Toon posts:

Alcatel tweak + switch geeft probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de alcatel tweak gedaan en had met een 10mbits hub van sitecom gewoon lekker internet geshared.

Ik ging me netwerk upgraden tot 100mbits dus kocht ik een 8 port 10/100mbit switch van sitecom
alleen sinds ik nu counter-strike of heelveel achter elkaar ping krijg ik packetloss, zoals in counter-strike te zien met net_graph 3
loss: 3-10 choke: 5-20
dit is natuurlijk heel vervelend spelen als het soms hapert en kogels niet aankomen... :(

de modem zit dus aan de uplink port met snelheid van 10mbits dat kan de switch en de andere pc's hebben 10/100mbit netwerkkaart en gaan dus auto op 100mbits op de switch het werkt wel, alleen packetloss dus

en ik heb uitgebreidt getest met de loss in counter-strike verscheidene isp's van cs servers geprobeerd met gamen en daarna met 10mbit hub er tussen op zelfde server en toen was het weer gewoon loss 0 choke 0

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Lijkt me een brakke switch...

==> NT :)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
probeer eens een crosskabel op een gewoon poort

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen die switch omwisselen maar in netwerk modus werkte die prima

en cross cable kan ik niet testen want het modem staat in de meterkast en vandaar gaat een netwerkkabel door de muur enzo tot hier boven bij me hub/pc's

of ik moet een cross cable van 15 meter ofzo kopen volgens mij kan je niet eens langer dan 5 meter cross kopen maar goed |:(

om on topic te blijven morgen wissel ik 'm wel en kijk ik of ik met de volgende weer gezeik heb en anders hou ik maar een 10mbit netwerk met liev hubje :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb nu een andere en het nog steeds hetzelfde probleem word er gek van :(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik denk dat het aan je bekabeling ligt omdat het op 10 mbit wel werkt en 100mbit niet lekker , en dat gewoon networking wel werkt is naar mijn mening mogelijk omdat die het niet zo spannend vind of alle pakketjes aankomen

Dus de vraag is heb je overal CAT5/CAT5E of zit er nog ergens CAT3 ??

Verwijderd

Topicstarter
cat5 vanaf adsl modem naar de uplink van de switch blijft op 10mbit want die adsl modem kan nix anders en aangezien de switch 10/100 is moet dit kunnen de rset van het netwerk zit ook op cat5 kabel en kan elkaar goed 100x pingen bijvoorbeeld zonder packetloss maar als ik naar de modem ping is zo'n 4 tot 10% packetloss, modem is op dit moment niet bereikbaar met switch heel vreemd :/ surf nu ff via m'n hub

• raymonvdm
Kan je je modem niet hardinstellen op 10mbit half/duplex ? want kheb het gevoel dat of je kabels brak zijn of er is ergens een apparaat (modem) die het niet helemaal prettig vind.

Heb ik ook gehad met cheapocheap kaartjes alleen werken als ze op auto staan en bij intels heb ik het wel eens andersomgedaan.

Doe anders het volgende alle pc`s aan switch switch aan hub en dan hub aan modem

pc`s ----> switch ----> hub -----> modem

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe krijg ik hub aan switch als ik dan 2 uplink porten nodig heb op de hub |:(

het is een alcatel speedtoch home tweaked naar pro (niet te forcen hoe netwerkkaartje zich gedraagt denk ik), alles werkt perfect maar als er een switch tussen zit opeens packetloss in de verbinding van de netwerk pc's naar de modem, kabel van modem zou brak kunnen zijn.. maar als ie op 10mbit op een hub goed doet moet ie dat ook kunnen doen 10mbit op switch...

• raymonvdm
tenzij je switch niet goed sensed wat voor device eraan zit , als je switch blijft proberen om dat ding op 10 mbit full te zetten , en je modem dat niet ondersteund dan gaat je switch zenden en ontvangen te gelijk en dan heeft je modem zoiets van dat snap ik niet..

En dan krijg je collisions en als dat vaak genoeg voorkomt valt gewoon je verbinding weg. (pakketjes raken zoek)

O ja met een Crosskabel kan je gewone poorten connecten.... Hub - Cross - Switch

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 13-12-2002 15:23 . Reden: Add-on ]

Verwijderd

Topicstarter
ik nu een gigabite ethernet kabel ff tussen gelegd naar beneden zodat kabel niet het probleem is maar nog steeds geen verbinding met switch :/

heb nu cross cable van gewone port op hub naar gewone port op switch en als ik nu deze pc op switch heb en ik probeer 10.0.0.138 de modem te pingen op de uplink van hub zie ik wel lampje van dat er gegevens worden verzonden alleen krijg ping time-out want zie collision lampje branden op hub elke keer dat er gepinged wordt

• raymonvdm
heb je wel een 10 / 100 switch of een 100 only en dat ie toevallig soms werkt met 10 apparaten , ? wat gebeurt er als je je netwerkkaart ook op 10 zet kan je dan de rest van je pc`s nog wel pingen of is gewoon die switch in combinatie met 10mbit een probleem ?

Ik heb zelf een W-linx 10/100 16 Poorts 19" Switch en ik heb nergens last van (tot nu toe dan) Kheb er een 10 mbit Jetdirect aanhangen.

De rest is alles inmiddels 100

ADSL modem en AP (WAP 11 v2.2)

• raymonvdm
zijn meer mensen met dit probleem

http://www.bruring.com/vb...did=1005&highlight=switch

• raymonvdm
Kijk eens of je bij iemand anders een ander merk switch ff kan lenen en hang die ertussen.

Ik ben benieuwd ...

Verwijderd

Topicstarter
hmm das een probleem ken niemand in de buurt met een switch 10/100 :P

ik heb nu hub er tussen en het werkt nu :)

maar toch zou ik liever ding direct aan de switch hebben maja ik ga nog wat dingen proberen :7

• raymonvdm
Al iets meer info gevonden ?

Verwijderd

Topicstarter
nee direct aansluiten werkt niet denk dat switch 'm dan op full duplex ofzo zet en dat ie dat niet kan maar hij zit nu op hub en vanaf hub kabel naar de switch werkt goed :)
iedereen internet en netwerk @ 100mbit

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat probleem heb ik ook met me edimax switch, ik heb er maar een freesco router tussen gegooid (wat ik zoiezo wel wilde doen).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1