Toon posts:

[CDRW] Sony CRX195-E4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik heb een probleem met de Sony Brander CRX 195E4....(48x12x48x)

Wat is het probleem?

Ik gebruik de nieuwste versie van Nero (XP) en op mijn andere OS (Win98) WinOnCD. Mijn pc is dus multiboot.
Wanneer ik een cd brand op welke snelheid dan ook, geeft hij in Nero of WinOnCD aan dat de cd perfect is gelukt. Ik kan deze ook redelijk zonder problemen gebruiken IN DE BRANDER. Wanneer ik deze echter in een ander CD device stop, krijg ik hem bijna niet gelezen!!

De andere merken CD Rom spelers:

LG CDROM 52x
AOpen 52x
Actima 44x
LG DVD 16x48x

Het maakt dus niet uit op welke snelheid ik brand, hij brand ze even slecht.

De opslagmedia die ik gebruik is:

SONY 1-48x CDR 700 Media
MMORE 650 en 700 MB cd's, nieuwste serie

Ik heb hem getest in 3 pc's: De beste pc is een Pentium III 933Mhz met 512 RAM, dus genoeg zou je zeggen.....

Kan het zijn dat de laser van de brander neit helemaal goed staat afgesteld, of is het een driver/software/firmware probleem?
Weet iemand een site waar deze brander staat? Op de Sony Sites mis ik dit type :(

Ik heb de brander gekocht bij HaCom Hilversum

Alvast bedankt

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Help me please :S

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
Niet Kicken... mag pas na 24 uur!

Maar jberggg. Hele stomme vraag : Wat brandt je ? Data of muziek ? Muziek cd's moet je finalizen anders zijn ze alleen te lezen in je eigen Cd-romdrive. ALs het data is, kan het aan de cd zelf liggen.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand DATA cd's.........

Maar ik brand de SOny Cd's 1-48........lijkt me toch goed?
Of niet?

Alvast Bedankt

Jeroen

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
Probeer de data cd eens te finalizen... anders kan het zijn dat de cd in andere drives niet te lezen is. In Nero het vakje onder "Write" -> " Finalize Cd (No further writing possible) aanvinken. Dan moet je probleem opgelost zijn.

<Edit> Sony cd's zijn altijd wel goede cd's ja.. daar zal het niet zo snel aan liggen

[ Voor 41% gewijzigd door Tukkie_3 op 13-12-2002 20:29 ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Euh Tukkie?

Ik close of finalize al mijn cd's :S

:)

En nu ? :)

Jeroen
Pagina: 1