd. scheel gelezen 8)7

je zult wel al veel gelezen hebben over de tyan tiger mpx, heb je misschien nog ergens iets gelezen over dat doorbranden van die voedingen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:11 . Reden: bril nodig ]

• maratropa
  • Niet online
MrMe, dat probleem van de doorgebrande mobo/voeding aansluiting komt voor bij de Tiger MP, niet de Tiger MPX. De tiger MP haalt zijn stroom voor de procs uit de 5 volt lijn, en heeft geen andere aux. power ingangen. De MPX haalt zijn stroom voor de procs uit de 12 volt lijn, en heeft ook nog een aux power ingang. Dus een MPX heeft geen last van dat doorbranden. (als er te veel door de 5 volt loopt en/of de aansluiting van de stekker is niet goed dan wordt de ATX plug heet en kan dus doorbranden.

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 16-12-2002 15:29 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
owke ben er al uit alleen de atx en dat vierkante stekkertje gebruikt als voeding en heb nt drivers gebruikt in plaats van de xp drivers dus sluit deze topic maar.
bedankt

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Toch raar dat'ie bij jou het niet doet met alle 3 de aansluitingen, en windhoos XP. Dat heb ik er namelijk wel op zitten (ook de Tyan Tiger S2466n-4M), en heeft vanaf het begin vlekkeloos gedraait.

Moet daar wel bij vermelden dat ik wegens complicaties met m'n waterkoeling (whehe.. en geldgebrek!) 1 proc gebruik. Geheugen heeft als enige onderdeel ook raar gedaan, dat wel. 512mb non-registerd, die op de een of andere manier niet goed contact leken te maken. Had eens een hele dag gereden naar een LAN, daar aangekomen gaf'ie geen beeld, alleen 4 piepjes. Het heeft een uurtje geduurt voordat ik erachter kwam dat geheugen aanduwen (en dan ook.. euh.. "goed" aanduwen >:)) de oplossing was :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

:/

Stefano kijkt bedenkelijk maar je probleem is verholpen. Wat bedoel je eigenlijk met NT en XP drivers?

Verwijderd

ik had nog een kort vraagje over dat moederbordje, wil er eigelijk geen nieuw topic voor openen.

als ik een tyan tiger mpx plank heb met daarop 2 amd xp2400 processors en 1 harde schijf, zou een 300Watt voeding dan voldoende zijn? of zou ik een 400Watt voeding moeten nemen als deze; http://www.casing.com.tw/mpt400p-1.htm

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 09:55:
ik had nog een kort vraagje over dat moederbordje, wil er eigelijk geen nieuw topic voor openen.

als ik een tyan tiger mpx plank heb met daarop 2 amd xp2400 processors en 1 harde schijf, zou een 300Watt voeding dan voldoende zijn? of zou ik een 400Watt voeding moeten nemen als deze; http://www.casing.com.tw/mpt400p-1.htm
Volgens de handleiding is een 300W voeding het minimum. Als je alleen maar die 2 procs en HD neemt zou het moeten lukken, als je een zware grafische kaart erin zet plus dvd-brander ed is 350 - 400W toch zeer sterk aan te raden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ronny

ronny

Trotse vader

Dat van de voeding hangt ook sterk af van de kwaliteit van de voeding.
Als je een beetje kwaliteit voeding hebt dan kan je met 300 echt best veel aanhangen voor hij er mee op houd.
Zeker als je maar 1 hd hebt en verder geen "zware" andere dingen.

Verwijderd

Topicstarter
owke ben ik weer had ze allemaal draaien blijkt er 1 mobo kadoek te gaan.
heb deze opnieuw geinstalleerd maar nu blijf ik een foutmelding in windows krijgen je weet wel wil je dit verzenden of niet.
heb al weer alles geprobeerd en kom er nog niet uit windows is ook op nieuw geinst zelfs op een nieuwe schijf.
dus weer een probleem

• ronny

ronny

Trotse vader

Staat in de device manager geen problemen en conflicten??
probeer eens een linux er op te zetten, om eens te kijken of het software of hardware matige problemen zijn.
Anders, ja wat anders??

[ Voor 12% gewijzigd door ronny op 20-12-2002 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
owke ben er al weer uit er waren geen conflicten en geen problemen.
heb toen voor de zekerheid irq's veranderd in de bios en hij werkt als een trein maar dan zonder vertraging hehe.

• ronny

ronny

Trotse vader

blij om te horen dat alles "al" weer werkt als een trein.
Maar als alle machienes gelijk zijn moet het toch haast een bios instelling zijn wat niet helemaal zuiver is.

Verwijderd

Topicstarter
nee echt niet heb twee van die machines naast mekaar gezet en kreeg toenbij de een allerlei rare fouten enbij de ander liep het vlekkeloos best vaag niet dan.

Verwijderd

Topicstarter
hallo ben ik weer heb de pc's twee maand niet aan gehad
en wat denk je honderden fouten.
heb het helemaal gehad met tyan
owke ze deden het eerst wel maar heb ze twee maanden niet aan gehad en we laten vandaag eerst even zien dat ze het doen aan de klant NIKS NOPES NADA.
dus ik loop met een boei van hier tot het magazijn.

maarja ga dus mooi over op gigabyte .das zeker

Verwijderd

Topicstarter
hij mag gesloten worden alles draait dus met gigabyte offffff course.
en stabieler dan ooit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een topic wordt pas gesloten wanneer het niveau triest is, wanneer de openingspost waardeloos is, wanneer het erg offtopic gaat, wanneer er mensen zijn die het topic verzieken, etcetera. Dat is hier dus niet het geval :)
Pagina: 1