Toon posts:

hoe zelf gemaakt msx2basic proggie op msx overbrengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
* IK STEL DEZE VRAAG NAAR AANLEIDING VAN DE COMMODORE 64 INTERNET -> TAPE VRAAG *

ik ga er dus van uit dat dit bij de mxs ook mag. (heb niks over copyright of whatever kunnen vinden.

wil dus geen ban ofzo (heb in een verleden een kansloze ban gekregen omdat ik een spel uit 1989 zocht, wat later weer goed gemaakt wordt)

er is nu geen modje online dus ik kan het niet vragen....

de vraag:

hoe kan ik mijn eigen gemaakte msx spellen op mijn windows pc op een diskette zetten zodat ze op mijn msx2 computer werken? (ik had een zooi floppy's maar er is 1 floppy stuk :(

dus nogmaals als dit warez is mag ie gelijk gesloten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
is dit warez?

la topic

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Pubbert

random gestoord

Zelfgemaakt spel? dan is het toch geen warez of wel :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Dond3r schreef op 12 December 2002 @ 22:45:
Zelfgemaakt spel? dan is het toch geen warez of wel :?
je weet het nooit hier he, met al die strenge regels

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
kan prima, zolang je maar 720kb diskettes gebruikt.... (360k diskettes als je een oudere msx hebt)

Gewoon met winimage/rawrite/whatever....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Titel veranderd, en dit hoord natuurlijk in SPV.

Move > Spielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 12 December 2002 @ 22:55:
kan prima, zolang je maar 720kb diskettes gebruikt.... (360k diskettes als je een oudere msx hebt)

Gewoon met winimage/rawrite/whatever....
hoe doe je het dan precies?

Verwijderd

Topicstarter
het is me nog steeds niet gelukt, wel ben ik erachter hoe ik 60 hz kan emuleren (gewoon via de scart van de video) werkt perfect!

nu nog dingen op floppy zetten

Verwijderd

format a:

:)

als 720 kB flop dan...en dan alles erop kopieren, klaar! Filesysteem van MSX is gelijk aan DOS, dus een MSX diskette kun je op PC gewoon lezen en andersom ook zolang het maar geen HD floppen zijn, daar zijn de diskdrives van de MSX niet voor gebouwd.

• DJSmiley
Doe maar niet, ook al is het oud, het blijft illegaal.
<!-- Veel MSX software staat op ftp://ftp.funet.fi/pub/msx/

daar haal ik vrijwel alles vandaan.. Staan ook nog een paar programma's op die door * DJSmiley gemaakt zijn!

edit: nu ik erover nadenk.... eigenlijk was die msx tijd wel cool.. Blijft roeleren
ff die hele FTP downloaden en op dvd branden ;) -->

[ Voor 45% gewijzigd door The Will op 19-12-2002 17:30 ]

Verwijderd

[knip]

Ik zou de link toch maar ff weghalen...hoewel zo ongeveer iedereen funet wel kent , en niemand zich nog druk maakt over MSX-software, staat ie barstens vol met illegale software :/

[ Voor 54% gewijzigd door The Will op 19-12-2002 17:30 . Reden: Hier ook even eea verwijderd ;) ]

• DJSmiley
DJSmiley schreef op 19 December 2002 @ 14:38:
Doe maar niet, ook al is het oud, het blijft illegaal.
Mjah.. Naja, idd, officieel zal konami bv het niet vrijgeven, maar voor mij was/is die FTP gewoon een public iets, net als tucows. Staat ook veel amiga zooi op, en zooi uit de oude demo-scene.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 19 December 2002 @ 19:41:
[...]

Mjah.. Naja, idd, officieel zal konami bv het niet vrijgeven, maar voor mij was/is die FTP gewoon een public iets, net als tucows. Staat ook veel amiga zooi op, en zooi uit de oude demo-scene.
Ik zei al: al zal niemand iets om geven, maar feit blijft dat het illegaal is, er zit nog copyright op. Nee, Konami zal je geen rechtszaak aan je broek doen omdat je een MSX spel kopieert, maar GoT kan wel het verwijt krijgen dat het geen actie onderneemt tegen illegale links/software/distributie etc op het forum. Vandaar dat zulke links beter niet gepost kunnen worden, snappu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:40:
[...]

Ik zei al: al zal niemand iets om geven, maar feit blijft dat het illegaal is, er zit nog copyright op. Nee, Konami zal je geen rechtszaak aan je broek doen omdat je een MSX spel kopieert, maar GoT kan wel het verwijt krijgen dat het geen actie onderneemt tegen illegale links/software/distributie etc op het forum. Vandaar dat zulke links beter niet gepost kunnen worden, snappu :)
Jaja, dat snap ik allemaal wel hoor... Zit al zo'n 3 jaar op GoT dus don't tell me ;)

Goed, zulke software / ftptjes blijft twijfelachtig, laten we nu maar weer verder gaan topicstarter te helpe ;)
Pagina: 1