Ik heb de ISO's van mandrake gedownload en gebrand. Vol goede moed wilde ik vandaag gaan beginnen aan het installeren ervan echter stuitte ik op een nogal raar probleem. Nog voordat ik het installatie device op mag gaan geven komt Mandrake met de melding:
Ik ben verschillende sites afgeweest, maar geen konden mij een goed antwoord geven. Het enige waar ik direct wat aan zou hebben vind ik direct ook weer onzin: "De jumpers van Cable Select naar Master zetten". Mja, ik neem aan dat dit dus echt niet het probleem is.
Kent iemand dit probleem en weet diegene ook hoe ik deze knullige fout kan oplossen?
't gaat hier dus om Mandrake 9.0 en de specs van mijn pc staan in mijn sig
Erg vreemd, daar deze installatie vanaf de CDROM wordt gestart. Ik ben toen even in de Kernel-Messages gaan kijken en ik zag dat mijn Raid-controller gewoon netjes geinitialiseerd wordt als IDE device (PDC20276: IDE controller on PCI bus <-- dat is dus de Promise Fasttrack 133 controller op mijn mobo). Echter de plain IDE controller (de niet-raid dus, en dus de controller waar mijn CDROM-speler op staat, zie ik hierin niet geinitialiseerd worden.No CDROM device found
Ik ben verschillende sites afgeweest, maar geen konden mij een goed antwoord geven. Het enige waar ik direct wat aan zou hebben vind ik direct ook weer onzin: "De jumpers van Cable Select naar Master zetten". Mja, ik neem aan dat dit dus echt niet het probleem is.
Kent iemand dit probleem en weet diegene ook hoe ik deze knullige fout kan oplossen?
't gaat hier dus om Mandrake 9.0 en de specs van mijn pc staan in mijn sig
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.