chatbox maken.....???

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• petkroket
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo, ik heb dus een vraagje.
Kan je zelf een eigen chatbox maken voor op een website?
want ik wil namelijk een leuke chatbox op mijn site, alleen ik wil er geen reclames bij enzo.....

wie kan me helpen?

ik hoor het graag..

mzzl

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Heb je al ervaring met programmeren?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

kan je op verschillende manieren realiseren..

java lijkt me een van de betere..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je kan dat natuurlijk zelf maken... Alleen, als je nog geen programmeerervaring heb kan ik me wel voorstellen dat dat best moeilijk zal zijn....

Misschien leer je best eerst eens programmeren, en kan je je dan in chatprogramma'tjes verdiepen, maar denk niet dat je het volgende week al kan. ;)

https://fgheysels.github.io/

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ja het kan ;)
Nu moet jij weer aan de slag. Ga ons vertellen waar je ervaring mee hebt en wat je al weet. Dan ga je zelf eens goed zoeken naar de mogelijkheden (dus niet afwachtend hangen in dit topic, nee zelf ontdekken :) ) Als je de mogelijkheden hebt geinventariseerd, kun je een afweging gaan maken met wat je wilt gaan gebruiken.

Stap daarna is het leren van die techniek. Wat je ook kiest, er zijn tutorials voor te vinden op internet en waarschijnlijk nuttige links in de FAQ hier. Als je de techniek goed beheerst, kun je aan de slag met het maken van de chatbox.
Kost misschien veel tijd, maar is een kwestie van investeren. Als jij dan later een nieuwssysteem wilt maken, kan dat ook, zonder dat je al die basics weer hoeft te leren.

Kortom, tijd om aan de slag te gaan en te onderzoeken :)
Succes ermee

Verwijderd

_/-\o_ @ Glimi! post

maar ff een addon (beetje zelfde), idd wat kan je zelf al? qua programmeren of moet je vanaf scratch beginnen zonder kennis want dan wordt het nog moeilijk en ook je keuze hangt af van wat je wilt? wil je iets simpels dat like een website werkt of moet het daadwerlijk een realtime applicatie worden zoals mirc javachat ofzoiets... want das imho best een grote klus, ook voor mij :7.

Maar wat je ook wilt hulp zal je krijgen op redelijke vragen, maar het maken moet je zelf doen! ;)

• petkroket
ja ik heb dus helemaal nog geen ervaring met programmeren.

Het is voor de website van mijn school dus het hoeft niet egt heel mooi te zijn, gewoon voor normaal gebruik.

• whoami
  • Nu online
Dan zou ik je aanraden om eerst maar eens te beginnen bij het begin.... Leren programmeren. Welke taal je daarvoor gebruikt doet er niet zo erg toe (er zijn hierover ook al enkele topics geweest).
Je moet niet leren lopen als je nog niet kunt gaan enzo.. ;)

• petkroket
oke, weet iemand van jullie misschien waar ik dan zo'n script kan vinden voor een chatbox.....

Verwijderd

enzo...

is het dus handig om te weten dat de kwaliteit dus niet echt hoog hoeft zijn dus is in imho php een uitstekende taal, met weinig scripting heb je dus al een kleine simpele chat... oftewel een liner..

• whoami
  • Nu online
Hmm, jach...
Scriptrequests zijn hier niet toegelaten, dus deze thread gaat dicht. Probeer eens op hotscripts ofzo.

Mocht je toch nog besluiten van het zelf te doen, of van te leren programmeren, dan heb je misschien hier nog wat aan:
Newbie zoekt basisinformatie om te programmeren
Leren Programmeren

[ Voor 54% gewijzigd door whoami op 12-12-2002 23:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.