Naar aanleiding van deze -overigens goede- howto ben ik nu bezig om Postfix (op Debian) zodanig te configureren dat deze kijkt in een MySQL tabel naar wie de mail moet.
in main.cf staat dan ook:
Nu heb ik via Google gevonden dat het misschien komt omdat Postfix chrooted draait en daardoor niet bij de socket kan. Een oplossing zou zijn een link te maken naar /tmp/mysqld.sock. Ik heb alleen geen idee of zomaar kan en of er geen security issues aan zitten. Daarnaast kan tmp geschoond worden.
Wie heeft ervaring hiermee? Alvast dank.
in main.cf staat dan ook:
code:
Nadat ik een mail stuur naar een vermelding in de database, vind ik deze error in m'n mail.log:1
| mydestination = mysql:/etc/postfix/mysql-mydestination.cf |
Volgens MySQL.com kan dit verschillende oorzaken hebben. Ik word daar in ieder geval niet veel wijzer van. Mysqld draait, en de Unix-socket staat in /var/run/mysqld/mysqld.sock (dit staat ook zo in my.cnf).
- Dec 12 21:11:22 piethein postfix/smtpd[9696]: connect from smtp4.wanadoo.nl[194.134.35.175]
- Dec 12 21:11:22 piethein postfix/smtpd[9696]: CCB054DBE5: client=smtp4.wanadoo.nl[194.134.35.175]
- Dec 12 21:11:22 piethein postfix/smtpd[9696]: warning: connect to mysql server localhost: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (111)
- Dec 12 21:11:22 piethein postfix/smtpd[9696]: fatal: mysql:/etc/postfix/mysql-mydestination.cf: table lookup problem
Nu heb ik via Google gevonden dat het misschien komt omdat Postfix chrooted draait en daardoor niet bij de socket kan. Een oplossing zou zijn een link te maken naar /tmp/mysqld.sock. Ik heb alleen geen idee of zomaar kan en of er geen security issues aan zitten. Daarnaast kan tmp geschoond worden.
Wie heeft ervaring hiermee? Alvast dank.