Chaintech 7KJD krijgt geen stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is:

Ik heb een moederbordje gekocht hier op tweakers bij Vraag en Aanbod. ik weet dat er natuurlijk risico's aan vast zitten, maar het was een gloedje nieuw mobo, met de garantie sticker nog op de socket geplakt. Ik heb in een maandje alles erbij gekocht:

- AMD Athlon XP 1900+
- Q-Tec 550W Dual Fan Gold
- 256 DDR
- Maxtor 30 Gb 7200 rpm HDD
- Molex CPU cooler
- oud TNT2 videokaartje

Link voor info over moederbord:
http://www.chaintechusa.com/products/socketa/7kjd.htm

alles natuurlijk aangesloten. De IDE kabel voor de HDD, en de ATX op het mobo. Jumper settings goed gezet, al stonden deze al goed. alleen de CMOS jumper op Normal gezet, ipv CLEAR CMOS. De power switch is aangesloten en de leds en reset knop ook.

Als ik nu de pc wil starten, gebeurt er echt helemaal niks. dus ik dacht meteen, misschien is het wel de verkeerde connection op het mobo voor de pwr switch.. maar nee, deze klopte volgens de manual.

Ik dacht in eerste instantie dat de voeding misschien defect kon zijn. dus ik testte even met een paperclip op de ATX plug of hij het deed, en ja hoor. de twee wanf begonnen te draaien.. Daarna heb ik het met een andere voeding geprobeerd, maar no luck.. ook even gekeken of misschien de power switch van de kast kapot was, door heel even kortsluiting te maken tussen de twee pinnetjes op het mobo voor Over ride power button (de andere aansluitingen zijn: Green Switch, PWR LED, Speaker Connector, Reset Switch en IDE Activity LED).maar dit werkte ook niet.

er zit geen ledje op het mobo, dus kan echt niet zien of het uberhaupt wel stroom krijgt.. maar je hoort helemaal niks als je de power aan doet.

Op de site van chaintech staat geen troubleshooter, en in de FAQ hier ben ik ook niks tegengekomen...

Kan ik nu gewoon zeggen dat het moederbord defect is? Ik zal nog niet zeggen van wie ik het bordje gekocht heb, maar het is een redelijk bekende, actieve poster op GoT. Oplichterij lijkt me niet, anders was diegene wel wat voorzichtiger te werk gegaan.

-edit- ik heb hem al gemaild, maar nog niks teruggehad...-edit-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand met een suggestie?!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet kicken binnen 24 uur aub! Dank je :)

Wat betreft het probleem: klinkt inderdaad als een gaar mobo.. Piept de mobo eigenlijk wel wanneer je het geheugen en/of de videokaart eruit trekt :?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry daarvoor...wil gewoon graag weten of ik nog iets anders kan proberen..

Nee het geeft geen kik...het is net alsof je er gewoon niks aan doet. ik heb dus het nodige handmatig geprobeerd...maar het werkt gewoon niet.. hij doet niks.. geen fans die gaan draaien..niks.. nog geen mail terug gehad van ***. ik zal de naam niet zeggen voor enige forum privacy.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 23:44 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

hmm, dat had ik vanmiddag ook :P nadat ik de CMOS had gecleared, ik heb toen de CMOS nog een keer gecleared, en een half uur gewacht voordat ik de powercable weer in de pc heb gestopt, toen deed ie het weer.
Heb je die schakelaar achterop de voeding wel goed staan :? kan de beste overkomen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm.....is een optie. meteen even proberen.. dus CMOS clearen en half uur wachten? er zit geen schakelaar op de voeding..is gewoon 230V

-edit-...effe nadenken...hoe de CMOS te clearen als hij niet eens een kik geeft als ik em aanzet?. geen ledje, geen fannetje...niks.

Hoe clear jij je CMOS? ik moet dat doen door een jumper om te zetten, de pc aan te zetten en de Bios's CMOS setup in te gaan...daar houdt het allang op..

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je oplossing heeft helaas niet geholpen St@m...

ik ga er maar vanuit dat het moederbord definitief kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mailtje van "verkoper":

Ja er zijn wel een aantal belangrijke punten. Ik heb niet alle volgende informatie kunnen checken (sommige wel).

- De 3.3 V trekt 16 Ampere, veel voedingen trekken dit niet! Probeer het eens met een 350 of 400 watt voeding.
- 100/133 jumper schijnt omgekeerd beschreven te staan in 't boekje (check chaintechusa.com website voor manual updates e.d.)
- power-on aansluiting zit op andere plek als beschreven in het boekje, check chaintech for updates van de manual.

Ik heb geen cpu en memory hier meer, dus ik kan die dingen niet zelf checken. De 3.3V/16A staat wel correct in het boekje, ik heb echter al meerdere mensen gehad die tegen dat probleem aanliepen.

Gezien jouw beschrijvin moet je misschien eerst eens kijken naar mijn 3e punt. Ik zal vanavond eens proberen of ik terug kan vinden wie mij die informatie gestuurd had en of daar nog meer bij stond.

ik heb nog hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vast de enige met dit probleem hier...maar na uren en uren lang zoeken en zoeken ben ik een paar zeer interessante artikeltjes tegengekomen. ik zal ze maar gewoon posten:

Op de discussiegroepen van Google Zie ook de link onder de post.

En nog een

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik moet de cmos clearen door eerst de stroomkabel eraf te halen, dan de jumper op 2-3 zetten, dan 5 seconden wachten dan de jumper weer goed en de stroom er weer op, ik heb gister dus ipv 5 seconden een half uur gewacht.

Het mobo waar ik het bij heb is trouwens een Chaintech 7AJA2

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ooooo je hebt die jumper een half uur op Clear CMOS laten zitten dus.. maar jouw probleem, was dat identiek? of kreeg je wel post messages of piepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

nee, helemaal nix, de fans gingen ook niet draaien, en na ongeveer een half uur werkte het weer, ik bedoelde trouwens niet de voltage schakelaar, maar de schakelaar achterop de voeding waarmee je hem aan of uit zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em aan de praat!!! CMOS jumper was omgedraaid! moest dus (tegen de wetten van de MANUAL in...dus RTFM geldt niet altijd :P) op 1-2 ipv 2-3 ! alleen nog geen beeld krijg ik, met andere videokaart ook niet
maar de post piepjes (4x lang) geeft ie al wel! hoe werkt dit nou verder? kan het effe niet vinden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HIJ WERKT! na een uurtje klooien met memory en video faqs :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gelukkig heeft die "verkoper" je toch geen zooi verkocht, maar hij had het er wel even bij mogen zeggen, al die foute details enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 13 december 2002 @ 21:09:
Gelukkig heeft die "verkoper" je toch geen zooi verkocht, maar hij had het er wel even bij mogen zeggen, al die foute details enzo.
ja naja, had wel gemogen inderdaad.. maar door dit alles weet ik wel weer effe een heleboel meer :D maargoed. de "verkoper" heeft me via mail vandaag ook een heel stuk geholpen, en hij leest dit topic ook mee, dus, THANKS. effe win2k Server installen, tijdelijk...daarna LINUX baby!!! :D

1 vraagje wel offtopic..(maar het topic mag van mij wel gesloten worden ;)) Debian of RedHat 8.0 ? Server zal ook wel een beetje gebruikt gaan worden om te internetten e.d. ik weet het, smaken verschillen...maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen RedHat. Anyone else :?
Succes met de server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

aKra

Intentionally left blank.

Ik zou zeggen voor echte server Slackware, maar Debian does the job ;)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, napraten over wat ik allemaal met mn nieuwe systeempje wil gaan doen zal ik achterwege laten of in een ander topic ;)

Balus, je kan deze sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ander probleem met het mobo/proc... ik krijg em niet gestart als ik de fsb op 133 zet... hij start niet door.. hangt in het eerste scherm met het energy logo... :/ in het topic Athlon XP crasht op fsb 133 heb ik even gekeken en gepost, maar kom er niet uit...
Pagina: 1