Toon posts:

DHCP linux en chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een terayonmodem en nu moet ik mijn servertje dus omzetten van staic naar dhcp maar daar heb ik nogal problemen mee.. ik krijg van chello namelijk geen eens meer een ip toegewezen.. nog meer mensen die hier problemen mee hebben (gehad)?

Ik gebruik RedHat 6.0, een 3c509 netwerkkaart van chello en verder is het niet belangijk..

Verwijderd

weet je zeker dat je geen 'hard'ip adres krijgt van je provider? indien je zeker weet dat je geen statisch ip adres hebt zou ik de kaart even laten testen. HAng hem even in een windoos of zo, en kijk of je daar dhcp krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 19:30 schreef Paz het volgende:
weet je zeker dat je geen 'hard'ip adres krijgt van je provider? indien je zeker weet dat je geen statisch ip adres hebt zou ik de kaart even laten testen. HAng hem even in een windoos of zo, en kijk of je daar dhcp krijgt...[/quote]Dat weet ik zeker ja.. en in een windhoos bak draait allez perfect.. het schijnt dat er veel problemen zijn met de combi dhcp/chello/linux ik ben alleen op zoek naar een oplossing..

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:01
je moet een andere dhcp-client installeren dan die standaard bij redhat zit.
op deze url vindt je meer informatie:
http://www.dynasol.nl/~jaco/redhat6.0/install.html

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik al gedaan...

Ik heb de nieuwste versie
van 'dhclient' gedownload en verder alle instellingen gedaan..

Zodra ik dhclient opstart geeft ie een aantal meldingen zoals:

DHCPOFFER from 212.185.2.165
DHCPBROADCAST from 255.255.255.255
en zo blijft hij doorgaan...

als ik vervolgens met ifconfig check of allez OK is staat er geen IP-adres
bij eth0 en ik kan ook niet surfen en pingen.. kan iemand hier mij
alsjeblieft mee helpen? Ik heb bijna alles al geprpobeerd.. de nameservers
staan wel goed ingesteld trouwens..

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als jij je pc altijd aan heb staan kan je ook ff kijken welk ip je toegewezen krijgt via dhcp. Meestal is je lease zo lang dat wanneer je pc even down gaat je toch weer het zelfde ip krijgt als je opstart. Als dit dan ook het geval is kan je je ip gerust statisch vast zetten, ze zullen daar geen probleem van maken denk ik.

Kijk wel ff uit naar de instellingen die eventueel met DHCP meekomen, kopieer die en zet ze vast.

Suc6

Meh ...

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb jij voordat je je kabelmodem aan je linux syteem hebt gehangen ook nog aan een andere pc gehangen zoja dan moet jeje ip laten vrijgeven met de pc waar ie eerst heeft aangehangen, die doe je in de dos box door winipcfg /release all, volgens mij, als het goed is moet het nu wel lukken op je linux systeem, je krijgt alleen weer een ander ip dan wat je op die andere pc had...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 14:47 schreef TriLithium het volgende:
heb jij voordat je je kabelmodem aan je linux syteem hebt gehangen ook nog aan een andere pc gehangen zoja dan moet jeje ip laten vrijgeven met de pc waar ie eerst heeft aangehangen, die doe je in de dos box door winipcfg /release all, volgens mij, als het goed is moet het nu wel lukken op je linux systeem, je krijgt alleen weer een ander ip dan wat je op die andere pc had...[/quote]Hartstikke bedankt!! De gouden tip! In win2k is dat 'ipconfig /release' en alles werkt nu perfect..

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hartstikke bedankt!! De gouden tip! In win2k is dat 'ipconfig /release' en alles werkt nu perfect..[/quote]ja dat krijg je als je zelf dat probleem ook hebt gehad, ook met win2k zelfs :)
Pagina: 1