Toon posts:

Windows XP licenties *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het inventariseren hoe we het beste onze huidige 28 Windows NT 4 werkstations kunnen voorzien van Windows XP pro NL.
Wat is de beste manier in verband met de nieuwe licentiepolitiek om deze werkplekken om te zetten?
We willen ongeveer om de 4 a 5 jaar op een nieuw besturingssysteem overgaan en denken zelf het goedkoopst uit te zijn bij nieuwe aanschaf van de software (retail).
Maar waar kan ik het beste de software aanschaffen, en is het mogelijk om OEM versies in te zetten?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OEM kan niet, die mogen alleen mee verkocht worden met nieuwe computers.
Je kunt er vaak wel aankomen maar dat is niet legaal. Ook moet je met oem licentie voor support bij de fabrikant van de computer en niet bij de maker van de software.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb het OS in de titel gezet, is wel zo handig :)

Ontopic: kijk even naar www.microsoft.com/licensing

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
als het voor een bedrijfje is, bel microsoft nederland, die regelen dan verder alles, aak zijn er nog wel speciale lecenties enzo :)

dan regelen hun alles, hoef je zelf niet te zoeken :P

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dat is wel zo handig.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Icey schreef op 13 December 2002 @ 15:13:
als het voor een bedrijfje is, bel microsoft nederland, die regelen dan verder alles, aak zijn er nog wel speciale lecenties enzo :)

dan regelen hun alles, hoef je zelf niet te zoeken :P
microsoft zelf regelt helemaal niks, die wijzen je gewoon door naar een leverancier van licenties,

licenties koop je bij een levancier, en je krijgt een certificaatje van MS... that's it

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je krijgt niet eens meer een papiertje in handen. Alles via het web....

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Mocht je op zoek zijn naar een leverancier met "een beetje extra" kan ik je LogicSoft aanbevelen.
Wij zijn zeer goed door hen geholpen.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Nog ff een vraagje : Ik zie op de MS site staan dat er met volume-licencing voor bedrijven meerdere licences tegelijk aan te schaffen zijn, maar ik kan niets vinden over het los aanschaffen van individuele licenses? Is dat ook mogelijk? Is het ook goedkoper dan rechtstreeks uit de winkel? Een kopietje branden is nl. wel lekker makkelijk...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

talin

ES-MA

NaliXL schreef op 13 december 2002 @ 23:22:
Nog ff een vraagje : Ik zie op de MS site staan dat er met volume-licencing voor bedrijven meerdere licences tegelijk aan te schaffen zijn, maar ik kan niets vinden over het los aanschaffen van individuele licenses? Is dat ook mogelijk? Is het ook goedkoper dan rechtstreeks uit de winkel? Een kopietje branden is nl. wel lekker makkelijk...
nope !
ze zullen je doorsturen naar de gewone handel ( lees winkel )

zorg ( als bedrijf zijnde ) in onze lieve heers naam ervoor dat je je licenties voor elkaar hebt .
bij ons ( lees mij ) hadden we op elke nieuw aangeschafte pc zn mooie licentie sticker zitten , die kapot gaan als je ze eraf wilt halen , maar na 2 weken waren er dus mooi wel een aantal verdwenen .
ik haal ze er nu zelf maar af , en bewaar ze , nieuw uit doos willen ze er nog wel makkelijk af .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1