Toon posts:

P4S8X doet niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, raar.. ik heb al meer systemen gebouwd met de p4s8x en draaien allemaal als een (.)(.) :P

Nu heb ik dan toch problemen met dit bord :S heb namelijk helemaal geen beeld met een nieuw systeem ... ik heb al vervangen :

Memory
CPU
Systemboard zelf
Voeding
Vga kaart

Alles losgekoppeld, alleen een voeding aangesloten : nix :(

Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V .. en ik weet zo niet of de geforce ti4400 videokaart van asus dit wel heeft. Ik snap er niets van, er zijn toch ook mensen met oudere videokaarten die dit systeem hebben aangeschafd , die hebben dit probleem toch ook nie?

Iemand suggesties?

ps. ik heb de search gebruikt helaas nix gevonden!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:49:

Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V .. en ik weet zo niet of de geforce ti4400 videokaart van asus dit wel heeft. Ik snap er niets van, er zijn toch ook mensen met oudere videokaarten die dit systeem hebben aangeschafd , die hebben dit probleem toch ook nie?
ja die asus kaarten hebben 1.5V en da weet ik zeker aangezien er in een p4b533 ook 1.5V kaarten moeten en die het erin doet :)

maar is dat mobo niet gewoon dood??? kan toch ook gebeuren?? test iig al je spullen zoals mem en CPU en videokaart ff in ander systeem, dan weet je zker dat die het niet zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:54:
[...]

test iig al je spullen zoals mem en CPU en videokaart ff in ander systeem, dan weet je zker dat die het niet zijn
Jah, heb ik al geprobeerd, het systeem blijft helemaal dood!

Ik heb hier voldoende onderdelen op voorraad, andere videokaart, ander geheugen, alles heb ik al geprobeerd .. lijkt wel een spookmainboard :+

Heeft niemand anders dit probleem?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Hoe heb je de voeding aangesloten op je moederbord?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
gewoon , 1 x ATX 1 X die kleine bij de cpu en 1 x molex connector op mainboard

• bobsnl
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 00:02:
gewoon , 1 x ATX 1 X die kleine bij de cpu en 1 x molex connector op mainboard
Zie daar je probleem ... die molex moet je alleen aansluiten als je geen kleine 12 V stekker aan je voeding hebt. Dat staat ook duidelijk in de handleiding van ASUS. Het is dus: ATX+12V of ATX+molex

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
bobsnl schreef op 13 December 2002 @ 12:15:
[...]

Zie daar je probleem ... die molex moet je alleen aansluiten als je geen kleine 12 V stekker aan je voeding hebt. Dat staat ook duidelijk in de handleiding van ASUS. Het is dus: ATX+12V of ATX+molex
Inderdaad ;( , maar zelfs na dit te proberen doet het systeem helemaal nix, kan ik ook wat kapot maken als ik beide connectors aansluit? :'(

• bobsnl
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 12:36:
[...]
Inderdaad ;( , maar zelfs na dit te proberen doet het systeem helemaal nix, kan ik ook wat kapot maken als ik beide connectors aansluit? :'(
Of je 'm daarmee kan slopen durf ik niet te zeggen. Bel anders even met ASUS in Emmen (0591-668190).

Verwijderd

Topicstarter
kzal is ff bellen , maybe dat ze me kunnen helpen .. ik hou u op de hoogte :)

Verwijderd

Topicstarter
lolz, nou dat was lachen ... die had ik dus beter niet kunnen bellen :( die lui konden me ook niet helpen.

Ze wisten duz niet of er iets kapot kon gaan ... lekker duidelijk duz

• bobsnl
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 12:46:
lolz, nou dat was lachen ... die had ik dus beter niet kunnen bellen :( die lui konden me ook niet helpen.

Ze wisten duz niet of er iets kapot kon gaan ... lekker duidelijk duz
Yeh, lol .... je kan natuurlijk ander ff bellen naar ASUS Taiwan, maar dat zal een duur telefoontje worden en ik kan uit ervaring zeggen dat die Taiwaneesjes niet echt geweldig Engels spreken (het is Asoes volgens hen btw ;))... Makkelijkste: bel het servicenummer van de winkel waar je het moederbord hebt gehaald en leg het probleem voor. Ben bang dat je bordje (inmiddels) stuk is.

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Volgens mij kan er weinig gebeuren ik heb zelf de p4s533 met ook 2 connectors erop.
En heb een week met allebei de connectors erop gewerkt totdat ik de handleiding eens goed doorgelezen had en zag dat je er maar 1 nodig had.
Dus later heb ik de tweede eraf getrokken maar werkt nog steeds als een (.)(.)

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Er zijn veel problemen met dit bord. Er loopt hier nog ergens een topic over. Ook op asusboards forum. Als ik jou was zou ik proberen het bordje terug te brengen.
Zat erover te denken om er ook een aan te schaffen, maar van die gedachte ben ik heel snel terug gekomen. :)

(zoek nog even wat topics op...)

Hier staan veel berichten over p4s8x

[ Voor 16% gewijzigd door vandenhende op 13-12-2002 13:26 ]

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
hmz, ja ik zoek denk toch wel een ander bord, de p4pe lijkt me wel liev :P .... in ieder geval bedankt mensen!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 13:47:
hmz, ja ik zoek denk toch wel een ander bord, de p4pe lijkt me wel liev :P .... in ieder geval bedankt mensen!
Idd kies je beter voor een mobo met Intel chipset. Zowel de P4B533 als de P4PE zijn topborden.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Idd ik heb mijn keuze nu ook op de P4PE laten vallen. Maar als je nog effe kunt wachten is de P4G8X misschien wel wat? Succes ermee!
Pagina: 1