[Win32] 'Modem' driver proggen?

Pagina: 1
Acties:

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb hier een exotisch apparaat aan mijn pc hangen (via COM poort).
In een bepaalde modus kan deze PPP herkennen (en TPC/IP verzenden en ontvangen). Met een aantal AT commando's kan het apparaat in deze modus worden gezet. Ik weet niet zoveel van (externe) modems, maar volgens mij lijkt het hierboven beschreven gedrag op dat van een modem (er wordt alleen geen nummer gedraaid e.d.).

Nu wil ik graag wat tests uitvoeren met dit apparaat onder Windows XP. Mijn suggestie is om een (zeer eenvoudige) modem driver te maken die de betreffende AT commando's naar de COM poort stuurt en dan een dial-up connection in windows te maken.
Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik zoiets aanpak? Moet de driver in C++ geschreven worden om kan ik volstaan met het aanpassen van een bestaande ini file?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeehh.. als het een externe modem is kan je meestal gebruik maken van de standaard modem drivers in windows.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• traviandus
Creepy schreef op 13 december 2002 @ 12:27:
Eeehh.. als het een externe modem is kan je meestal gebruik maken van de standaard modem drivers in windows.
Ik heb het over een exotisch apparaat, dus geen modem. Hij herkent wel een aantal modem commando's maar inbellen e.d. is niet van toepassing.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Waarom wil je er dan een inbelverbinding mee maken?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• traviandus
LordLarry schreef op 13 December 2002 @ 13:21:
Waarom wil je er dan een inbelverbinding mee maken?
Ik kan met het apparaat verbinden (TETRA terminal, vergelijkbaar met een GPRS mobieltje) en deze meldt zich aan bij een netwerk die ik dan kan zien als een TCP/IP subnet. Hiervoor heb ik dus een PPP en TCP/IP protocol stack nodig. Dus als ik met windows 'in kan bellen' op dit apparaat ben ik klaar en kan ik TCP/IP praten met het netwerk.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
wat voor merk/type/... staat er dan op, kun je geen pics posten ? Omschrijf het eens

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Mischien dat je hier een kijkje kan nemen
http://www.microsoft.com/ddk/

Verwijderd

Modem drivers zijn doorgaans alleen inf files, op de ddk site die hier boven gelinkt staat als het goed is een aparte modem sdk met docs+samples

• traviandus
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 13:53:
Modem drivers zijn doorgaans alleen inf files, op de ddk site die hier boven gelinkt staat als het goed is een aparte modem sdk met docs+samples
Nope.. alles lijkt samengevoegd in 1 'Windows Driver Development Kit' waarvoor betaald moet worden.

Verwijderd

Gelukkig staat alle documentatie uit de ddk gewoon online
http://msdn.microsoft.com.../hh/modem/modem1_5b53.asp Y:)
Pagina: 1