Domain NT4 -> 2k upgraden.. wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik heb een testnetwerkje gebouwd om de upgrade te simuleren van een klein domein met 8 gebruikers met één domeincontroller. De situatie in m'n testnetwerk:

- één PDC met Windows NT 4.0 Server (SP6a, pre-SP7, the works)
- één testclient met Windows 98SE (lid van het domein)
- één Windows 2000 Server-machine, nog zonder Active Directory, geen lid van het domain.

De bedoeling is dat de machine met Windows 2000 Server erop in het domein komt en mede-domeincontroller wordt. Dan zet ik Active Directory erop, haal de oude Windows NT 4.0 Server-machine eruit, het domein is ge-upgrade naar AD en op de clients hoeft verder niets veranderd te worden.

Goed. Ik heb de 2000-machine lid gemaakt van het domein en dcpromo gestart. Wil ik 'm lid maken van een domein en geef ik de naam op van het NT4-domein (in dit geval TESTDOMAIN), dan zegt-ie: domein niet gevonden. Wil ik een nieuw forest maken (TESTDOMAIN.NETWERK), dan zegt-ie: domein bestaat al - zullen we het TESTDOMEIN0 noemen?

Wat doe ik verkeerd - en hoe moet het beter?

(Ik heb natuurlijk al in de MSKB gespit en in Google, maar zonder bruikbare resulaten!)

Bloed, zweet & koffie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed. Ik heb de 2000-machine lid gemaakt van het domein en dcpromo gestart. Wil ik 'm lid maken van een domein en geef ik de naam op van het NT4-domein (in dit geval TESTDOMAIN), dan zegt-ie: domein niet gevonden. Wil ik een nieuw forest maken (TESTDOMAIN.NETWERK), dan zegt-ie: domein bestaat al - zullen we het TESTDOMEIN0 noemen?
Lees jezelf nog eens goed na ;)

Ik kom hier nog op terug, moet nog ff wat doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Wat dacht je ervan om je Nt4 bak te upgraden naar Win2k als DC :?

• Microkid
  • Laatst online: 08:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je dcpromo draait, ga je een domein aanmaken. Je maakt hem lid van het NT4 domein.
Beter is de boel te migreren, in plaats van upgraden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
rAcEr schreef op 12 december 2002 @ 21:28:
Wat dacht je ervan om je Nt4 bak te upgraden naar Win2k als DC :?
Dat is helaas niet mogelijk omdat m'n NT 4-machine bij lange na niet voldoet aan de systeemvereisten voor Windows 2000 Server en upgraden is te duur omdat alle onderdelen in een museum thuishoren. Zit bv. een 75MHz-proc in die volgens mij niet geupgrade kan worden omdat het mobo geen snellere proc ondersteunt.

[ Voor 27% gewijzigd door CmdrKeen op 12-12-2002 21:36 ]

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Microkid schreef op 12 December 2002 @ 21:30:
Als je dcpromo draait, ga je een domein aanmaken. Je maakt hem lid van het NT4 domein.
Beter is de boel te migreren, in plaats van upgraden.
Hoe migreer ik het dan? Het belangrijkste is dat de clients er niets (in negatieve zin) van merken. Dit is een pilot-LAN voor de rest van het netwerk...

Ik heb zat literatuur gelezen en upgrades gedaan, alleen deze situatie schijnt nogal zeldzaam te zijn..

Bloed, zweet & koffie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Migreren kun je best wel veel over vinden (ook bij MS).
[google=ADMT] < admt is Active Directory Migration Tool.
Daarmee heb ik een paar migraties van een NT4 domein naar een Native win2k AD domein mee gedaan, verder zijn er nog andere tools van Aelita die dat ook doen.

http://is-it-true.org/nt/nt2000/atips/atips124.shtml

ADMT Support WebCast Domain Migration Using the Microsoft Active Directory Migration Tool

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2002 22:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1