ff data overpompen, via com of LPT mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
ik wil tijdelijk 2 systemen aan elkaar hangen om data over te pompen, volgens mij kan dit via de bestaande poorten (dus zonder netwerkkaart) maar hoe?!
plz een redelijke uitleg
softare heb ik vrij veel (thnx TL :) )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ja, kan prima..
Parallel (= snelst) of serieel is beide mogelijk.. ff naar je lokale pjoeterboer een interlink kabeltje halen, aansluiten, en bv Norton Commander (dos) gebruiken, of gewoon Directe kabelverbinding (zit bij win9x in)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik raad dit zwaar af, de snelheid is gewoon onacceptabel! Gebruik een USB-link á 80 piek of koop twee goedkope netwerkkaarten, dat bespaart een hoop ergernis!

Verwijderd

gewoon je printerpoorten met elkaar verbinden en dan de directe kabelverbinding van de windows cd-rom installeren

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Kost een USB-link 80,-!? Dan kun je beter 2 netwerkkaartjes kopen a +/- 30,- en een paar meter kabel. Goedkoper en sneller. Oke in dit geval is dit dus geen optie.

Verwijderd

Met de printerpoort zal het geen pompen worden, ik heb dit een tijd geleden gedaan en je mag van geluk spreken als ie 1k ofzo gaat (ik weet niet meer hoe snel het ging maar in ieder geval langzamer dan een 56k6)
Voor de rest bij grote bestanden blijft ie ook vaak hangen enz. Ik heb het hier by de weg over een lullmodem kabel. :)

Ik zou naar de computerboer gaan en voor 50 piek maximaal 2 10mbit netwerkkaartjes kopen en een crosslink kabel van 8 piek dan ben je voor 58 klaar n kun je ook nog vlot games tegen elkaar spelen.

• Orac
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Er staat tijdelijk aan elkaar hangen!Als op beide PC's minimaal Win98 staat, dan kan je directe kabelverbinding gebruiken. Koop zo'n speciale parallele kabel! Kost hooguit vijftien gulden. Ik heb jaren geleden het (dos)programma Parac gebruikt. Werkt prima.

• the noise
  • Laatst online: 22:11
TNX! maar het is maar voor tijdelijk een keer, dus...
maar hoe zei je dat nou precies hoe je dat in W98 kunt fixen?!
Pagina: 1