• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Jaja, het is weer zover :r

Memorystick Pro, niet backwards compatible |:(

http://zdnet.com.com/2100-1103-977004.html

De huidige Memorysticks gaan niet verder dan 128 MB, daarom hebben ze maar weer een nieuwe standaard bedacht waarbij kaarten van 256, 512 en 1024 MB worden gebruikt.

Ook komt er een 256 MB variant op de normale memorysticks, deze hebben 2x 128 MB die je apart kan aanspreken, om te wisselen moet je de memorystick verwijderen uit het apparaat en een schuifje omzetten waarmee je dan de andere 128 MB kan aanspreken, 2 in 1 dus.

Persoonlijk vind ik dit weer een kansloze actie van Sony om mensen aan hun producten te binden, weer een standaard erbij, nog meer verwarring, en weer kan je multi-card reader niet meer alle soorten geheugen aan. Onlangs waren het Fuji en Olympus die met de xD-picture card kwamen toen de MemoryStick mini en de Reduced Size MultiMediaCard en nu dit!

Drie standaarden is echt wel genoeg!
- CF, goedkoop, veel opslag en vaak gebruikt, alleen wat groot.
- SD is duurder maar ook kleiner, dus voor in kleine apparaten
- Reduced Size MultiMediaCard voor de echte mini's.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Zie ook de fronpage van Tweakers :)

Doet me ergens aan denken, stond laatst een test van alle systemen op de fronpage. CF was het snelst (ongeacht het merk), dus wat mij betreft zou de keuze niet moeilijk zijn. Als je althans de keuze hebben,maar in de markt waar Sony zich begeeft is die er zeker.

[ Voor 80% gewijzigd door vehpol op 13-12-2002 00:34 ]

Ceci n'est pas une signature!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Niet echt nieuws eigenlijk, was al tijdje op dpreview geweest. maar ja... sony gaat maar door he... Daarom zeg ik: Memorysticks are evil!

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zit meer te wachte op prijsdoorbraken in die dingen. Het wordt hoog tijd dat de capaciteit en de prijs ontzettend omlaag gaat.

Ik heb wel interesse in mp3-spelers met 5 Gig flash-geheugen :9~ voor een betaalbare prijs :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Oscar Mopperkont schreef op 13 December 2002 @ 17:01:
Ik zit meer te wachte op prijsdoorbraken in die dingen. Het wordt hoog tijd dat de capaciteit en de prijs ontzettend omlaag gaat.

Ik heb wel interesse in mp3-spelers met 5 Gig flash-geheugen :9~ voor een betaalbare prijs :)
Dan zul je nog een tijdje geduld moeten hebben :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 13 December 2002 @ 17:01:

capactiteit omhoog en prijs omlaag :P

hoe meer er straks gemaakt en verkocht worden, hoe betaalbaarder het gaat worden he

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 18:49 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 18:48:
[...]

capactiteit omhoog en prijs omlaag :P

hoe meer er straks gemaakt en verkocht worden, hoe betaalbaarder het gaat worden he
Nee ik wil echt goedkope flash kaarten van 128 kilobit :P

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Ja zeg dan niks |:(

Ik vind het inderdaad pure waanzin, al die verschillende formaten...

Ik heb een oude mp3speler (Rio500, heerlijk ding trouwens :)) en die slikt SmartMedia, en een digicam van Sony (P2) die uiteraard memorysticks slikt. De meeste mensen die ik ken hebben echter Compactflash in hun digicams en het is dus allemaal niet uitwisselbaar :(

Sony's zijn hele fijne digicams, mja die memorystick he...ik wil compactflash!! :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Daarom ook hulde aan de s602z, die zowel smartmedia als compactflash kan gebruiken, tog wel de meest gebruikte standaarden.
Mp3 spelers gebruiken vaak smartmedia, die je zo kan uitwisselen met die cam.
En voor het snelle werk heb je compactflash.

xD picture card, beetje onzin, wel het kleinste formaat.
Maja, de sony mem-stick vind ik nog het meest stomme, sony cams is het enige wat het gebruikt tog ?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

MemorySticks are bad mmmmkay? 8)7
tja, gewoon weer een goede marteking truc van Sony

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Bartjuh schreef op 13 december 2002 @ 20:17:
Maja, de sony mem-stick vind ik nog het meest stomme, sony cams is het enige wat het gebruikt tog ?
Sony Clié PDA's gebruiken ze ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 11:12 ]

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Aidix

Geluidspietlut

Op andermans kaarten kunnen ze geen "Magic Gate" encryptie / digital rights management aanbrengen.
Het gaat ze niet om het veroveren van marktaandeel, maar om het beperken van jouw bewegingsvrijheid.
Pagina: 1