[MAC] Hoogte van een tabel

Pagina: 1
Acties:

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
De website op http://www.yachtvisionmagazine.nl voldoet op vrijwel alle pagina's aan de W3C standaarden volgens de HTML validator, maar toch blijf ik een probleem houden met weergave op de Macintosh. Het testsysteem (met een loeigrote monitor en bijpassende resolutie, 1600x1024) draait MacOS X 10.1.5 met Internet Explorer 5.2.2. De problemen zitten erin dat het bovenste logo op pagina's als http://www.yachtvisionmagazine.nl/advertisement.php met weinig content wél goed wordt getoond, maar dat alles daaronder naar beneden schuift, waardoor er als het ware de grijze achtergrond tussen komt. Heb er lang naar gezocht wat het kon zijn, maar het probleem treedt niet op in alle browsers die ik heb getest (Mozilla/Phoenix/Netscape Navigator, Opera, IE), alleen op de Mac :?. Iemand een oplossing hiervoor?

• Willem
  • Laatst online: 22:35
Merk niets vreemds op te merken hier @ Mac OS 9.1 IE 5.2
1024x768

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

Kan je een screendump maken, want IE5.1 OS X 10.1.5 doet het goed zover ik kan zien.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ivar
Screendump (vrij groot) is als volgt: Afbeeldingslocatie: http://www.day.nl/screendump.jpg

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Das inderdaad een Screeeeeeeeeeen dump

• Ivar
gvdh81 schreef op 13 December 2002 @ 15:20:
Das inderdaad een Screeeeeeeeeeen dump
Heb toch gezegd dat het een loeigrote monitor met bijpassende resolutie was :P. Maar daar ligt dus ook het probleem van de grijze balk waarschijnlijk, de hoge resolutie. Misschien toch iets fout gedaan in de code of een workaround hiervoor (graag geen javascript checks op macintosh+hoge resolutie)?
edit:
toch maar even de grootte aangepast :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ivar op 13-12-2002 15:28 ]

• Willem
  • Laatst online: 22:35
Leg nou nog eens (adhv de screendump) uit wat exact je probleem is.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Ivar
Zoals te zien op de screendump, zit er tussen het logo en de rest van de pagina een grijs gedeelte (de achtergrond schijnt er als het ware doorheen). Dit is niet de bedoeling, de pagina moet gewoon 100% in de hoogte beslaan en op elkaar aansluiten. Dit probleem treedt alleen op bij een Macintosh als eerder beschreven.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

Ivar schreef op 13 December 2002 @ 15:31:
Dit probleem treedt alleen op bij een Macintosh als eerder beschreven.

Nou, alleen bij IE5.2.x onder OS X eigenlijk.

Ik voel er op dit moment weinig voor om de HTML te gaan bekijken enzo, maar vermoed dat het wel te fixen is met een td background oid?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ivar
chem schreef op 13 december 2002 @ 15:47:

[...]

Nou, alleen bij IE5.2.x onder OS X eigenlijk.
Daarom zeg ik ook: "een macintosh zoals eerder beschreven", dus met IE5.2, OSX en hoge resolutie
Ik voel er op dit moment weinig voor om de HTML te gaan bekijken enzo, maar vermoed dat het wel te fixen is met een td background oid?
Helaas lost dat het niet op, de twee rijen sluiten gewoon niet op elkaar aan en het instellen van de achtergrondkleur heeft dan weinig zin. Bovendien wordt bijvoorbeeld het menu absoluut geplaatst, niet relatief, dus zal de layout er ook onder lijden. Mijn vraag is dan toch ook eigenlijk of er iets fout zit in de HTML code of dat er een workaround oid is.

• Ivar
Niemand zin om even wat HTML te inspecteren op wat deze problemen zou kunnen veroorzaken? Moet toch te verhelpen zijn...

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
Ik denk toch echt dat het gewoon aan die IE ligt... Ik kan echt niet zien wat er fout is aan de source... :/ (ik zie het overigens wel 'zoals het hoort'... Windows met IE 5.5...)
Maar: is dit nou echt een groot probleem? Hoeveel mensen (percentage bezoekers) komen er nou met MacOS X 10.1.5 en Internet Explorer 5.2.2 op jouw site?

• Ivar
eXtReMeBiE schreef op 13 december 2002 @ 23:34:
Ik denk toch echt dat het gewoon aan die IE ligt... Ik kan echt niet zien wat er fout is aan de source... :/ (ik zie het overigens wel 'zoals het hoort'... Windows met IE 5.5...)
Maar: is dit nou echt een groot probleem? Hoeveel mensen (percentage bezoekers) komen er nou met MacOS X 10.1.5 en Internet Explorer 5.2.2 op jouw site?
Ik ben het met je eens... vrijwel niemand die dit probleem heeft. Maar toeval wil dat de opdrachtgever wél beschikt over deze configuratie en er dus problemen mee heeft. Ik hoopte dat iemand misschien een oplossing ervoor wist, zo niet, dan zal ik het moeten proberen te verkopen aan 'de baas' :D.

• Ivar
Aangezien er morgen weer gewerkt moet worden, doe ik nog 1 poging om het topic op te werken >:) en de baas tevreden te stellen... anybody any suggestions?
Pagina: 1