verkeerde weergave downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb een netwerk geïnstalleerd met 4 clients en 1 server (Win 98 en Winroute op server, clients XP). Deze pc's delen een internetverbinding van Wanadoo Cable. De maximale downloadsnelheid is 64 kb/s, mijn XP Client geeft bijna altijd een hogere snelheid aan terwijl dit dus niet kan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de clients de juiste snelheid weergeven tijdens het downloaden?

edit:
heb ergens gelezen, dat ik op WinRoute of ergens in XP kan instellen dat de officiele max. download 64 kb is, zodat het niet verkeerd weergegeven wordt. Maar weet dus niet meer waar en hoe...

[ Voor 23% gewijzigd door ZjieB op 12-12-2002 21:00 . Reden: ik ben vergeetachtig ]

Verwijderd

komt omdat XP al begint met downloaden van het bestand terwijl jij nog aan het uitzoeken bent waar je het wil opslaan... heb ik oowk met wanadoo cable basic, soms 50KB/s terwijl max 18.2KB/s is :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb een keer een FTP-sessie van een bestand van 75 MByte over een 28.8 kbps lijntje op 72 MByte onderbroken gehad. Bij een herstart werd de controle van de status ook als een soort download gezien, het resultaat was dat de download-snelheid als enkele 10-tallen Mbps werd aangegeven voordat de resterende 3 Mbyte werden opgehaald.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Het is gewoon een bugje, maar waarom zou je je eraan storen? Ik vind het alleen maar irritant als er weer eens een klasgenoot claimt dat ie 110 KB/s op z'n basic ADSL lijn haalde |:(

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

tweakerbee schreef op 12 December 2002 @ 23:50:
Het is gewoon een bugje, maar waarom zou je je eraan storen? Ik vind het alleen maar irritant als er weer eens een klasgenoot claimt dat ie 110 KB/s op z'n basic ADSL lijn haalde |:(
Ik weet niet in hoeverre dit gelul moet zijn. Met casema premium heb ik ook wel eens een nacht lang met 88Kb/s gedownload, terwijl normaal ie altijd netjes tot 64k terugloopt. Ik vond het vreemd en heb de hoeveelheid nagerekend en het klopte.

// is het niet zo dat je met een hogere startsnelheid begint? Want wij kunnen hier rustig met 60k nieuwsgroepen leegplukken en nog normaal erbij surfen met 3 man.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 00:00 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:50
ADSL heeft een echt harde limiet, bij kabel wil dat volgens mij nog wel eens een beetje variabel zijn. Maar ik haal dus nooit meer dan 52kb/s met m'n basic. De enige 'uitzonderinger' daarop zijn inderdaad de bekende rekenfouten.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
ok, dan laten we het zo....
Pagina: 1