Linux & NTFS & write

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 21:28
Ik heb even een klein vraagje waar ik vanuit verschillende bronnen verschillende antwoorden krijg ;(

Kan Linux NTFS lezen/schrijven. De ene persoon zegt dat hij het alleen kan lezen, de ander beweerd dat hij het ook kan schrijven.

Wie kan mij hier het verlossende antwoord geven.
En ja, hiermee bedoel ik ook packages die het mogelijk maken om het te doen, als die er zijn, noem dan ook even de naam, dan zou je mij erg veel helpen :P

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Linux kán ook NTFS schrijven. Dat wil je alleen niet, want het is nogal brak (schijnt). Dat iets in theorie kan, betekent nog niet dat je er in de praktijk ook gebruik van moet maken.

Het gaat niet om packages, maar om modules. De NTFS module is (naar ik aanneem) bij de meeste standaard distro's wat schrijven betreft iig niet mee gecompileerd. Moet je dus zelf doen.

Overigens is dit niet iets wat volledig onvindbaar is op de rest van internet hoor :P

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[norml]Schrijven kan (in kernel aanzetten) is alleen wel gevaarlijk.

Menuconfig -> File Systems -> • NTFS file system support (read only)
Menuconfig -> File Systems -> • NTFS write support (DANGEROUS)

Wel
Menuconfig -> Code maturity level options -> • Prompt for development and/or incomplete code/drivers
aanzetten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Mjah, als je gewoon even in je kernel-config gekeken had dan had je het geweten ;)

ntfs write support is niet mogelijk voor NTFS van > Win2k.
Met NTFS van < NT4 is het wel mogelijk, maar verre van ideaal.

De schuld hiervan ligt niet bij Linux, maar meer bij MS, omdat het gewoon helemaal closedsource is.

Maar goed, dit was wel erg makkelijk zelf uit te zoeken natuurlijk. :)

edit:

De heren hierboven vergeten dus bovenstaande te vermelden ;)
Tegenwoordig wordt er veelal Win2k/WinXP gebruikt en dan is het dus niet mogelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 23:36 ]

Dit topic is gesloten.