[koeler]beetje stilte met xp1800+

Pagina: 1
Acties:

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
ik weet dat het een vrij standaard vraag is, maar als ik zoek vind ik allemaal verschillende resultaten..

Ik ben van plan mij cpu bij Exile te kopen voor 78 euro en wou er dan ook gelijk een koeler kopen.
Maar ik wil het liefst een stille koeler. Maar niet een extreem duur ding van 30 euro of meer.

Bij www.exile.nl zag ik onder andere:

- Thermaltake Volcano 7 voor 21 euro
- Spire Cooler 5F263B1M3 WhisperRock III 2600+ silent voor 20 euro
- Coolermaster CP5-6J11C-OL Silent Copper plate voor 22 euro

Ik las dat de volcano vaak enorm veel herrie maakt omdat ie zelf de snelheid opschroeft als ie warmer wordt..?
Of kun je hem handmatig instellen en is ie dan wel krachtig genoeg op de lage stand voor een XP1800?

Die Spire vind ik wel duur voor 20 euro aangezien ie er ook voor 11 is.. maarja, hier hebben ze geen verzendkosten, dus scheelt ook best wel..

De Coolermaster schijnt ook vrij stil te zijn, maar is weer niet AMD-certified ofzo.. geen idee of dat wat zegt..

Of zijn er nog andere betaalbare alternatieven?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Coolermaster HHC-001. Die heb ik zelf ook, die is iets duurder, maar als je er even een fan op zet op 7v, of je standaard fan die er bij zit mod, heb je weinig geluid en zeer goede koelprestaties, trouwens volgens mij draait de HHC-002 standaard op 3500 rpm, dan hoef je niks te modden :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Het liefst had ik hem bij dezelfde winkel weg omdat er bij bestelling bij een andere winkel weer verzendkosten overheen komen wat in verhouding behoorlijk prijzig is als je alleen een koeler aanschaft.. En de HHC-001/2 hebben ze er niet zo te zien..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Voor informatie over je koelers check this http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 14:22 ]

Verwijderd

ik heb mijn koeler van Computerland 22 euro, is met 8x8 cm en die haak je aan 6 lippen op het mobo., naam ben ik vergeten.

en 2x 8x8cm achter op de kast.
(ben erachter gekomen dat lucht zuigen uit de CPU en wind naar buiten de kast lagere temperatuur heeft,maar dat is mijn risiko, niet doen dus.)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 20:38 ]

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
had ik al gezien, en de Coolermaster en Spire zag ik daar niet tussen staan..

Edit:
Het liefst dus de beste van bovenstaande 3..
Vind t nogal vreemd dat de Volcano 7 met warmtesensor goedkoper is dan de Coolermaster.. Maar k vind maar weinig info over de Coolermaster..

[ Voor 27% gewijzigd door HaaZ op 13-12-2002 14:40 ]

Verwijderd

De volcano is bij perfect-systems ook 12 euro, dat vindt ik wel de aanrader van de 3, heeft bv een koperen kern en aluminium sink. Bij mij werkt hij echt super.
Moet wel zeggen dat ik de fan heb vervangen voor een enermax, niet omdat hij niet beviel, maar had nog een enermax liggen. Heb hem toevallig ook op een xp1800, op dit moment word hij 35 graden idle, en 40 stressed, maar m'n kamer is wel vrij koud.

De enermax staat op z'n laagst (25cfm)

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij 1to0.nl kost de XP1800+ ook €78 en de spire whisperrock 3 is daar een stuk goedkoper.

Verwijderd

koop direct de volacano 7+ die is instelbaar en heeft een prachtig koperen koelblok en op laagste stand bijna onhoorbaar.... net iets meer dan 30 weliswaar maar ja..

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

op de laagste stand is de volcano 7+ idd niet goed hoorbaar, mja hoe hoger je de koeler laat draaien met bijgeleverde speedcontrol hoe meer lawaai, de whisperrock 3 is ook een zeer goed ding en stiller dan de volcano op de low stand en koelt ook net iets beter

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Hm, dan denk ik dat ik de Whisperrock 3 maar koop, kopen bij andere winkel zorgt weer voor extra verzendkosten en de Volcano 7 is dus lawaaieriger dan de Spire..

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

reiker

dan jij!

over het algemeen hoor ik vrij goeie ervaringen over de whisperrock... en hey... wat maakt het nou eigenlijk ècht uit dat een koeler 20 euro kost ipv 11.... het zal vast niet zo zijn dat je door deze "strop" een week niet kunt eten.

Zo gezegd, zo gedaan.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
hehe, mja, heb je gelijk in, maar k ben altijd een zeur :P

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
misschien de Arctic super silent pro? Die ga ik zelf binnenkort kopen, vanaf EUR 9 met 80mm fan erop. Schijnt erg stil te zijn, zoek maar's op GOT

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die coolermaster schijnt heel erg veel herrie te maken. De vulcano ook maar als je hem op low zet hoor je niets meer. Zeggen ze. Hij heeft 3 standen.

Over de spire hoor je veel goed. Koelt redelijk goed, niet te duur en maakt niet teveel herrie. :)

Verwijderd

Ik zou als je niet veel geld uit wilt geven, maar toch een redelijke koeler wilt, voor de Arctic Super Silent Pro gaan. Koelt goed en is behoorlijk stil.
Als je echt een goede koeler (en een mooie :P) wilt hebben neem dan de Zalman CNPS6000CU.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Die Vulcano 7 is wel goed, heb hem hier.
Maar als je van stilte houd is het niks, tenzij je er een andere fan op zet.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
die spire is uber, ik had een Zalman 6000cu gekocht speciaal voor de stilte ter vervanging van me spire whisperrock II. Nou me cpu werd 10 graden warmer en dat was in idle stand en om m 5 graden koeler te krijgen moest ik de fan voluit laten draaien waardoor die weer meer db maakte dan me spire koeler.

Dus nu zit me Spire whisperrock II er weer op met de fancontroller van me zalman :D dus nu heb ik t beste van beide werelden (want de temp verandert niet veel mischien 1 graad als ik de spire erg laag zet)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volcano 7 is dus niet met de hand in te stellen, gaat waarschijnlijk een hels kabaal maken. Een Enermax fan kost ook 15 euro, dus dat wordt al met al te duur. Ik zou ook gewoon de Arctic super silent pro bij een andere winkel halen, ben je toch nog iets goedkoper uit en is echt nog wel wat stiller dan de Whisperrock, waarvan de duurzaamheid van de fan niet helemaal boven twijfel verheven is. (Ik heb zelf net twee van die Arctics bij Gistron besteld voor 9,90 euro per stuk).

Check
zal deze cooler goed werken??

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-12-2002 20:19 ]

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

deze is zeer stil
ArcticCool SuperSilent PRO
bij alternate.nl is die 29euro

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Whisperrock heel goed, Falconrock nog ietsje beter !!!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Looki schreef op 13 december 2002 @ 20:26:
deze is zeer stil
ArcticCool SuperSilent PRO
bij alternate.nl is die 29euro
Ja Looki die bedoel ik dus ook maar is dus 9 euro 90 bij Gistron :D

Verwijderd

zalman zal je goed doen! ik heb die ook en houd mijn processor 1400@1544 op 40 graden silence mode

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 20:46 ]

Verwijderd

Bij 1to0.nl kost de XP1800+ ook €78 en de spire whisperrock 3 is daar een stuk goedkoper. <<< Goed advies van KifArU :)

Scheelt € 5.09 :P (Ja heb t ff nagekeken)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zeg HAAZ, voor het sluiten van de markt: let wel op of je een 1800+ Palomino of TBred wilt... :D Check wat topics en kijk of moederbord de nieuwe TBred ondersteunt, dan liever die TBred -> daarna kijken of die winkel leuke koelers heeft.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Een Global Win TAK58. Misschien iets duurder (€ 40-50) maar koelt erg goed (dual fan) met erg weinig geluid.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

whisperrock III
hoe je het ook wend of keert

I don't want no cake, I want me some pie!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Whisperrock III is besteld icm een Athlon XP 1800+ en een Maxtor 60GB 7200rpm liquid bearing hdd, ook in de aanbieding bij die winkel

Dank voor de hulp en uitleg :)

[ Voor 12% gewijzigd door HaaZ op 14-12-2002 19:45 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Spire Superrock op m'n 1800+ zitten, dat is opzich al geen lawaaierd. Zeker niet als m'n mobo (a7v8x) z'n toeren laat zakken beneden de 3000 rpm! shhhtt!
Pagina: 1