Ik vind dat er tegenwoordig veel geslijmd wordt op Got

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik ben nog niet zo heel lang lid van tweakers maar wat mij wel opvalt is mensen die geen mod zijn wel denken dat ze dat zijn.

Je ziet steeds meer topics van die heeft dat gedaan en moet er niet dat gebeuren met die persoon.

Volgens mij zijn die personen er op uit om mod te worden ofzo.

Dit moest er gewoon ff uit wie is het hier met mij eens

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Hmm, nee, ik denk het niet.
Die mensen willen gewoon een leuk, tof, forum.

https://fgheysels.github.io/

• Thomasje
whoami schreef op 12 December 2002 @ 23:01:
Ja maar daar heb je toch de modjes voor

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

whoami schreef op 12 December 2002 @ 23:01:
helemaal mee eens, want vaak zien mods "vervelende" users niet zo snel en dan is het handig als dat gepost is in SM, uiteraard valt dat NIET onder klikken ;)
Thomasje schreef op 12 December 2002 @ 23:03:
[...]

tuurlijk, die hebben het laatste woord (vaak)

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 12-12-2002 23:04 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Thomasje schreef op 12 december 2002 @ 23:03:
[...]

Een modje ziet ook niet alles en let misschien niet overal op. Sommige mensen helpen de modjes daarom door dingen te melden :)

The devil is in the details.

• Thomasje
MaRc0 schreef op 12 December 2002 @ 23:04:
[...]

Een modje ziet ook niet alles en let misschien niet overal op. Sommige mensen helpen de modjes daarom door dingen te melden :)
Dan moeten ze meer lite-mods hebben ofzo.

Maar ik had eens een paar profielen van die personen bekeken en die hadden ook pas 100/300 posts

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sja sommige....

Ik probeer iig altijd de beginners op GoT de weg te wijzen of iig een tip geven zoals het beter heb kunnen gaan :)
Alleen de gene die het erg bont maken meld ik wel uns in SM oid.

* Vinnie heeft echt geen problemen met alle soorten personen hier, zolang het maar lekker gezellig is :)

En denken over wannabe modjes, dat zijn meer de gene die een soort 'crew' naam in de ondertitel hebben staan/gestaan.Een soort status nemen die ze niet hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 12-12-2002 23:12 ]

C:\>_

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vind dat Thomasje gelijk heeft. Al die mod-like antwoorden komen mij ook de neus wel uit, zo zie je de echte modjes ook niet meer zo duidelijk rondscharrelen.

Het heeft inderdaad veel weg van solliciteren naar een mod-ship, zeg maar.

• Vinnie
  • Niet online
Solliciteren naar mod-ship heeft toch geen nut (zie de FAQ). Maar om nou meteen te gaan zeggen dat ze dat echt willen, solliciteren enzo vind ik wel erg kort door de bocht.

Tuurlijk, het is wel leuk om mod op zo'n groot forum te gaan, maar bij zoiets komt ook een hoop verantwoordelijkheid kijken. En dat vergeten de meeste. De crew zal ook echt wel eerst goed de gebruiker evalueren voordat ze iemand 'aannemen'

:)

C:\>_

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goed gesproken Thomasje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ach, die mensen soms...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat is slijmen. Slijmen ben ik vrij ongevoelig voor. Mensen die andere mensen op fouten wijzen vind ik ook niet erg. Mensen die andere mensen gaan afzeiken of niet constructieve dingen posten zijn wel vervelend ja. Dat ben ik met je eens

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk dat als users niet meer zouden helpen, en er (bijv.) geen Schop een Modje was, en alles aan mods over zouden laten, dat mods dan een dagtaak hebben. 't zou eerder een chaos worden dan een goed georganiseerd forum.

En om nou 15 lite-mods per forum aan te stellen lijkt me ook een beetje overdone :P

Wat is er mis met een beetje helpen aan iets wat je zelf leuk vind?

//edit
For the record: * BreadFan ambieert GEEN modschap ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BreadFan op 12-12-2002 23:34 ]

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik ben het wel eens met de topicstarter. Er is naar mijn idee een groepje die je telkens weer terug ziet in bijv. LA. IMO is het niet alleen corrigeren en/of sturen, wat niet verkeerd is maar, is het ook een beetje een sport aan het worden voor die mensen om anderen te wijzen op hun gedrag.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
ik heb toch de indruk dat sommige users actief op jacht zijn om meldingen in Schop een Modje te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Queued schreef op 12 December 2002 @ 23:37:
is het ook een beetje een sport aan het worden voor die mensen om anderen te wijzen op hun gedrag.
daar ben ik het wel mee eens!

Posts als: Welkom op GoT, lees de faq, daar hebben we niets aan.
Je kan beter een user opweg helpen, met het vriendelijke doch dringende verzoek in het vervolg een beter topic start te doen. Dit heeft bij mij iig wel geholpen (ja, zelfs ik ben n00b (geweest) :P)
Er zijn weinig mensen die alles in 1 keer goed doen, maar je kan ze zeker opweghelpen. Dat doe ik dan vaak ook (als ik "corrigeer"). Of ik ICQ het gewoon aan een mod. Dat gaat imo veel efficienter dan via SM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Met slijmen kom je niet zover op GoT. Het doet eerder het tegenovergestelde.

Users die hun steentje aan de orde bijdragen door misdragingen in SM te melden kunnen we alleen maar meer aanmoedigen. Maar het moet natuurlijk niet een dagtaak worden; daar zijn de moderators voor ;).

Zolang users geen eigen rechter gaan spelen en elkaar niet gaan afzeiken is alles helemaal ok ;).

[ Voor 1% gewijzigd door Christiaan op 13-12-2002 00:24 . Reden: thnx poster onder mij voor ener stijlcorrectie ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
..NIET gaan afzeiken neem ik aan :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Gianni Rombios schreef op 13 december 2002 @ 00:10:
..NIET gaan afzeiken neem ik aan :? :D
Ja, bedankt. Zo loopt de zin wat beter ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

ChristiaanVerwijs schreef op 13 december 2002 @ 00:06:
Met slijmen kom je niet zover op GoT. Het doet eerder het tegenovergestelde.

Users die hun steentje aan de orde bijdragen door misdragingen in SM te melden kunnen we alleen maar meer aanmoedigen. Maar het moet natuurlijk niet een dagtaak worden; daar zijn de moderators voor ;).

Zolang users geen eigen rechter gaan spelen en elkaar niet gaan afzeiken is alles helemaal ok ;).
Zegt een net-nieuwe mod ;)

Na, zoals ze op de reclame wel eens zeggen: "man, you did the right thing" :+

offtopic:
Slijm ik nu? B)

Was niet zo bedoeld, mijn SM topics zijn op 5 handen te tellen denk 'k ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen over mijzelf praten, dus hierbij ...

Ik post af en toe corrigerende posts, maar bedoel ze vooral constructief. Af en toe heeft het ook geen nut om proberen te helpen als de openingspost zo onduidelijk / incompleet / etc is dat je er weinig mee kunt. Ik zie er ook niets mis mee, zolang je respectvol blijft en er niet al zo'n post staat. Verder heb ik absoluut geen ambitie md te worden, en doe ik het ook niet om in de gunst van iemand te komen.

Zelf raad ik je aan om, als je echt het gevoel hebt dat een post niet constructief en slijmend is, dit in SM te posten, en de beoordeling verder aan de mod over te laten.

Edit:
Overigens post ik ook in SM als ik denk dat een topic echt niet thuishoort op het forum. Dat doe ik omdat ik denk dat het forum er beter van wordt, niet om punten te scoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 00:35 . Reden: Aanvulling ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt mensen helpen of wijzen op fouten, of melding maken in SeM, als het niet kan/mag, meer een stukje sociale controle ofzo.
Ik post 3/4x per week in SeM maar echt niet met een kruip-in-kont instelling :P :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het ook.... ik vind SM ook iets verschrikkelijks. Meneer de admin de sig van pietje is 5 regels...... brrrrrrrrrr tenen krommend vind ik dat echt. Maar goed daar zal ik wel weer de enige in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 03-10 16:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 12:10:
Ja ik heb het ook.... ik vind SM ook iets verschrikkelijks. Meneer de admin de sig van pietje is 5 regels...... brrrrrrrrrr tenen krommend vind ik dat echt. Maar goed daar zal ik wel weer de enige in zijn.
jup daar ben je de enigste in want een sig van 5 regels is irritant. en 99% van de geopende topics in sm zijn ook gewoon gegrond...

tis mischien een beetje een klikspaan forum, maar het zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk ruis van het forum word verwijdert

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eendje schreef op 13 December 2002 @ 12:13:
tis mischien een beetje een klikspaan forum, maar het zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk ruis van het forum word verwijdert
het is absoluut GEEN klikken!
daarom ben ik enorm tegen die functie topic-report, want daarmee kan je anoniem dingen posten enzo, geen goede zaak, want daarmee werk je klikken in de hand ;)
ok een modje kan dat zien enzo, en ook als je via IRC of ICQ een topic meldt is het redelijk anoniem, maar toch...
Maarja ik ben volgens mij de enige met een afkeur van topic-report...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06
even beetje offtopic, hoe zit het met de hk users? ben de afgelopen week al 3 mensen tegen gekomen met 6 pagina's vol met alleen mar hk +sg +nstm (ofzow) posts, eigenlijk ben ik er van overtuigd dat die mensen geen toegang verdienen op got...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Is anderen naar beneden trekken de juiste manier om jezelf omhoog te halen?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 12:10:
Brrr je bent zeker niet de enige.

Ik heb gelukkig nog nooit ergens anders een apart subforum gezien om te klikken bij moderators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:52
Ik ben het volledig eens met Thomasje. Heb hier eerder ook al een soortgelijk topic over geopend omdat het me gewoon de nek uitkwam hoe sommige mensen op dit forum reageren. Op topics wordt zelden nog gereageerd en als er op gereageerd wordt, zijn het mensen die je erop wijzen dat je te weinig informatie in je post hebt staan of andere bullshit. Ik vind dat je daar echt moderators voor hebt. De rest moet lekker zijn mond houden. Als je denkt van:"Ja maar, de moderators kunnen niet alles zien!", dan zijn er dus te weinig moderators. Maar bezoekers van forums moeten gewoon niet zo slijmen en alleen maar ontopic replies geven als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Neej maar bijna elk forum is wel uitgerust met een 'report this thread to...' :z

anyway, de discussie over SM is al zo vaak gevoerd :Z

dat er mensen zijn die het blijkbaar alleen als klikken zien, dat is hun probleem. Ik zie het als een forum waar mensen de mods een handje kunnen helpen, omdat er anders altijd wel wat tussendoor schiet omdat mods nou eenmaal niet alles kunnen lezen en bijhouden.

WEL ben ik het er mee eens dat dit niet moet doorschieten en je leven moet gaan wijden om zoveel mogelijk op zoek te gaan naar foute topics, foute users ofzo, het moet wel een hulpmiddel blijven.

DUs als je iets tegenkomt, dan kun je het best ff melden. Op zoek gaan vind ik 'not so done' om het maar zo te zeggen. Mensen die echt overdadig veel SM posten in verhouding met de rest van hun posts worden daar ook op aangesproken overigens.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind het meer betweterigheid. Als iemand iets post wat niet 100% overeenkomt met alle regels uit de FAQ, dan zijn er een aantal mensen als de kippen bij om daar op te wijzen.
Ik zie het wel eens, maar trek me er niet zoveel van aan, in tegenstelling tot enkele anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Godspeed, het spijt met maar kijk eens naar dit topic:
Bepaalde websites onbereikbaar
Jij vind dus die 1e reply van mij onnuttig ?

Ik wil graag mensen helpen, maar dan moeten ze mij wel voldoende info geven en daar vraag ik dan ook om.

[ Voor 51% gewijzigd door Attilla op 13-12-2002 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb ik het nog niet gehad over de mensen die dingen uit de faq quoten..... Mensen die excuses aanbieden omdat ze de layout verneuken met een foto... Of mensen die daarover zeiken....

Ach ja ;) Gelukkig is got niet verplicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasje schreef op 12 December 2002 @ 23:03:
[...]

ABSOLUUT NIET.
Het zijn de USERS die het forum gezellig maken en zeer zeker niet de mods.

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 12:10:

Dat zijn dingen waar users zich ook niet mee hoeven te bemoeien. Users dienen te letten op de topics en niet op users. Dat iemands sig te lang is is storend maar een aanpassing daarop kan ook een aantal dagen later als een mod het ziet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:58

Exirion

Gadgetfetisjist

GoodspeeD schreef op 13 December 2002 @ 13:00:
Ik vind dat je daar echt moderators voor hebt. De rest moet lekker zijn mond houden. Als je denkt van:"Ja maar, de moderators kunnen niet alles zien!", dan zijn er dus te weinig moderators. Maar bezoekers van forums moeten gewoon niet zo slijmen en alleen maar ontopic replies geven als je het mij vraagt.
Wat een onzin. Dus mensen mogen van jou ook de politie niet meer bellen als ze zien dat er dingen gebeuren die niet zouden moeten gebeuren? De politie moet immers alles zelf kunnen constateren, en anders is er te weinig politie. Zelfs al maak je van NL een politiestaat met op elke straathoek 2 agenten dan nog zullen ze niet alles kunnen zien en merken.

Het is niet meer dan normaal dat bezoekers van dit forum aan de bel kunnen trekken als er iets niet goed gaat. Als mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen dan moeten ze daar door anderen op gewezen worden. Sociale controle noemen we zoiets.

Als je 'het gezag' zo omvangrijk maakt dat de uitvoerenden over elkaar struikelen (de crew is nu al af en toe aan de grote kant) en dat niemand zich er mee prettig bij voelt, dan is niemand daar blij mee. En voor wat? Alleen omdat een paar pubers zo verwend zijn dat ze niet tegen kritiek van andere kunnen? Je kunt tegenwoordig een mes in je lijf krijgen als je iemand op straat aanspreekt op z'n gedrag. Word je nu ook al voor NSB'er en verklikker uitgemaakt als je iemand op GoT op z'n gedrag wijst en er een melding van maakt?

GROW UP.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Exirion schreef op 13 December 2002 @ 13:07:
Word je nu ook al voor NSB'er en verklikker uitgemaakt als je iemand op GoT op z'n gedrag wijst en er een melding van maakt?
Nou eerlijk gezegd wel, er is een keer een topic geweest waar een user vroeg of ik bij hun nsb club kwam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion: _o_ :)
Ik was al een post aan het maken maar zag dat ik dingen aan het typen was die jij al gepost had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik ben het volledig eens met de topic starter ik erger me hier ook aan erg irritant als je halverwege een thread ineens zo'n mod wannabee tegenkomt die zit te flamen en helemaal als je het ook nog eens niet met hem eens bent, 'k krijg dan altijd de neiging om te gaan flamen :)

En dan heb ik het vooral over de mensen die het nodig vinden om, om slotjes te roepen en vinden dat een topic overbodig is of in een bepaald topic niet thuishoord.. Vaak is het ook nog eens dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde bericht plaatsen erg irritant om 3 keer achterelkaar te horen van users 'SP -> SPV'. Lekker zinloos om hier dan nogmaals melding van te maken NOT!

Ik stel voor een puntensysteem voor alle gebruikers als je je gedraagt als een mod wannabee krijg je een 'straf'-punt, na 5 krijg je een waaschuwing en na 10 bijvoorbeeld een tijdelijke ban.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DarK_M schreef op 13 december 2002 @ 13:18:
Ik stel voor een puntensysteem voor alle gebruikers als je je gedraagt als een mod wannabee krijg je een 'straf'-punt, na 5 krijg je een waaschuwing en na 10 bijvoorbeeld een tijdelijke ban.
Jottum, en dan wil ik een puntensysteem bedenken voor hardleerse topicstarters.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van sommige moraalridders hun postgedrag bekijkt, en er staan daar meer als 60% [LA] reply's in, dan begin ik me toch wel af te vragen of je niet met een 'wannabee' mod te doen hebt..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT als forum maken we met z'n allen en iedere hulp is welkom, dus ook de mensen die aandacht voor iets vragen. Uiteindelijk is het aan de crew om er iets mee te doen.

Van verklikken is dus geen sprake, mensen zien iets en maken ons daar op attent, prima instelling onder het motto "we moeten het samen doen".
Ik vind het meer betweterigheid. Als iemand iets post wat niet 100% overeenkomt met alle regels uit de FAQ, dan zijn er een aantal mensen als de kippen bij om daar op te wijzen.
Dat zijn uitzonderingen waar jij het over hebt, je kunt mij niet wijs maken dat die lieden de overhand hebben.

Soms is het nodig dat er op de FAQ gewezen wordt en dat een gebruiker dat doet juich ik toe, die dingen worden soms beroerd slecht en weinig gelezen en dat veroorzaakt overal weer irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Posts als SP > SPV zijn natuurlijk niet nodig, daarvoor kan je in SM en report topic posten.
Maar als je behulpzaam gedrag dat er voor zorgt dat er meer mensen op je problemen reageren of antwoord geven op je vragen verwart met slijmen bij mods zegt dat meer over jou dan over de betreffende users... :/

Daarnaast vind ik het ook niet aardig om mensen moraalridders te noemen als ze veel posten in policy topics. Je hebt mensen die meer lezen en in zich opnemen en je hebt mensen die graag hun mening willen geven en mee willen denken over beslissingen. Vaak komen daar goede discussies uit, dus dat moet je alleen maar toejuichen lijkt me. Dat vind ik juist een charme van GoT, dat je mening op prijs gestelt wordt, ook al vind je niet hetzelfde als de beleidbeslissers, je mag altijd je mening geven over wat er aan de hand is.

[ Voor 49% gewijzigd door Justice op 13-12-2002 13:27 . Reden: grammatics fout + toevoeging ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja en aan de andere kant zijn er genoeg leuke dingen te bedenken om irritant postgedrag bij te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Wat is eigenlijk het verschil tussen SM (openbaar) en Report-dit-topic (niet openbaar) althans vanuit het oogpunt van de mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 13:22:
Soms is het nodig dat er op de FAQ gewezen wordt en dat een gebruiker dat doet juich ik toe, die dingen worden soms beroerd slecht en weinig gelezen en dat veroorzaakt overal weer irritatie.
Soms wel, te vaak ook niet en aan die mensen moet wat gedaan worden :X
Exirion schreef op 13 December 2002 @ 13:20:
[...]
Jottum, en dan wil ik een puntensysteem bedenken voor hardleerse topicstarters.
Misschien tijd voor een algemeen punten systeem waarin alles is opgenomen zoals flamers (ja waar dit topic over gaat), hardleerse topicstarters, helpdesk-users en noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Erkens schreef op 13 december 2002 @ 12:51:
[...]

daarom ben ik enorm tegen die functie topic-report, want daarmee kan je anoniem dingen posten enzo, geen goede zaak, want daarmee werk je klikken in de hand ;)
ok een modje kan dat zien enzo, en ook als je via IRC of ICQ een topic meldt is het redelijk anoniem, maar toch...
Ik vind Topic Report aan de ene kant wel handig en aan de andere kant niet. Aan de ene kant is het een stuk sneller en modjes zien het ook eerder, maar hierdoor komen de modjes ook minder snel in SeM. En je krijgt ook geen reactie als je een topic report. Zo weet je niet of je er nou wel of niet goed aan doet als je een topic report. Want misschien denk jij dat iets niet is toegestaan, maar is dat eigenlijk wel zo. Dat wordt je in SeM verteld, maar Topic Report heeft die mogelijkheid niet. Misschien is een Topic Report Antwoord (dus een antwoord op jouw topicreport) dan wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarK_M schreef op 13 december 2002 @ 13:18:
Dit kan je toch niet serieus menen :/
Als je SeM gebruikt waar het voor is, modjes attenderen van he joh kijk hier eens naar, en wat de heren mods/ex-mods hier posten, dan kom jij aan met een voorstel tot tijdelijkeban?
Wat is voor jou een mod-wannabe?
Als ik over GoT surf en ik kom in een topic wat niet echt kan, bijv laatst had ik een 7volt vraag topic, dan post ik hem in SeM, omdat, in dat 7-volt geval:
  • Het met de search te vinden is Je geflame van users (kan) krijgen, van UTFS enz. enz. De relevantie er niet is omdat de vraag al zovaak voorbij is gekomen.
Maakt mij dat dan een Wannabe mod?
Ik snap best dat als je users hebt die overal zitten te mierenneuken met de policy dat je die best mag aanspreken omdat dat imo sfeerverziekend werkt.

Voor de rest vindt ik: verhaal van Exirion says it all.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 13:21:
Als je van sommige moraalridders hun postgedrag bekijkt, en er staan daar meer als 60% [LA] reply's in, dan begin ik me toch wel af te vragen of je niet met een 'wannabee' mod te doen hebt..
Liever dat iemand nuttig in 60% LA post dan dat iemand dom 60% in HK post.

Kennelijk heb jij liever dat mensen lam zitten te blaten dan dat mensen proberen een nuttige bijdrage te leveren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Exirion schreef op 13 december 2002 @ 13:07:
[...]

Wat een onzin. Dus mensen mogen van jou ook de politie niet meer bellen als ze zien dat er dingen gebeuren die niet zouden moeten gebeuren? De politie moet immers alles zelf kunnen constateren, en anders is er te weinig politie. Zelfs al maak je van NL een politiestaat met op elke straathoek 2 agenten dan nog zullen ze niet alles kunnen zien en merken.

Het is niet meer dan normaal dat bezoekers van dit forum aan de bel kunnen trekken als er iets niet goed gaat. Als mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen dan moeten ze daar door anderen op gewezen worden. Sociale controle noemen we zoiets.

Als je 'het gezag' zo omvangrijk maakt dat de uitvoerenden over elkaar struikelen (de crew is nu al af en toe aan de grote kant) en dat niemand zich er mee prettig bij voelt, dan is niemand daar blij mee. En voor wat? Alleen omdat een paar pubers zo verwend zijn dat ze niet tegen kritiek van andere kunnen? Je kunt tegenwoordig een mes in je lijf krijgen als je iemand op straat aanspreekt op z'n gedrag. Word je nu ook al voor NSB'er en verklikker uitgemaakt als je iemand op GoT op z'n gedrag wijst en er een melding van maakt?

GROW UP.
Nou dan. Melden bij een moderator is heel wat anders dan replyen dat iemand te weinig info geeft of wat dan ook. Ik bedoel: reply dan niet, dan merkt ie ook vanzelf snel genoeg dat z'n post niet echt informatief was. Er zitten hier op GoT gewoon mensen die selectief zoeken naar posts die onvolledig zijn om daar dan een of andere shitreply op te geven. Zulke mensen heb je op alle forums alleen hier wat meer en daar stoor ik me al aan vanaf de eerste dag dat ik hier kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

MaRc0 schreef op 13 december 2002 @ 13:32:
Misschien is een Topic Report Antwoord (dus een antwoord op jouw topicreport) dan wel een uitkomst.
Lijkt me eigenlijk ook wel een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
GoodspeeD schreef op 13 December 2002 @ 13:36:
[...]

Nou dan. Melden bij een moderator is heel wat anders dan replyen dat iemand te weinig info geeft of wat dan ook. Ik bedoel: reply dan niet, dan merkt ie ook vanzelf snel genoeg dat z'n post niet echt informatief was. Er zitten hier op GoT gewoon mensen die selectief zoeken naar posts die onvolledig zijn om daar dan een of andere shitreply op te geven. Zulke mensen heb je op alle forums alleen hier wat meer en daar stoor ik me al aan vanaf de eerste dag dat ik hier kom.
Ik quote mijn eigen post maar even, aangezien je die dus niet leest:
[Airwolf] schreef op 13 December 2002 @ 13:02:

[...]

Godspeed, het spijt met maar kijk eens naar dit topic:
Bepaalde websites onbereikbaar
Jij vind dus die 1e reply van mij onnuttig ?

Ik wil graag mensen helpen, maar dan moeten ze mij wel voldoende info geven en daar vraag ik dan ook om.

[ Voor 6% gewijzigd door Attilla op 13-12-2002 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
GoodspeeD schreef op 13 december 2002 @ 13:36:

Heb je er al eens aan gedacht dat zulke mensen graag willen helpen, maar dat niet kunnen omdat de topicstarter zo weinig vertelt dat er miljoenen mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen?

Als ik een probleem tegenkom waarbij ik waarschijnlijk wel het antwoord op weet mits het probleem in die en die richting ligt dan vraag ik altijd om meer informatie zodat ik
1. later op de dag nog even in de draad kan kijken en het eventueel oplossen.
2. Ook maakt dat het andere mensen makkelijker om een beter antwoord te geven om zo de topicstarter te helpen.
3. Daarnaast zorgt het er voor dat het topic openblijft, want het gaat dan niet dicht omdat er te weinig informatie is.
4. Ten slotte gaat de topicstarter wellicht zelf dingen uitzoeken, en komt een oplossing tegen en leert dus beter zijn problemen oplossen.

Al deze dingen zijn dus POSITIEF. Daarnaast zie ik nooit zulke posts in topics die goed gestart zijn: met een duidelijke topicstart, met toevoeging wat al gedaan is etc.

Dus ik snap eigenlijk niet waarom je het zo slecht vindt wanneer er iemand op deze manier probeert te helpen :?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

DarK_M schreef op 13 December 2002 @ 13:18:
Ik ben het volledig eens met de topic starter ik erger me hier ook aan erg irritant als je halverwege een thread ineens zo'n mod wannabee tegenkomt die zit te flamen en helemaal als je het ook nog eens niet met hem eens bent, 'k krijg dan altijd de neiging om te gaan flamen :)
een mod wannabe zou niet moeten flamen, want dat mag niet en dan wordt je nooit modje :P
En dan heb ik het vooral over de mensen die het nodig vinden om, om slotjes te roepen en vinden dat een topic overbodig is of in een bepaald topic niet thuishoord.. Vaak is het ook nog eens dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde bericht plaatsen erg irritant om 3 keer achterelkaar te horen van users 'SP -> SPV'. Lekker zinloos om hier dan nogmaals melding van te maken NOT!
dat is ook erg irritant. Staat een topic verkeerd is het vaak beter om het alleen in SeM te posten en niet in de draad zelf, das een beetje nutteloos, zeker later als ie door een mod gemoved is. imho mogen zulke posts ook best getrashed worden voor de overzichtelijkheid van een thread.
*huiver* dat lijkt me nou niet echt een goed plan. Als iemand echt hinderlijk zit te wannebeën wordt ie daar vanzelf wel op aangesproken door iemand van de crew lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DarK_M schreef op 13 december 2002 @ 13:30:
Misschien tijd voor een algemeen punten systeem waarin alles is opgenomen zoals flamers (ja waar dit topic over gaat), hardleerse topicstarters, helpdesk-users en noem het maar op.
Dat vind ik een slecht idee. Je moet mensen niet beoordelen. Als je mensen gaat beoordelen dan worden die mensen daardoor weer beoordeelt, omdat ze een slechte beoordeling hebben (volg je het nog? :+)
GoT is voor de technische dingen, en ook eigenlijk wel omdat het gewoon leuk is, dat moet je niet verpesten door mensen beter/slechter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
[Airwolf] schreef op 13 December 2002 @ 13:39:
[...]

Ik quote mijn eigen post maar even, aangezien je die dus niet leest:

[...]
Zeker heb ik die gelezen. Jij post daar een reply die gedeeltelijk terecht is, maar meteen komen er nog twintig andere replies achteraan van anderen die hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Justice schreef op 13 December 2002 @ 13:42:
[...]

Heb je er al eens aan gedacht dat zulke mensen graag willen helpen, maar dat niet kunnen omdat de topicstarter zo weinig vertelt dat er miljoenen mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen?

Als ik een probleem tegenkom waarbij ik waarschijnlijk wel het antwoord op weet mits het probleem in die en die richting ligt dan vraag ik altijd om meer informatie zodat ik
1. later op de dag nog even in de draad kan kijken en het eventueel oplossen.
2. Ook maakt dat het andere mensen makkelijker om een beter antwoord te geven om zo de topicstarter te helpen.
3. Daarnaast zorgt het er voor dat het topic openblijft, want het gaat dan niet dicht omdat er te weinig informatie is.
4. Ten slotte gaat de topicstarter wellicht zelf dingen uitzoeken, en komt een oplossing tegen en leert dus beter zijn problemen oplossen.

Al deze dingen zijn dus POSITIEF. Daarnaast zie ik nooit zulke posts in topics die goed gestart zijn: met een duidelijke topicstart, met toevoeging wat al gedaan is etc.

Dus ik snap eigenlijk niet waarom je het zo slecht vindt wanneer er iemand op deze manier probeert te helpen :?
Omdat over het algemeen de meeste mensen niet proberen te helpen. Dat merk je gewoon aan hun houding. Ze kicken er gewoon op om mensen te wijzen op hun fouten (lees: minimale kleinigheidjes). Als iedereen serieus zou proberen te helpen dan zou ik er ook geen problemen mee hebben, maar de ervaring laat ons gewoon zien dat velen het puur doen voor hun eigen ego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 13:33:
[...]

Dit kan je toch niet serieus menen :/
Ja
Maakt mij dat dan een Wannabe mod?
Nee, als ik goed lees wat jij zegt is dat je de topicstarter er op wijst dat het door hem aangekaarte probleem al meerder keren voorbij is gekomen en terug te vinden is met de search. Waarom omdat het voor de mods onmogelijk is om op alle threads uit te zoeken of het al een keer voorbij is gekomen of niet hier kunnen ze wel wat hulp gebruiken :) . Het is meer voor de eerder in mijn vorige posts genoemde users bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
ok dan bedoel je dus posts van drie woorden zoals: "meer info... :Z "? Daar heb je idd weinig aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Justice op 13-12-2002 13:47 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Justice schreef op 13 December 2002 @ 13:47:
ok dan bedoel je dus posts van drie woorden zoals: "meer info... :Z "? Daar heb je idd weinig aan.
Niet alleen. Je zou voor de gein eens moeten kijken naar een willekeurig topic dat niet geheel goed is. Vervolgens klik je op het profiel van de user die replied met de melding dat het niet helemaal in orde is en dan zoek eens naar zijn posts. 90% van zijn posts zijn allemaal "je post is niet helemaal goed" replies of "jou reply vind ik nergens op slaan"replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

MaRc0 schreef op 13 december 2002 @ 13:42:
[...]

Dat vind ik een slecht idee. Je moet mensen niet beoordelen. Als je mensen gaat beoordelen dan worden die mensen daardoor weer beoordeelt, omdat ze een slechte beoordeling hebben (volg je het nog? :+)
Niet wanneer je de toekende 'straf'-punten voor de ander users verborgen houd. zodat ze niet van anderen kunt zien hoeveel punten andere users hebben. Uiteraard moet je zelf wel kunnen zien hoeveel punten je zelf hebt en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik ben mezelf op got. en dat is iedereen, en dat wannabee mod gezeur is idd sneu en vaak zwaar overdreven.
Alleen is het een feit dat per topic verschilt.
misschien dat het soms lijkt dat ik een wannabee mod reply maak, tja ik doe het er niet om maar als het een keer voorkomt, laat ik zeggen dat het altijd goed bedoeld is.

Er lopen hier idd een paar enorme wannabee mods/moraalridders rond waar ik af en toe ook behoorlijke k*ts nijgingen van krijg, maar die negeer ik gewoon.
Ik denk dat je bij zoveel users altijd een paar hebt die de sfeer verzieken door zich wannabee te gedragen.

Let er gewoon niet al te veel op, je kunt de posts die echt wannabee zijn er zo uitpikken, negeer die gewoon en luister naar de posters die je wel proberen te helpen.
Iemand op de regels/gebruiken wijzen hoeft echter niet altijd wannabee gedrag te betekenen.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zelf wijs mensen er (misschien te) vaak op in SPV dat een topic te weinig informatie geeft. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat het probleem een stuk moeilijker opgelost kan worden zonder meer informatie. Meer informatie zorgt voor een snellere oplossing en daar gaat het mij om. Ik kan vaak mensen niet helpen met hun problemen in SPV, omdat ik niet alle spellen speel waar problemen mee zijn, maar ik probeer ze wel in de goede richting te duwen. En ik hoop ook dat dat soms lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 13 December 2002 @ 13:49:

Niet alleen. Je zou voor de gein eens moeten kijken naar een willekeurig topic dat niet geheel goed is. Vervolgens klik je op het profiel van de user die replied met de melding dat het niet helemaal in orde is en dan zoek eens naar zijn posts. 90% van zijn posts zijn allemaal "je post is niet helemaal goed" replies of "jou reply vind ik nergens op slaan"replies.

Als je zoiets constateert, is één post in SM voldoende om er even een moderator naar te laten kijken, en er -indien nodig- iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig heb ik mezelf uit de huiskamer verbannen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 13:57:
gelukkig heb ik mezelf uit de huiskamer verbannen !

Daar heeft dit volgens mij helemaal niets mee te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 14:00:

[...]

Daar heeft dit volgens mij helemaal niets mee te maken :?
* Diaboluzzz ook niet snappen ? 8)7

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Ik snap het wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu gaat dit topic dus nergens meer over. Laten we nog even 80 keer zeggen of we het wel of niet snappen. Bedankt voor het verkloten van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
Oh. Nu gaat het topic nergens meer over? Dankzij een reply van mij die ook nog eens serieus bedoeld was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasje schreef op 12 December 2002 @ 23:00:
Ik ben nog niet zo heel lang lid van tweakers maar wat mij wel opvalt is mensen die geen mod zijn wel denken dat ze dat zijn.

Je ziet steeds meer topics van die heeft dat gedaan en moet er niet dat gebeuren met die persoon.

Volgens mij zijn die personen er op uit om mod te worden ofzo.

Dit moest er gewoon ff uit wie is het hier met mij eens
Dit is zo algemeen dat er zelfs een uitdrukking voor is :)

" .. likken naar boven en schoppen naar onder. "

Vrij algemeen verschijnsel dus, niet speciaal voor GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 13 December 2002 @ 14:26:
Oh. Nu gaat het topic nergens meer over? Dankzij een reply van mij die ook nog eens serieus bedoeld was?

Je deelt mee dat jij het wel snapt. Nee, daar schieten we iets mee op :Z

Meestal gaat dat op dit forum gepaard met een vorm van uitleg. Ik heb erg goed gezocht, maar kan er in jouw post toch niets van ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 22:50

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Vreemd dat je eerst anderen iets verwijt en het nu zelf ook doet.
GoodspeeD schreef op 13 december 2002 @ 13:43:
[...]

Zeker heb ik die gelezen. Jij post daar een reply die gedeeltelijk terecht is, maar meteen komen er nog twintig andere replies achteraan van anderen die hetzelfde zeggen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Als er 1 crew is die gevoelig is voor slijm-pogingen dan is dat deze wel... hang een tijdje rond in het irc kanaal, doe alsof je al crew bent, en binnen de kortste tijd heb je een lite-modschap gekregen, waarna fullmod, HGM, HGA en weet ik veel wat ook niet zo lang meer zal duren :P Zal niet de eerste keer zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

strlen schreef op 13 december 2002 @ 15:52:
Als er 1 crew is die gevoelig is voor slijm-pogingen dan is dat deze wel... hang een tijdje rond in het irc kanaal, doe alsof je al crew bent, en binnen de kortste tijd heb je een lite-modschap gekregen, waarna fullmod, HGM, HGA en weet ik veel wat ook niet zo lang meer zal duren :P Zal niet de eerste keer zijn in ieder geval.
Ach gut, zit het je nogsteeds zo dwars dat het jou niet gelukt is? En dan gaat er ook nog eens een MT'er met jouw (ex)vriendinnetje vandoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Exirion schreef op 13 December 2002 @ 16:01:
[...]

Ach gut, zit het je nogsteeds zo dwars dat het jou niet gelukt is? En dan gaat er ook nog eens een MT'er met jouw (ex)vriendinnetje vandoor :P
Dat mij wat niet gelukt is? Mij is alles gelukt hier, hoger dan mij kon niet (muv femme, maar das meer een karakter dan een functie) :P
Trouwens, was jij ook niet ooit crew hier? En nu al in de vergetelheid.. ik heb tenminste naamsbekendheid ;) :P Oh enne, nou ik toch bezig ben, ik wens die MT'er veel succes met het desbetreffende exje.. daar heb ik echt geen kwaad gevoel (meer) over hoor :)

[ Voor 30% gewijzigd door RvdH op 13-12-2002 16:39 . Reden: s/als/dan/g ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
Dit topic is er nie om elkaar af te zeiken. Dat bedoel ik dus ook he met dit topic dat mensen elkaar zitten af te zeiken. Nu gaat het nog net nie om nieuwe mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
KroontjesPen schreef op 13 December 2002 @ 14:36:
Vreemd dat je eerst anderen iets verwijt en het nu zelf ook doet.

[...]
Wat doe ik dan wat ik anderen verwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BreadFan schreef op 13 december 2002 @ 13:34:
[...]

Liever dat iemand nuttig in 60% LA post dan dat iemand dom 60% in HK post.

Kennelijk heb jij liever dat mensen lam zitten te blaten dan dat mensen proberen een nuttige bijdrage te leveren? :?
Absoluut niet, maar het begint af en toe een beetje op het Nederlands elftal te lijken waar we ook 15 milj. bondscoaches hebben.
Ik kan nogal wat posts aanhalen, waar puur en alleen geantwoord wordt, om het antwoord an sich, en niet om de inhoud. (Ga ze hier niet aanhalen, want ik wil het niet op de man spelen)
GoT heeft IMHO een betrouwbare crew, en excessen worden goed de kop ingedrukt. Dus als iemand een beetje de fout ingaat hoeft hij niet gelijk door z'n collega-users op z'n vingers getikt te worden. Daar lijkt mij de crew zelf competent genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het nog steeds met topicstarter eens :) en zou graag eens van jullie horen wat jullie eerste gedachte is als je een topic als dit ziet staan: [rml][ User] helpdeskuser[/rml]

en misschien kan degene die hem gelsoten heeft vertellen of hier actie is ondernomen enzo ja welke ?

Zelf vind ik dit soort SeM-posts echt ongelofelijk likkerig! Ik ga vanavond toch ook niet in mijn kroeg klagen bij de barkeeper wanneer iemand steeds domme vragen aan mij stelt of peuken bietst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:46:
Ik ben het nog steeds met topicstarter eens :) en zou graag eens van jullie horen wat jullie eerste gedachte is als je een topic als dit ziet staan: [rml][ User] helpdeskuser[/rml]

en misschien kan degene die hem gelsoten heeft vertellen of hier actie is ondernomen enzo ja welke ?

Zelf vind ik dit soort SeM-posts echt ongelofelijk likkerig! Ik ga vanavond toch ook niet in mijn kroeg klagen bij de barkeeper wanneer iemand steeds domme vragen aan mij stelt of peuken bietst :?

is pas nog gemaild door de mods.

Verder heb ik zelf ook een echte hekel aan helpdeskuser topics, maar dat stond laatst nog in een ander draadje. Misschien niet eens likkerig (weet niet hoe je hiermee denkt te bereiken dat we je als crew ineens aardig gaan vinden ofzo), maar wenselijk vind ik dit soort topics niet.

WEL topics zoals moves, of echte rommel en slotjes. Je moet niet denken dat mensen voor hun kick zoveel mogelijk slotjes wllen melden, of dat ze iemand willen naaien, maar dat het wel een beetje overzichtelijk blijft hier.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
Maar kan er niet iets gebeuren aan die mensen die andere zitten af te zeiken en het allemaal maar zitten te slijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
De users hier op GoT kunnen toch ook gewoon het antwoorden anders formuleren als ze willen helpen.

Hoe je het het meeste ziet:
• Zie FaQ
• Lees eerst andere topics
• Wat een n00b vraag

Wat ze beter kunnen doen.
• Oh je hebt dat en dat probleem in de FaQ staat het netjes vermeld of je kan zoeken op google
• Over dit onderwerp zijn ook andere topics te vinden (maar de search werkt niet goed dus kunnen ze beter iets nieuws openen)
• En over dat uitschelden enz moeten ze gewoon helemaal nie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Thomasje schreef op 13 december 2002 @ 18:25:
De users hier op GoT kunnen toch ook gewoon het antwoorden anders formuleren als ze willen helpen.

Hoe je het het meeste ziet:
• Zie FaQ
• Lees eerst andere topics
• Wat een n00b vraag

Wat ze beter kunnen doen.
• Oh je hebt dat en dat probleem in de FaQ staat het netjes vermeld of je kan zoeken op google
• Over dit onderwerp zijn ook andere topics te vinden (maar de search werkt niet goed dus kunnen ze beter iets nieuws openen)
• En over dat uitschelden enz moeten ze gewoon helemaal nie doen.
Daar snap ik het probleem niet zo van.
"Zie de FAQ" als kort antwoord, "Lees es ff wat andere topics", of "wat een n00b vraag". Volgens mij geven mods daar vaak genoeg waarschuwingen voor en dan krijgt die user wel mail. UTFS-blaten is gewoon lame en daarmee verziek je de sfeer.
Maar goed ik zeg ook wel eens ergens wat van in een thread maar ik hoef echt geen mod te worden. Begin me nu wel af te vragen of ik hinderlijk ben :P :?

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 13-12-2002 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
m-m schreef op 13 December 2002 @ 18:29:
[...]

Daar snap ik het probleem niet zo van.
"Zie de FAQ" als kort antwoord, "Lees es ff wat andere topics", of "wat een n00b vraag". Volgens mij geven mods daar vaak genoeg waarschuwingen voor en dan krijgt die user wel mail. UTFS-blaten is gewoon lame en daarmee verziek je de sfeer.
Maar goed ik zeg ook wel eens ergens wat van in een thread maar ik hoef echt geen mod te worden. Begin me nu wel af te vragen of ik hinderlijk ben :P :?
Maar het zijn gewoon steeds dezelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Thomasje schreef op 13 december 2002 @ 18:30:
[...]

Maar het zijn gewoon steeds dezelfde
En je denkt dat dat mods niet opvalt? Lijkt me dat het wel notes opleveren, en uiteindelijk een 'vriendelijk doch dringend' mailtje :P

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 13-12-2002 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Erkens schreef op 13 december 2002 @ 12:51:
[...]

Nooit zo over nagedacht maar je gedachtengang kan ik volledig volgen.

Nu zal het mij een worst wezen of mensen wel/niet weten als ik in [SM] post.... dus vandaar dat ik je punt voor mijzelf ook niet echt interessant vindt. Af-en-toe meld ik ook wel eens iets via IRC maar dat heeft dan meer als reden dat ik denk dat er haast bij is (volgens mij is de reactietijd gemiddeld wat hoger via IRC dan via SM; maar die regel gaat ook weer niet altijd op)

Maar ook ik kan die term 'klikken' niet geheel plaatsen. Het zal misschien best voorkomen maar dat zal dan denk ik snel genoeg opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
Misschien was de topic titel niet helemaal goed maar ik bedoel dus ook dat ze mensen afzeiken en ik heb een heel goed voorbeeld nu

CD & Floppydrive fronts

[ Voor 63% gewijzigd door Thomasje op 14-12-2002 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Thomasje schreef op 14 December 2002 @ 00:19:
Misschien was de topic titel niet helemaal goed maar ik bedoel dus ook dat ze mensen afzeiken en ik heb een heel goed voorbeeld nu
CD & Floppydrive fronts
Ach, een user die niet bekend is met de edit knop, en een user die een HK reply post.. Als je dat aan een mod zegt, zal 'ie er wel wat van zeggen, als het vaker voorkomt, en in het ergste geval de 2 postings verwijderen. Maar ik zie geen flames o.i.d., alleen iemand die grappig probeert te zijn ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:40

Klippy

Still Game

Thomasje schreef op 14 december 2002 @ 00:19:

CD & Floppydrive fronts
:?
wie zeikt wie af :?

Jij zeikt Leon-M af die een hint geeft aan die user?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
LiquidSilver schreef op 14 December 2002 @ 00:44:
[...]

:?
wie zeikt wie af :?

Jij zeikt Leon-M af die een hint geeft aan die user?
Zeg nou zelf dat zijn toch onzinnige replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Thomasje schreef op 14 december 2002 @ 01:04:
[...]

Zeg nou zelf dat zijn toch onzinnige replies
Die van jou wel ja :?

Meen ik overigens. Die daarvoor was spelfout verbeteren, topicstarter zet extra een reply neer ipv edit om het te melden en dan zet hij daarin nog zo'n gare fout :P Vind ik raar :)

Zegt iemand er wat van ga jij hem weer afkraken... Dus zeg niet dat die van Leon-M nuttig was, maar die van jou is minstens zo onzinnig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
LiquidSilver schreef op 14 December 2002 @ 01:08:
[...]

Die van jou wel ja :?

Meen ik overigens. Die daarvoor was spelfout verbeteren, topicstarter zet extra een reply neer ipv edit om het te melden en dan zet hij daarin nog zo'n gare fout :P Vind ik raar :)

Zegt iemand er wat van ga jij hem weer afkraken... Dus zeg niet dat die van Leon-M nuttig was, maar die van jou is minstens zo onzinnig :)
Ik heb hem toch verder geholpen door hem een link te geven. Maar jij zou het beter weten ik heb helemaal geen zin in een discussie. En er zat echt geen bedoeling achter als jij denkt dat ik hem afkraak. Maar mensen hoeven toch niet voor zo iets een replie te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Thomasje schreef op 14 December 2002 @ 01:13:
[...]

Ik heb hem toch verder geholpen door hem een link te geven. Maar jij zou het beter weten ik heb helemaal geen zin in een discussie. En er zat echt geen bedoeling achter als jij denkt dat ik hem afkraak. Maar mensen hoeven toch niet voor zo iets een replie te geven
Daar heb ik het niet over :)

Je ontopic reactie was prima hoor d:)b

Maar "Waar slaat dat nou weer op :?" is als alleenstaande zin zonder verder commentaar ook niet echt vriendelijk :) Dat was het enige dat ik bedoelde te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Als je vind dat mensen terecht wijzen vervelend is in threads moet je vooral mensen daarop terechtwijzen in threads........
Pagina: 1