Toon posts:

PCMCIA Netwerkkaart past niet in IBM??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Dynalink 10/100mbps PCMCIA netwerkkaart gekocht maar deze past niet in mijn notebook IBM Thinkpad 380D???

Kan het zijn dat er verschillende uitvoeringen zijn in die PCMCIA want ik dacht dat het een universeel systeem was???

bvd
Druup

Heb ook een ISDN kaart en een 33k6 modem kaart en deze passen beiden perfect!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het zou kunnen zijn dat je een verkeerd type hebt. er zijn namelijk 3 types voor pcmcia. Als het een wat ouder notebookje is zou dat kunnen.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
hmm ja ik(mijn vader) heeft ook een ibm thinkpad, de pootjes van de laptop zijn net iets te dik waarschijnlijk, en het ribbletje is iets te dik van de netwerkkaart.
Hoe oud is de laptop?, wat voor een snelheid?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Er bestaan 16 bits en 32 bits kaarten, de nokjes aan de zijkant zijn anders. En om het nog makkelijker te maken is er ook nog verschil in 5 V en 3,3 V kaartjes. Oudere laptops kunnen niet schakelen naar 3,3 V.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is al wat jaartjes oud! De snelheid is 166mhz MMX en het type PCMCIA wat er in zit is "PCMCIA support: 2 Type I/II or 1 Type III (support for zoomed video)".

http://members.tripod.com/Digitech/systems/IBM380ED.htm

Het netwerkkaartje geeft bij minimale systeemeisen: Beschikbare PC-CARD slot type II of III dus het lijkt mij dat hij zou moeten passen maar doet dat dus niet!

Of moet ik misschien een hamer gebruiken?

Verwijderd

Met pc-card wordt meestal 32 bits bedoeld, een van de nokjes aan de zijkant is dan breder.
Vergelijk het met de kaarten die wel passen. Dit heeft weinig te maken met de termen I, II of III.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal ijzerhersteller! Ben net naar de winkel geweest en inderdaad het komt omdat het een 32 bits kaart is dus nu wachten tot de 16 bits binnen komt.

Thanx
Pagina: 1