Na install extra 256MB, Audigy kaart dood?

Pagina: 1
Acties:

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Juist, ikke blij, heb 256MB extra rdram geheugen gekocht. Maar na dit geinstalleerd te hebben lijkt mijn geluidskaart kapot! Ik computer uit gezet, wilt ie niet meer opstarten en blijft bij het begin (detecteren van pcikaarten etc.) hangen. Ik heb vervolgens de Audigykaart eruit gehaald, opnieuw opgestart en computer start verder. Vervolgens de kaart in een andere computer gedaan, opgestart en jahoor, nu detecteert ie hem wel, windows gaat drivers zoeken etc. Ik dacht joepie en hup weer in de oude computer teruggezet, en weer doet ie niets, blijft weer hangen. Ik heb toen een andere geluidskaart en die erin gestopt, deze detecteert hij zonder problemen.

Wat kan dit nu zijn, zou de kaart overleden zijn? zit het nieuwe geheugen dwars?

HELP!

(zit nog 1 week garantie op de audigykaart :o )

I

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 00:07

Nobby

Nuts!

Probeer hem eens in een ander pci-slot :?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Als je nou eerst ff alles in de oude staat brengt, dus 256MB eruit, Audigy erin, dat lijkt me wat zinvoller.

Lijkt mij logisch maar ja...

Verwijderd

als die het in een andere PC wel doet lijkt het me niet dat je geluidskaart dood is maar meer je PCI slot dood ofzow... probeer in een ander PCI slot te proppen

Verwijderd

rdram moet er in paartjes van 2 in heh, dus als je 256mb upgrade heb je er 2x 128 in gedaan toch? anders doet het system het niet of nauwelijks

Verwijderd

ik denk wel dat de ze jongen er al een rdram reepje 256mb in had zitten zijn specs gezien.
omdat windows xp dus niet echt werkt op 128 of zo. maar wat het probleem kan zijn ???
probeer eens zonder dat extra reepje.

• 4MULA
PCI slot is niet dood, er zit een andere geluidskaart in, deze doet het perfect.

Audigikaart heb ik in meerdere pcisloten gedaan resultaat is nog steeds doodt.

Geheugen: er zitten 4x 128MB reepjes in (2 dummies eruit en 2 nieuwe reepje erin), deze worden gedetecteerd in bios, tijdens opstarten en in windows, dus dit lijkt me goed, kan niet verkeerd gaan.

Ik zal zo nog een keer de audigykaart in de andere pc doen, kijken wat ie nu doet.

Tis en blijft raar hoor!

I

• 4MULA
OK kaart weer getest in andere machine, geen problemen!

weer terug in oude systeem en de kaart doet het!!! WHAA hoe kan dit nou? Zal er iets aan het kapot gaan zijn??? Moederbord? geluidskaart?

I

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
misschien iets in je pci sloten gevallen? (wilde gok)

• 4MULA
Syndicate schreef op 12 December 2002 @ 23:01:
misschien iets in je pci sloten gevallen? (wilde gok)
Hmm lijkt me sterk dat dit is gebeurt, maar het kan!

Naja, we zien wel voor hoelang het duurt.

In elk geval bedankt voor jullie hulp!

I

Verwijderd

Misschien had de kaart bij het inprikken van het geheugen statische elektriciteit opgeslagen en is dit nu weggevloeit. Maar ach boeie, alles doet het weer :)
Pagina: 1