Intentionally left blank.
Geen airco
Standaard geen noodstroom
Minder stabiele internet connectie
Voordelen:
Voor een aantal servers mogelijk goedkoper (hangt van de prijs van je sdsl af)
Makkelijker onderhoud als er wat mis is.
En ik heb ook noodstroom (nouja, voor maximaal 10 PC's en 30 minuten...)
Maar hier in dit gehucht is nog nooit het stroom uitgevallen! (* aKra klopt af...)
--
Wat is er minder stabiel aan dan?
[ Voor 13% gewijzigd door aKra op 13-12-2002 15:00 ]
Vindt ik wel meevallen, m'n MRTG poept niet meer uit dan 1500, dus aan 2048 heb ik genoeg, uitbreiden gewoon nog zo'n SDSL lijntje en dan aan elkaar binden
Wij hebben hier ATM 10mbit voor het zware downloaden , en hosten doen we zelf , dus ik denk dat die 2mbit het wel moet trekken , alleen die 1:20 overboeking ? kweet niet ofdat wat is.
Ik denk niet dat je daar last van hebt, houden providers toch geen rekening mee...
Verwijderd
Dus komen op zelfde peering partners uit etc.
Of eventuele potentiele providers die dit aanbieden?
(Sort of a kick, but not really
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
een gameserver is niet errug verstandig met SDSL helaas
Maar het is veel goedkoper dat 'n datacentrum, staan er namelijk nu al 'n aantal.
Verwijderd
Wrschlk deed je dat al, maar denk zeg het toch ff
Verder heb je thuis w.s. niet hetzelfde qua noodstroom, brandbeveiliging, fysieke beveiliging, etc. En denk ook eens aan je stroomkosten!
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Ik blijf toch erop dat het slechts een brainstorm is en niet meer.
Heb ervaring met UUnet (tegenwoordig inter-nl.net ?), en die zijn zo goed dat ik het zeer kan afraden daar zaken mee te doen.aKra schreef op 13 december 2002 @ 19:18:
Of eventuele potentiele providers die dit aanbieden?
Verder hang ik ook aan dat ene lijntje: één graafmachine is voldoende om roet in het eten te gooien.
Voor de rest: ik zie er geen nadelen in, zoalgn je maar geen garanties gaat afgeven die je niet kan waarmaken.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Als dan de ene wordt kapotgegraven kan ik altijd nog op die andere hangen, maar als de centrale ineens powerout heeft dan heb ik wel 'n probleem, want ze komen er allebij binnen natuurlijk...
Maar hoe zit het met de vertraging? Hoeveel ms zou ik halen?
Deze provider kan jou gewoon de max. latency geven, en kunnen zelfs ook een SLA op die lijn zetten. Je zou eventueel ook een backup kunnen voorzien (bv. automatische 2 lijns ISDN backup bij uitval van je SDSL lijn).
Denk dat het zeker de moeite is om te bekijken, zolang je SLA maar in dezelfde orde ligt, als jullie verwachting van de connectie.
Maar nu zoek ik nog 'n goede provider natuurlijk, en als het kan goedkoop
KPN biedt dit dacht ik ook onder de naam epacity, maar daar kan je het beste even contact voor opnemen met je account manager @ KPN
Zo een backup die automatisch inbelt als de verbinding er uit ligt is wel leuk, maar dan moet je eigenlijk wat serieusers hebben. Want normaal trekt hij 1500 zegt ie. dan heeft die niks aan een 128 backup verbinding. dan moet je minimaal 256 hebben, of een xdsl verbinding van een andere provider en een andere telco.elevator schreef op 14 december 2002 @ 11:25:
Waarschijnlijk heb je het hier over een business DSL oplossing van een bepaalde provider?
Deze provider kan jou gewoon de max. latency geven, en kunnen zelfs ook een SLA op die lijn zetten. Je zou eventueel ook een backup kunnen voorzien (bv. automatische 2 lijns ISDN backup bij uitval van je SDSL lijn).
Denk dat het zeker de moeite is om te bekijken, zolang je SLA maar in dezelfde orde ligt, als jullie verwachting van de connectie.
Het probleem met een 2e DSL verbinding is, dat de kans groter wordt dat ze allebei tegelijkertijd uitvallen. 2 x ISDN (256kbit) zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn, maar veelal heeft je provider hier hele goede oplossingen voor.QBiT schreef op 14 december 2002 @ 12:21:
[...]
Zo een backup die automatisch inbelt als de verbinding er uit ligt is wel leuk, maar dan moet je eigenlijk wat serieusers hebben. Want normaal trekt hij 1500 zegt ie. dan heeft die niks aan een 128 backup verbinding. dan moet je minimaal 256 hebben, of een xdsl verbinding van een andere provider en een andere telco.
je moet dus bij een uitval je verkeer direct routeren zodat je op hetzelfde IP bereikbaar blijft...
wat heb je er aan als je straks online blijft maar ineens op een ander IP zit
Ook stroomtechnisch... 30min is niet veel... een colo kun je gewoon paar dagen doordraaien.
[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 14-12-2002 19:40 ]
Maar gaat me meer om de kosten en de mogelijkheden!
Prijzen van cistron
Voor dat geld kan je toch wel een aantal servers in een zeer goede colo hangen.
En ik moet zeggen daar kan ik maar zo'n 2-3 servers aan hangen, en we hebben er nu 8.