• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 10:43
Hoi,

Mijn vader heeft mij de "opdracht" gegeven om een digitale camera te kopen. met een maximaal te besteden bedrag van 300 € (ook echt niet meer). De camera is voor huis tuin en keuken gebruik, maar we willen natuurlijk wel het beste voor ons geld.

Na een aantal vergelijkingen en gebruikers ervaringen door te hebben gelezen, is mijn oog gevallen op de Fujifilm A204 finepix voor 266€ te koop bij o.a. digitalecamera.nu

De specificaties die hier onder staan zijn wel ongeveer wat we willen. alleen van het opslag medium heb ik niet zo veel verstand. Zou iemand daar nog iets dieper op in willen gaan?

specificaties:
Resolutie max. - 1600 x 1200
Beeldpunten - 2 megapixel
Lens - 38 - 114 mm
Optische zoom - 3 x
Digitale zoom - 2,5 x
Gevoeligheid - onbekend
Scherpstelling - automatisch
Zoeker - optisch, LCD
LCD-display (inch) - 1,5
Geluidsopname - nee
Geheugen (standaard) - 16 MB
Opslagmedium - XD picture card
Interface - USB
Besturingssysteem - PC, Mac
Gewicht - 185 gram
Afmetingen (H x B x D) - 100 x 65 x 52

voor meer gegevens zie: http://www.fuji.nl/prod/digicam/A204/index.htm

Kan iemand mij vertellen of dit een goede aankoop is (positieve / negatieve punten)? en zou iemand een paar fototjes kunnen posten zodat ik ze even kan zien!?

BTW: Het is mij opgevallen dat deze camera nog niet zo vaak voorbij is gekomen op GOT - tenminste als ik goed gekeken heb!

Apple en Joppiesaus all the way

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
www.dpreview.com, daar staat alles.

Kijk in deze prijsklassen ook naar de Kodak DX3900 en de Olympus C-220.

Opslagmedium zijn kleine en dure kaartjes (zie pricewatch).

Dit had je allemaal met wat zoeken ook zelf kunnen vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Mark_V op 13-12-2002 12:41 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Lees ook de FAQ even voor de geheugenmedia

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Hollie
LuCaS schreef op 13 december 2002 @ 12:39:
www.dpreview.com, daar staat alles.

Kijk in deze prijsklassen ook naar de Kodak DX3900 en de Olympus C-220.

Opslagmedium zijn kleine en dure kaartjes (zie pricewatch).

Dit had je allemaal met wat zoeken ook zelf kunnen vinden.
Die pagina had ik nog niet gezien. Thanx

"Opslagmedium zijn kleine en dure kaartjes"
Zover was ik ook. maar er zijn zoveel verschillende opslag mogelijkheden. Wat zijn de voordelen/nadelen.

"Kijk in deze prijsklassen ook naar de Kodak DX3900 en de Olympus C-220"
Kodak DX3900 = 490€ niet echt in mijn prijsklasse!
De olympus C-220 overigens wel.

Edit: bedankt athlonkmf voor antwoord op vraag opslagmedia

[ Voor 7% gewijzigd door Hollie op 13-12-2002 13:20 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
athlonkmf schreef op 13 december 2002 @ 13:08:
Lees ook de FAQ even voor de geheugenmedia
Waar trouwens volgens mij nix staat over de xD card waarvan de nieuwe Fuji's gebruik maken ;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Hollie schreef op 13 december 2002 @ 13:10:
"Opslagmedium zijn kleine en dure kaartjes"
Zover was ik ook. maar er zijn zoveel verschillende opslag mogelijkheden. Wat zijn de voordelen/nadelen.
CF en SM is aan te raden (standaard, niet te duur en groot te krijgen)
"Kijk in deze prijsklassen ook naar de Kodak DX3900 en de Olympus C-220"
Kodak DX3900 = 490€ niet echt in mijn prijsklasse!
De olympus C-220 overigens wel.

Edit: bedankt athlonkmf voor antwoord op vraag opslagmedia
kijk ook eens naar de Canon A20 (227 euro) en de Nikon 2000 (260 euro)
beide prima camera's voor het geld, echte aanraders!

je moet niet vergeten dat je sowieso een 64mb kaartje, 8 Ni-Mh batterijen + (snel)lader en een tasje nodig hebt (totaal: 75-100 euro)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mark_V
Volgens de pricewatch is de DX3900 toch echt 299 bij de mediamarkt.

Mooooooody, die A20 van 227 is denk ik een tikfout. Het ding wordt al lang niet meer uitgeleverd, de laatst uitgeleverde (in mei 2002) zijn ongetwijfeld allemaal al verkocht, zeker gezien de recente schaarste aan die dingen. Ik denk dat ze de A200 (zonder zoom) bedoelen.

Waarom kan dit trouwens niet allemaal in het grote digicam topic (zo worden het nooit "grote" topics?

[ Voor 5% gewijzigd door Mark_V op 13-12-2002 13:46 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

LuCaS schreef op 13 december 2002 @ 13:46:
Volgens de pricewatch is de DX3900 toch echt 299 bij de mediamarkt.

Mooooooody, die A20 van 227 is denk ik een tikfout. Het ding wordt al lang niet meer uitgeleverd, de laatst uitgeleverde (in mei 2002) zijn ongetwijfeld allemaal al verkocht, zeker gezien de recente schaarste aan die dingen. Ik denk dat ze de A200 (zonder zoom) bedoelen.

Waarom kan dit trouwens niet allemaal in het grote digicam topic (zo worden het nooit "grote" topics?
nee het is de A20
ik heb ze erover gemaild, omdat mijn vader een goede camera wilde hebben en ze zeiden dat het hier ging om een restpartij A20's bij hun leverancier...

ze beginnen pas met inkopen als er 1 wordt besteld, dus de levertijd zal 2 weken zijn ofzo...

edit: ik raad toch de Nikon 2000 aan boven de A20 (de 2000 is namelijk net nieuw en komt goed uit de reviews)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 13-12-2002 14:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 13 December 2002 @ 14:10:
nee het is de A20
ik heb ze erover gemaild, omdat mijn vader een goede camera wilde hebben en ze zeiden dat het hier ging om een restpartij A20's bij hun leverancier...
Geef dan liever _ietsje_ meer uit voor een Olympus C220 of Canon A40.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 13 December 2002 @ 14:13:
[...]

Geef dan liever _ietsje_ meer uit voor een Olympus C220 of Canon A40.
ja mijn vader heeft een A40 gekocht (voor 349 euro)
alleen omdat hij 'm voor volgende week nodig heeft i.v.m. vakantie

maar ik denk dat de A20 (122 euro minder) een betere koop is dan de A40 voor die prijs...weinig verschil tussen de camera's (beetje het S40->S45 verhaal)

• Mark_V
Wow, een A20 voor 225. Dat lijkt me dan niet echt slim van die importeur, hij had die dingen voor goud geld kunnen verkopen toen die A40s zoveel levertijd hadden.

Dan zou ik 100% deze kopen, want ik heb nog niet echt super-reviews gelezen van de 2000, misschien ben je in de war met de 2500, mooody.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LuCaS schreef op 13 december 2002 @ 15:14:
Dan zou ik 100% deze kopen, want ik heb nog niet echt super-reviews gelezen van de 2000, misschien ben je in de war met de 2500, mooody.
De Coolpix 2000 is een hele goeie camera. De Canon A40 ziet er veel mooier uit (persoonlijk vind ik die Nikon oerlelijk) maar qua fotokwaliteit en features gaan ze ongeveer gelijk op. Qua prijs ontlopen ze elkaar ook niet zo heel veel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mark_V
Exirion schreef op 13 December 2002 @ 15:23:
[...]

De Coolpix 2000 is een hele goeie camera. De Canon A40 ziet er veel mooier uit (persoonlijk vind ik die Nikon oerlelijk) maar qua fotokwaliteit en features gaan ze ongeveer gelijk op. Qua prijs ontlopen ze elkaar ook niet zo heel veel.
Heb je ergens een test van die 2000 ofzo, waar je dit vandaan hebt, of heb je hem misschien zelf getest? Ik was altijd in de veronderstelling dat de 2000 echt een instapcameraatje was zonder instelmogelijkheden. Ik heb weleens kort met de 2500 gespeeld, en die had ook weinig van dat alles. Is de 2000 gewoon een nog simpelere 2500 of hoe zit dat?

(Ik moet toegeven dat ik ook een beetje op de user-rating op dpreview ben afgegaan (3 sterren, ERG laag dus). Maar het blijkt dat er 2 harries zijn die hem allemaal 1-en hebben gegeven. Dat verlaart een hoop)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LuCaS schreef op 13 December 2002 @ 15:41:
Heb je ergens een test van die 2000 ofzo, waar je dit vandaan hebt, of heb je hem misschien zelf getest? Ik was altijd in de veronderstelling dat de 2000 echt een instapcameraatje was zonder instelmogelijkheden.
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Quote van http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP2000/CP2A.HTM
The Coolpix 2000 represents Nikon's most recent effort to address the needs of "entry level" digicam buyers. Consistent with Nikon's general concern about the quality of the picture taking experience, the Coolpix 2000 isn't a stripped-down, defeatured model, but actually a fairly capable product with a good range of options and features.
Als ik her en der foto's vergelijk met de A40 (op stevesdigicams.com bijvoorbeeld) dan vind ik ze erg dicht bij elkaar in de buurt komen. Het zijn gewoon goeie concurrenten.

• Mark_V
Hehe, wat een toeval, die reveiw had ik net ook gevonden met google. Ik vind het bij die reviews altijd zo jammer dat er zo'n semi-waardering wordt gegeven, net zoiets als op steves-digicams.com. Daar worden alle camera's zo'n beetje aanbevolen. De overall conclusie is: "it deserves serious attention". Bij de A40 zegt hij overigens "highly recommended".

Hij heeft trouwens geen manual control.

Ik ga even foto's bestuderen om een goed oordeel te krijgen.

[update]
Bestudeerd, vooral op kleurechtheid en in weinig-licht situaties wordt de 2000 redelijk ingemaakt door de A40. Staat tegenover dat de macro van de a40 ronduit brak is (en daar baal ik dagelijks van :(). Ook noemt imaging-resource nog de slechte flash van de 2000. Uit eigen ervaring vind ik de flash van de A40 ook niet denderend, hij is vaak te fel, dus veel rode ogen en albinos op de foto.
[/update]

[ Voor 98% gewijzigd door Mark_V op 13-12-2002 16:52 ]

• Rappie
  • Laatst online: 12-02 12:35
ik heb deze cam ook gekocht op de hccdagen (dat wil zeggen mijn pa heeft hem gekocht en hij ligt hier nu langs mijn pc :P )

ben er zeer tevreden over, maar heb dan ook eigenlijk geen matteriaal om mee te vergelijken ofzo

• Hollie
Euh.... ik wil niet vervelend doen, maar dit topic heb ik gestart om o.a. gebruikerservaringen en wat foto's gemaakt met de Fujifilm A204 finepix te lezen/zien.

Het gaat hier meer over andere camera's dan over bovengenoemde!
Natuurlijk heb ik die andere camera's ook al bekeken.

• Hollie
schopje

Pagina: 1