Ben om 8 uur even naar de stad gegaan om een routertje te kopen. Alles werkt zoals gewoonlijk, maar weer mijn public ip adres kan ik niet forwarden naar mijn webserver
Alles wat ik doe, het help niet. Zo heb ik hier altijd problemen mee gehad. Nu is mijn vraag of er iemand anders hier op GoT een sitecom router dc-202 heeft waarbij hij/zij ook een httpserver heeft staan, en dus forwarding heeft naar de server die gewoon werkt. Maybe kan ik daar de configuratie van overnemen?
Zo heb ik het en dat werkt perfect 

Ga naar Advanced Internet en daarna naar Virtual Servers.
Kijk ook even de config van de httpserver nog eens door of hij wel van een ander dan lokaal adres te benaderen is.
Ga naar Advanced Internet en daarna naar Virtual Servers.
Kijk ook even de config van de httpserver nog eens door of hij wel van een ander dan lokaal adres te benaderen is.
[ Voor 48% gewijzigd door WOmBaT op 12-12-2002 23:19 ]
Heb jij ook een sitecom DC-202 ??? Want ik heb precies hetzelfde als jou (nou bijna hetzelfde). Ik post zometeen wel ff een screensjotje
De routerinstelling lijkt me goed. Kijk de config van je webserver eens na of hij externe ip's niet blokt en herstart je server dan eens.
Ik heb net deze pentium4 ftpserver geinstalleerd en hij pakte em meteen! Dus ik ga even de instellingen nog goed nalopen op de server. Maar heb jij ook dezelfde router als mij?
Waarom zou dat niet werken? Ik heb de sitecom DC-201 en ik kan mezelf op mijn public ip gewoon bereikenPredator schreef op 13 December 2002 @ 13:48:
Je probeet hem toch zelf niet te bereiken op je public ip ?
Je kunt hem van binnen niet bereiken waarschijnlijk.
Als je aan een persoon die je kent, ff vraag of ie naar je IP wil surfen, dan zal hij het wel doen waarschijnlijk.
Ik kom van buiten namelijk wel op mijn "webserver" met mijn IP, en heb de zelfde router, en hem met die instelling naar mijn bak toe gesluist.
Dus het werkt waarschijnlijk wel, maar je kunt het zelf thuis niet testen.
Als je aan een persoon die je kent, ff vraag of ie naar je IP wil surfen, dan zal hij het wel doen waarschijnlijk.
Ik kom van buiten namelijk wel op mijn "webserver" met mijn IP, en heb de zelfde router, en hem met die instelling naar mijn bak toe gesluist.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
zo werkt NAT niet... het gaat erom of een pakketje op je external interface binnenkomt..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ik schop dit topic weer even omhoog. Heb nu een nieuwe router gehaald, want ik kon dus alleen maar vanaf binnen in mn netwerk op mn public ip adres. Mensen konden van buitenaf niet bereiken. Ik heb nu ongeveer 2 uur met sitecom aan de foon gezeten en daar weten ze het ook niet meer. Ik heb ze mijn wachtwoord van de webinterface gegeven en het public ip adres en zo hebben ze op poort 8080 ff de instellingen van de router bekeken. Na een dikke 20 minuten belde er iemand terug en ze zeiden dat ze niets fouts konden vinden op die router. Ik snap er nu dus ook geen hout meer van. En vanavond moet er een presentatie gehouden worden, en die staat op mijn server. Is er dus nog iemand die dit probleem kan verhelpen?Wierdo_NL schreef op 13 december 2002 @ 16:16:
Je kunt hem van binnen niet bereiken waarschijnlijk.
ff snel je webserver aan het net hangen
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Mij provider is parelnetaxis schreef op 17 december 2002 @ 17:15:
wat is je provider? sommige providers blocken poort 25 en 80, maar of dat hier het probleem is.... anders mail me je ip-adres eens..
Verder hebben ze gewoon de poorten 21 en poort 80 open staan want met winroute heeft het wél altijd gewerkt. Verder nog iemand die iets weet van die routertjes?
Verwijderd
En als je DMZ inschakelt voor deze server, dan zou je kunnen kijken of ie het dan wel doet. (Te vinden onder Advanced / Advanced Internet). Heb er zelf ook drie, en bij mij werken ze allemaal, maar je mag er niets voor hebben hangen van andere routers o.i.d.
Als de nood echt hoog is, wil ik wel ff snel door je router config heen lopen, dus laat maar wat weten via mail: kevin@vanschaijk.com
Als de nood echt hoog is, wil ik wel ff snel door je router config heen lopen, dus laat maar wat weten via mail: kevin@vanschaijk.com
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 08:09 ]
je ook niet "intern" je "public"-> externe ip adres proberen te bereiken
stel je browser in op een externe proxy (provider), dan zal hij waarchijnlijk gewoon werken
stel je browser in op een externe proxy (provider), dan zal hij waarchijnlijk gewoon werken
Kan het zo zijn dat mijn provider ook iets van routers gebruikt om de pijplijn te verdelen over de gebruikers?? En nog een keer: met WINROUTE heeft het altijd gewerkt.Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 08:07:
En als je DMZ inschakelt voor deze server, dan zou je kunnen kijken of ie het dan wel doet. (Te vinden onder Advanced / Advanced Internet). Heb er zelf ook drie, en bij mij werken ze allemaal, maar je mag er niets voor hebben hangen van andere routers o.i.d.
De webserver draait op 192.168.0.10 ???WiNlUx schreef op 18 December 2002 @ 12:10:
[...]
Kan het zo zijn dat mijn provider ook iets van routers gebruikt om de pijplijn te verdelen over de gebruikers?? En nog een keer: met WINROUTE heeft het altijd gewerkt.
De webserver luistert op dit op en port 80 ???
Als dat zo is moet moet het wel werken !
Dat dacht ik ook! Maar het WERKT gewoon NIET. Inmiddels heb ik de dhcp aangezet op de router en heeft de server even het ip 192.168.0.3Weezer-DC schreef op 18 December 2002 @ 12:23:
[...]
De webserver draait op 192.168.0.10 ???
De webserver luistert op dit op en port 80 ???
Als dat zo is moet moet het wel werken !
Dit ia gewoon onmogelijk dat het niet werkt
Ik heb het probleem gevonden. Op het moment toen ik mijn router aansluitte was mijn provider bezig de poorten 80,21 enz te blocken. Heel toevallig dus. Ik heb de http nu op poort 81 lopen en ftp op poort 22. Alles werkt nu dus gewoon perfect
Verwijderd
ik heb dus beetje hetzelfde probleem maar kan jullie plaatjes nie zien. Zijn down... ken iemand ff opnieuw uppe?
Pagina: 1