Toon posts:

reboots Compaq proliant, search gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search gebruikt, maar niets gevonden wat op mijn probleem lijkt.
De situatie is als volgt. Wekelijks, (elke zondag nacht) reboot mijn systeem.

Ik dacht het ligt aan de software. Dus helemaal opnieuw geinstalleerd.
Gewoon basic NT-server, met mcaffee total virus defense, en Arcserve backup.

Maakte geen ruk uit. Dus ik dan denk je aan hardware. -> Voeding dan maar?
En ja hoor, zondag daarop, voeding overleden. Aha voeding brak, dacht ik al!
Dus nieuwe voeding erin. Problemen opgelost.

Niet dus! Hij reboot nog steeds zondag nacht. Ik heb dus echt geen idee waar het aan ligt. Is het hardware? (Vaak met reboots is temp te hoog etc, voeding kapot) of is het de software? (Wel erg toevallig altijd de zelfde dag en ongeveer dezelfde tijd)

Hetzelfde systeem heeft altijd prima gewerkt. Alle servicepacks zitten erop. Verder heb ik een voeding van 280 watt. Dat lijkt me toch voldoende voor een pentium pro 200 mhz. Ik word hier dus helemaal gek van, in de event viewer staat alleen unexpected shutdown.
Ja dat weet ik @#$$@# ook wel! Iemand een idee wat het kan zijn, of hoe ik er achter kan komen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gebeurt het echt alleen op zondagnacht, en nooit op een ander moment van de week?

Als het echt alleen op zondag voorkomt denk ik dat er iets gescheduled is op zondagnacht wat instabiliteit veroorzaakt ofzo, waardoor je server reboot.
Wat dat zou kunnen zijn? Geen idee, wat doet ie als je een gewone NT install doet zonder Arcserve en McAfee en evt. andere software die je erop hebt? Blijft ie dan wel draaien?

280watt lijkt me genoeg, wat zit er nog meer in qua hardware? Wat voor merk voeding gebruik je?

[ Voor 11% gewijzigd door Timmert op 12-12-2002 21:58 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
doe een geheugen check

http://www.goldmemory.cz

doe overal de nieuwste drivers / bios / firmwares op, soms maak je namelijk heeeele vage dingen mee

Verwijderd

Topicstarter
Gebeurt het echt alleen op zondagnacht, en nooit op een ander moment van de week?
Ja, alleen op zondagnacht
Als het echt alleen op zondag voorkomt denk ik dat er iets gescheduled is op zondagnacht wat instabiliteit veroorzaakt ofzo, waardoor je server reboot.
Ja mijn wekelijkse dat updat is zondag nacht twee uur, de reboot is eerder op de avond, en lijkt elke week een uur eerder te komen. Ik zal iig dat uitschakelen en kijken wat er gebeurt. Het kuttige is dus dat het niet echt opschiet. Bij elke verandering moet ik weer een week wachten om te kijken wat er gebeurt |:(
280watt lijkt me genoeg, wat zit er nog meer in qua hardware? Wat voor merk voeding gebruik je?
Het merk kan ik niet nagaan, maar het is de officiele van een compaq proliant 800.
Verder heb ik er, naast de onboard nic, twee netwerkkaarten in, een 2930U2W SCSI controller en een IBM SCSI Schijf in. Deze hele configuratie heeft altijd normaal gewerkt
doe overal de nieuwste drivers / bios / firmwares op, soms maak je namelijk heeeele vage dingen mee
Ja, die heb ik er natuurlijk op. Die geheugencheck zal ik nog even doen. Maar dan nog is het supervaag dat het zo'n geregelde reboot is

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Zet je datum een dagen naar voren en kijk of ie op vrijdag reboot :)

Dan is het een setting in de bios misschien die opdracht geeft om op zondagnacht het ding te rebooten. Misschien heeft de vorige eigenaar hier voor gekozen om er voor te zorgen dat het systeem maandagochtend lekker frisjes weer draait :)

Verwijderd

Topicstarter
Zet je datum een dagen naar voren en kijk of ie op vrijdag reboot :)
Das wel een goeie. Ga ik checken
Dan is het een setting in de bios misschien die opdracht geeft om op zondagnacht het ding te rebooten. Misschien heeft de vorige eigenaar hier voor gekozen om er voor te zorgen dat het systeem maandagochtend lekker frisjes weer draait :)
Bestaat die optie in het BIOS? Ik dacht het niet. Ik was trouwens de eerste eigenaar toendertijd ;) Maar mijn datum veranderen is wel een goed idee.

Nog even iets, ik denk niet dat het iets met de electriciteit te maken heeft, ik heb er namelijk keurig een UPS aan hangen

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:11

magneet

Magnetic enhanced

sinds wanneer doet hij dit en dus heb je iets veranderd waarna hij het is gaan doen? Leg ook eens een verbinding van de server naar de ups met seriele kabel en kijk hoe die ervoor staat

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:07:
[...]
Ja, alleen op zondagnacht
Dan moet er imho toch iets gescheduled staan.
Ja mijn wekelijkse dat updat is zondag nacht twee uur, de reboot is eerder op de avond, en lijkt elke week een uur eerder te komen. Ik zal iig dat uitschakelen en kijken wat er gebeurt. Het kuttige is dus dat het niet echt opschiet. Bij elke verandering moet ik weer een week wachten om te kijken wat er gebeurt |:(
Mjah... je zou dat ding kunnen foppen zoals Fairy zegt, misschien werkt het, misschien niet...
Het merk kan ik niet nagaan, maar het is de officiele van een compaq proliant 800.
Verder heb ik er, naast de onboard nic, twee netwerkkaarten in, een 2930U2W SCSI controller en een IBM SCSI Schijf in. Deze hele configuratie heeft altijd normaal gewerkt
Dan zal het wel goed zijn, is het een nieuwe?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

CO_VF213 schreef op 12 december 2002 @ 22:16:
sinds wanneer doet hij dit en dus heb je iets veranderd waarna hij het is gaan doen? Leg ook eens een verbinding van de server naar de ups met seriele kabel en kijk hoe die ervoor staat
Mjah, inderdaad.

Ik zou die UPS anders eens afkoppelen, kijken of ie t dan nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal het wel goed zijn, is het een nieuwe?
Ja, de vorige voeding ging kapot. Toen heb ik er een identieke voeding in laten zetten. Net een week geleden dus....
Ik zou die UPS anders eens afkoppelen, kijken of ie t dan nog doet.
Nou ik ga het allemaal proberen. Bedankt alvast voor jullie tips en ik hoop dat jullie na het weekend ook weer van de partij zijn :)

Alhoewel, liever hoop ik dat het opgelost zal zijn.. en dan mijn eeuwige dank

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:27 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

I'll be there :)

Verwijderd

Topicstarter
hou ik je aan :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik dacht meteen al "UPS software checken" even goed kijken dat je daar niet een wekelijkse reboot in de chute software hebt ingesteld/in laten stellen, komt geregeld voor dat dat zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 12 December 2002 @ 22:56:
Ik dacht meteen al "UPS software checken" even goed kijken dat je daar niet een wekelijkse reboot in de chute software hebt ingesteld/in laten stellen, komt geregeld voor dat dat zo is.
Ik heb geen ups software geinstalled. Dat gaat puur hardware matig...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
"dat gaat puur hardware matig..." begrijp ik niet helemaal. Maar ok jammer dan, was erg makkelijk geweest als daar het foutje zat :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daar ben ik dan :P Hoest afgelopen?

Verwijderd

Topicstarter
ja, kut met peren. Ik had de datum veranderd, maar dat maakte niets uit.
Verder Mcafee en Arcserve verwijderd.
Toch gebeurde het weer. :(

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 11:06 ]

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Al eens geprobeerd om de configuratie te resetten d.m.v de SMART-START cd?
En hem daarna opnieuw in te stellen?
Pagina: 1