Toon posts:

[tyan tiger i7500] ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand ervaringen met het tyan tiger i7500 moederbord ?
http://www.tyan.com/products/html/tigeri7500_spec.html

kan een 300Watt PSU dit moederbord + 2GB ram + 2 xeon 2,2ghz procs + 1 HD trekken ?
als het goed is moet ie in de Procase Rackmount 2U / Procase IPC-C2S 300 Zwart passen. iemand ervaringen mee ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In principe moet 300W wel voldoende zijn voor zo'n systeem. Of hij het ook trekt hangt af van de stroomsterkte die de voeding op de 3,3V, 5V en 12V lijnen kan leveren. Mogelijk staat hier wat info over in de handleiding van de Tiger i7500 en anders moet je Tyan's support raadplegen.

We hebben zelf overigens een dual Athlon in een IPC-C2S met 300W voeding en dat draait prima. De nieuwe versie van de IPC-C2S biedt de mogelijkheid om een standaard ATX voeding in te bouwen, dus mocht de voeding van Procase niet voldoen dan kun je altijd nog een dikker exmplaar inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply femme.

heeft er trouwens iemand enig idee waar ik de tyan tiger i7500 S2722 GN kan kopen ?
ik heb alle webshops in nederland al doorgekeken. staat ook niet in de pricewatch.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

een goede voeding is misschien deze die bij FH op de site staat:
Zippy HP2-6460P - 460 Watt

die staat aangeschreven voor Tyan Thunder K7.

Verwijderd

wij hebben op ons werk een fileserver draaien met deze plank... Bevindingen: stabiel :) qua voeding werkt een 300W uitstekend, kast weet ik niet (check de specs van de plank en dan de afmetingen in de kast ;))

Verwijderd

Topicstarter
gladiool;
dat zijn adressen van groothandels. daar kan ik als consument zijnde niets mee.
helaas :(

ik weet, mede dankzij jullie :), dat het moederbord in de kast past en de voeding het allemaal wel aan zal kunnen. nu op jacht naar een winkel die mij het ding wil verkopen :P

pinguin;
als jullie er een op het werk hebben, kun je dan misschien checken waar het ding gekocht is ?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:07 ]

• Upuaut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Upuaut

Exploring Live!

Voor het Tyan mainboard is 300W wel voldoende, mede omdat het board een ATI video chip aan boord heeft.
Een beetje overkill zou nooit kwaad kunnen natuurlijk. ;)

600W triple-redundant N+1 power supply (3 modules with 300W each) _/-\o_

Dual Xeon | Tweaker gallery

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

SMG Benelux is distributeur van Tyan en heeft de Tiger i7500 op de prijslijst. Als je een KvK hebt kun je er shoppen: http://shop.smgbenelux.com/

S2722GN Tiger i7500, ATX, Dual S603, E7500, PCI-X, DDR200, LAN, VGA €322
S2722GNN Tiger i7500, ATX, Dual S603, E7500, PCI-X, DDR200, GbE + 10/100 LAN, VGA €355

(Prijzen exclusief BTW)

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 14-12-2002 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je alleen een KvK inschrijving nodig hebt kan ik er idd shoppen.
wat trouwens wel vaag is is dat op de ene site staat dat de S2722 DDR200 ondersteunt en op de andere staat dat ie DDR266 ondersteund. enig idee hoe de vork in de steel zit ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hij ondersteund beide snelheden geheugen, alleen zal hij het te allen tijde op DDR200 snelheid laten draaien (PC2100 is gewoon backward compatible met PC1600 namelijk).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
oh, dat is jammer. zonde van mijn snelle ram :'(

de server gaat straks 7 UT2003 games hosten met ieder 12 spelers.
zou het kwa performance erg veel schelen als mijn 2GB RAM op 200MHz draait ipv 266MHz ?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 20:07 . Reden: een hele goeie ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Niet te zeggen daar die chipset geen asynchrone geheugen/FSB ondersteund. Dus in feite een non-issue :+ Zou me er maar niet druk om maken, zaakje is zo ook al snel zat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen, zeer nuttig replies allemaal.

en nu is het tijd voor mij om eens zeer diep in de buidel te tasten ;)
dat wordt water en brood met de kerst :P
Pagina: 1