Toon posts:

[Java] Tombcat gebruikt teveel geheugen op Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Tombcat gebruikt veel te veel geheugen op mijn linux machine. Het gemiddelde zit tussen de 30 en 60% van 256mb intern... Ik weet begod niet waar dit aan zou kunnen liggen. De applicatie draait Java / Mysql en zou op zich snel genoeg moeten zijn... Who can help?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben verder niet thuis in tomcat, maar gewoonlijk start je een vm met een hoeveelheid geheugen (ook al doet ie er niets mee). Ik vermoed dat dat hier ook het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
vm? ehhhm.. ik nie snap ff... kunt u mij verder helpen???

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

vm = virtual machine. Een soort applicatie waarin java applicaties weer draaien. Een vm wordt standaard geloof ik opgestart met 64 mb. Dus je bent automatisch 64 mb kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik het goed begrijp start Linux dus mijn Java Server met standaard 64 mb intern? dat dus dan weer mijn hoge geheugen verbruik verklaart...?!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 15:08 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik weet dus niet hoe het zit met Tomcat, maar alleen hoe het zit met normale vm`s.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga us ff zoeken hoe het zit hiermee.. als iemand anders het weet maggie het zeggen :-(

Verwijderd

Ik draai Resin onder windows (icm jdk 1.4.1). En als die net is op gestart gebruikt hij zo'n 19mb geheugen. Dit kan onder zware load oplopen tot zo'n 40-50mb, de hoeveelheden waar jij het over hebt, heb ik met Resin nooit gehad. Misschien eens proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor de tip.. gaak zeer zekers ff proberen!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Wil je een commerciele applicatie bouwen met Resin, moet je dus wel geld betalen. Voor Tomcat hoeft dat niet.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 14:46:
Mijn Tombcat gebruikt veel te veel geheugen op mijn linux machine. Het gemiddelde zit tussen de 30 en 60% van 256mb intern... Ik weet begod niet waar dit aan zou kunnen liggen. De applicatie draait Java / Mysql en zou op zich snel genoeg moeten zijn... Who can help?

Waarom is dat te veel :?

Als ie dat nodig heeft om goed te draaien is dat toch prima? Het is een beetje onzin om je geheugen leeg te houden als richtlijn voor goed draaien. Sterker nog, als je 256MB ram erin hebt en dit is het enige wat de machine doet, is het zelfs onzin als je niet "genoeg ram" gebruikt :)
Alarmnummer schreef op 13 december 2002 @ 15:03:
vm = virtual machine. Een soort applicatie waarin java applicaties weer draaien. Een vm wordt standaard geloof ik opgestart met 64 mb. Dus je bent automatisch 64 mb kwijt.
Dat is onzin :)
Het wordt standaard met een maximum opgestart en het zal dan niet (veel) meer dan dat maximum innemen tijdens het werken (max heap size is dat). Maar het is echt niet zo dat elke java applicatie (want dat zeg je eigenlijk) of instantie van de VM gelijk al 64MB inneemt :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ACM schreef op 13 december 2002 @ 19:46:
[nohtml]
[...]
Dat is onzin :)
Het wordt standaard met een maximum opgestart en het zal dan niet (veel) meer dan dat maximum innemen tijdens het werken (max heap size is dat). Maar het is echt niet zo dat elke java applicatie (want dat zeg je eigenlijk) of instantie van de VM gelijk al 64MB inneemt :)
Je hebt gelijkt. Een vm wordt idd opgestart met een max hoeveelheid geheugen en dat hoef idd niet te betekenen dat hij dat geheugen ook meteen inneemt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Alarmnummer schreef op 13 December 2002 @ 19:50:
Je hebt gelijkt. Een vm wordt idd opgestart met een max hoeveelheid geheugen en dat hoef idd niet te betekenen dat hij dat geheugen ook meteen inneemt.

Dat zou een veel te mooi argument voor de "javahaters" zijn geweest ;)
Pagina: 1