Dat dan weer wel......
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik vind het wel een meesterlijk idee, maar kan het niet ook zo zijn dat het alleen maar zo lijkt, omdat ketchup en koper allebei rood van kleur zijn?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
maar ik denk toch dat het niet werkt, iig niet beter als dat mayonaise het zou doen
er staat een reply van een gast waarbij het gewerkt heeft.. dus om het gelijk als onzin af te doen is wel heel erg kortzichtig418O2 schreef op 12 december 2002 @ 23:39:
t kan zijn dat er in tomaten een chemische stof zit die bla bla bla blaat
maar ik denk toch dat het niet werkt, iig niet beter als dat mayonaise het zou doen
blup
Verwijderd
Alleen neutraliseren naderhand lijkt mij wel gewenst, dus goed omspoelen in gedestilleerd water...
tja zo kan ik het ook, stukkie bloemkoolblad tussen je cpu en heatsink geleid beter dan ASIII
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Test het zelf eens, vast wel een forummer die ff een blokkie los heeft liggen ofzo...
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Heb nog een waterblok liggen wat nog niet in gebruik is.
rub to polish.
41. To clean brass or copper, wash thoroughly then dip a soft cloth in vinegar and then in
whiting or salt and scour the metal. Wash and dry, then rub with a soft cloth.
42. If brass isn’t overly tarnished, wash it in water in which potatoes have been boiled.
43. For an inexpensive copper cleaner mix together one tbsp. flour, one tbsp. Salt and one
tbsp. Vinegar
44. Mix together one-part salt to five-parts vinegar and pour into used detergent bottle.
Use for cleaning copper.
45. Instead of using copper cleaner, you can clean copper-bottomed pots and other kitchen
utensils with toothpaste and a damp cloth.
**Van een site gelinkt op bovenstaand adres**
Demiwater is zeer reactief, heeft de neiging alles op te nemen, beter gewoon water nemen om je handen wat minder uit te laten drogen (Leidingen voor demiwater zijn om die reden ook altijd van kunstof, koper lost opVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 23:52:
Alleen neutraliseren naderhand lijkt mij wel gewenst, dus goed omspoelen in gedestilleerd water...
... Life is what happens when you are busy planning other things...
Verwijderd
Dat demi water is gewoon ooit iemand geweest die daarmee aan het showen was en sindsdien doet iedereen het maar het is alles behalve nuttig.
En demiwater is gewoon h2o en dat droogt volgens mij niet meer uit als gewoon water en lost al helemaal geen koper op. Koper is een half-edel metaal en roest dus bijna niet door een reactie met water.
Dus wat Rinusch zegt klopt niet helemaal volgens mij.
Het is dus wel degelijk handig om demi-water te gebruiken in je WC.
Het uitdroogverhaal gaat er bij mij ook niet in, trouwens...daar moet ik thorry gelijk in geven.
dat water is schoon van (bijna) alles.
kraanwater kan kalk veroorzaken in je Waterkoeling, vandaar dus.
Om iets van metaal op te lossen, heb je "meestal" een sterk zuur/base nodig.
demi water is dat dus niet. bijna alle mineralen/bacteriën/kalk/etc is er uit. levert dus geen gevaar op voor koper. maak het wel goed droog, roesten kan het wel.
kan wel degelijk, gooi maar eens je alu blokkie in een bakje met sodawater:)
na een klein uurtje kan je hem door het putje spoelen
Verwijderd
ZEER jammer dat m'n digicam stuk is
En lekkerderRipper5555 schreef op 13 december 2002 @ 18:43:
Tube Heinz tomatenketchup is goedKOPER dan een tube koperpoets
Still King
Van een vriend kreeg ik de tip ketchup te gebruiken voor de koperen koelblokken dus heb ff een search gedaan en stuitte ik dus op dit artikel.
Ik heb het uitgeprobeert en het werk echt SUPER! Ik heb mijn 3 blokjes (cpu, nb, vga) van Asetek heel goed en zonder moeite schoon kunnen krijgen, met wat Heinz ging t allemaal perfect
Daarnaast moest ik natuurlijk mijn slangen schoonmaken dus dat heb ik maar met wasbenzine gedaan, werkte ook uitstekend (let op: ik weet niet of dat met alle slangen goed gaat, ik heb Tygon slangen van Asetek). De slangen zijn weer zo goed als nieuw.
Morgen het hele spul maar weer eens trug in de kast plaatsen, ik ben meteen mijn hdd's en de pomp aan het herplaatsen en een extra casefan (80mm papst) aan t toevoegen. Ook ga ik mn voeding (chieftec 360 watt) vervangen voor de Tagan 480 watt die ik heb kunnen bemachtigen via Tweakers V&A.
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt alle aanslag goed zien zitten. Ik heb een klein stukje afgeschuurt, om het contrast te kunnen zien.
Na een paar minuten in de (C1000 selectie) ketchup:
nou dat scheelt dus nogal. Er zaten nog wat kleine vlekjes op, dus ik laat het stukje koper een nacht in de ketchup liggen, en ga kijken of het dan misschien nog beter wordt.
Voor zover ik weet is curry iets totaal anders, wel lekkerder trouwensVerwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:50:
Zou het ook lukken met curry-ketchup,k'heb hier gene gewone ketchup,normaal wel hè,zit toch zowat hetzelfde in,niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:02 ]
de werkende bestandsdelen zijn volgens de link in TS ascorbinezuur (aka vitamine C) en zout.
ascorbinezuur lost al de vuiligheid op en zout zou als een soort schuurmiddel moeten werken.
en in curry-ketchup zitten ook die bestandsdelen..
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 07:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Als ik zin heb dan probeer ik het zo wel ff met sinaasappelsap
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:50 ]
Koper leg je gewoon een paar uurtjes (of een nachtje) in de zoutzuur. De koperoxide en andere troep word voor een grootdeel verwijderd. Maar let op: zorg ervoor dat enkel koper in contact komt met het zuur, dus geen andere metalen, want die reageren wel met zuur.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
maar om de binnekant schoon te krijgen wel gewoon zoutzuur erin
Verwijderd