Toon posts:

[W2KAS] inet delen, ik kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het, dit is niet mijn eerste topic hierover, mijn excuses hiervoor.

ik ben beginneling (met win2000server) en ik weet geheel niet wat ik moet doen om de computers in mijn domein op internet te laten gaan.

de client krijgt van de server het ip adres: 192.168.0.30 toegewezen.
Mijn scope en DNS server werken.

op school zien we wel hoe we een server en een client met elkaar moeten verbinden met win2000server, maar we zijn helaas niet in de mogelijkheid om allemaal een server op te zetten die internet deelt. Daarom moet ik de vraag hier stellen.

mijn excuses voor mijn n00b vraag.
hopelijk kunnen/willen jullie me helpen

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

zoek naar routing en remote access ( routeren en RAS) bij administrative tools, ff een wizzardje draaien en je bent klaar

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
in mijn vorige topic had iemand een zelf gemaakte guide gepost, maar voor kabelaansluiting zou die niet echt werken zegt ie

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En je vraag is :?

Uberhaupt deze al ingekeken: Hoe deel ik Internet ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
voor koffie: mijn vraag is hoe ik ervoor zorg dat mijn client ook internet heeft, en ik had de faq al meermaals bekeken

Verwijderd

Topicstarter
k, ik moet dus mijn netwerkkaart delen die de verbinding met het internet verzorgd.
maar als ik die netwerkkaart deel, dan gaat de computer een virtuele netwerkkaart aanmaken en die het ip adres: 192.168.0.1 geven. maar ik had mijn netwerkkaart die de lan verbinding zou moeten verzorgen dit ip adres gegeven.

Verwijderd

Hey,

Wat je moet doen is het volgende.

Je deelt zo te lezen ipadressen uit (DHCP) laat in je scope je dns toewijzen van je provider als je die hebt, en anders naar je ipadres van je router / modem..

of net wat Jimbolino zegt..... dat kan ook!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 18:07 ]

Pagina: 1