GoodspeeD schreef op 13 december 2002 @ 13:36:
Nou dan. Melden bij een moderator is heel wat anders dan replyen dat iemand te weinig info geeft of wat dan ook. Ik bedoel: reply dan niet, dan merkt ie ook vanzelf snel genoeg dat z'n post niet echt informatief was. Er zitten hier op GoT gewoon mensen die selectief zoeken naar posts die onvolledig zijn om daar dan een of andere shitreply op te geven. Zulke mensen heb je op alle forums alleen hier wat meer en daar stoor ik me al aan vanaf de eerste dag dat ik hier kom.
Heb je er al eens aan gedacht dat zulke mensen graag willen helpen, maar dat niet kunnen omdat de topicstarter zo weinig vertelt dat er miljoenen mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen?
Als ik een probleem tegenkom waarbij ik waarschijnlijk wel het antwoord op weet mits het probleem in die en die richting ligt dan vraag ik altijd om meer informatie zodat ik
1. later op de dag nog even in de draad kan kijken en het eventueel oplossen.
2. Ook maakt dat het andere mensen makkelijker om een beter antwoord te geven om zo de topicstarter te helpen.
3. Daarnaast zorgt het er voor dat het topic openblijft, want het gaat dan niet dicht omdat er te weinig informatie is.
4. Ten slotte gaat de topicstarter wellicht zelf dingen uitzoeken, en komt een oplossing tegen en leert dus beter zijn problemen oplossen.
Al deze dingen zijn dus POSITIEF. Daarnaast zie ik nooit zulke posts in topics die goed gestart zijn: met een duidelijke topicstart, met toevoeging wat al gedaan is etc.
Dus ik snap eigenlijk niet waarom je het zo slecht vindt wanneer er iemand op deze manier probeert te helpen