[XP] Boot loopt vast na toevoegen hdd

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoi,

op de primairy van IDE0 zit mijn HDD vanaf waar ik boot. Nu heb ik op mijn mamaplank (MSI K7Turbo-Raid) een Promise Fasttrack 100 onboard raid zitten. Op die raid wil ik tijdelijk een HDD aansluiten. Reboot, array aangemaakt (met 1 hdd ;)) en starten maar. Voor het inbouwen van de nieuwe HDD heb ik onder XP de promise drivers geinstalleerd (v2.0.0.0, 13/3/2001).
XP begint te boot-en maar loopt vast op het eerste grafische scherm (het blauwe balkje verschijnt niet).

Wat gegevens:

In mijn bios staat:
boot order: SCSI, Promise
boot 1 t/m 3:ZIP, HDD0, CDROM
boot other: disabled

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

HDD0 30Gb: pri NTFS-boot, ext (3 partities)
HDD-RAID 8Gb: pri GEEN, ext (1 partitie)

MSI K7T
IDE 0 : 30Gb / CDrom
IDE 1: CDrw / ZIP

GMT-8

Verwijderd

boot order op promise SCSI zetten denk ik maar dat weet ik niet zeker

maar het is iig het proberen waard

• _Zedd_
  • Niet online
hmm.... dan probeert hij toch te booten vanaf die HDD op de RAID? Vanaf die HDD kan niet ge-boot worden.

GMT-8

Verwijderd

je zegt nu eerst van SCSI booten en dan promise
maar die SCSI is die schijf die je er nu bijgehangen hebt (toch??) en daar kan hij niet van booten

• _Zedd_
  • Niet online
Net even getest. Het maakt niet uit of de bootvolgorde Promise/SCSI of SCSI/Promise is, zo gauw als ik de 8Gb toevoeg dan hangt XP bij het booten.

[edit]
XP hangt bij het begin van de Fade-in van het opstartscherm. Je ziet net het scherm door de zwarte achtergrond heenkomen

[ Voor 32% gewijzigd door _Zedd_ op 13-12-2002 14:25 ]

GMT-8

Verwijderd

hmm das raar... misschien xp keer opnieuw installeren er overheen terwijl die schijf erin hangt??
of opstarten in veilige modus en dan de drivers van die schijf bijwerken installeren?

• _Zedd_
  • Niet online
:( ik wil juist die schijf erin hangen voor de extra ruimte zodat ik een nieuwe install kan maken

GMT-8

Pagina: 1