firewall van de Thomson 510 configureren

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb afgelopen week (eindelijk) mijn ADSL pakket gekregen, met daarin een Thomson (Alcatel) speedtouch 510 v4. Het apparaatje heeft een ingebouwde firewall, en deze wil ik configureren.
Het is mij alleen niet echt duidelijk wanneer hij nou actief is of niet. Als ik hem uitzet (in telnet =>ip=>config=>firewalling=off) dan zeggen alle portscan sites nog steeds dat alles dicht zit... Het lijkt alsof alleen de poorten aan de switch kant gesloten kunnen worden (als ik geen firewall rules maak, en alles dump, dan werkt het internet niet meer, maar als ik alle poorten open zet (geen dump rule) dan zit mijn modem nog steeds dicht volgens de testen).
Ik weet dat een aantal zullen denk dat het juist goed is zo'n firewall, maar ik wil graag volledige controle hebben.

p.s. weet iemand hoe een firewall ingesteld moet worden om MSN messenger 5 te laten werken??? zodra ik namelijk de rules activeer (met daarin de rules zoals die nodig zijn voor msn) dan krijg ik geen verbinding meer, maar wel een pop-up dat er een nieuwe versie is....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Moet je de modem niet ff resetten nadat je de firewall aan of uit zet?
Sowieso herstart ik altijd nadat ik een aanpassing heb gedaan.
(geen idee, het is te proberen).