Toon posts:

[XP] Resolutie Boot Screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van Win XP krijg je het mooie laad logo van XP te zien. Deze is in een hogere resolutie dan 640 en ziet er dan ook stukken beter uit.

Na de desktop resolutie veranderd te hebben en opnieuw opgestart is deze resolutie weer 640 van de boot.

De vraag is dus:

Hoe kan ik die resolutie aanpassen van het boot scherm??

Verwijderd

het boot scherm is naar mijn weten altijd die resolutie en daar is dacht ik niks aan ter veranderen tenminste dat is bij win2k het geval

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:44:
De vraag is dus:

Hoe kan ik die resolutie aanpassen van het boot scherm??
Het antwoord is:

Het kan niet helaas :'( :)

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
k7of9 schreef op 12 December 2002 @ 20:50:
[...]

Het antwoord is:

Het kan niet helaas :'( :)
Ja.... maar het moet toch kunnen aangezien de eerste keer Win XP starten geeft ie hem wel weer in een hoge resolutie??? dan moet het toch aanpasbaar zijn?

Verwijderd

dat is de standaard dos res meen ik me te herinneren
maar iig daar is niks aan te veranderen
het zou heel misschien te maken zijn als je de video driver eerst laad de res verhoogd enzo maar ik denk dat dit met windows iig niet kan misschien dat je linux wel zo ver kunt krijgen waar xp en 2k iig niet naar mijn weten

• k7of9
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:53:
[...]

Ja.... maar het moet toch kunnen aangezien de eerste keer Win XP starten geeft ie hem wel weer in een hoge resolutie??? dan moet het toch aanpasbaar zijn?
Op het moment dat je dat ziet is windows in feite al opgestart en heb je de kans om nog wat instellingen te doen voor je verder gaat.

Op het moment dat je het bootscherm ziet is windows nog niet geladen en bevindt je je nog in opstartmodus, dus zit je vast aan die lage resolutie en bijvoorbeeld ook een limiet van 256 kleuren

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan idd niet.. de res is gewoon zo laag omdat er op dat moment nog geen drivers geladen zijn voor je videokaart. En bovendien kunnen niet alle monitors overweg met hogere resoluties. En daarbij is het imo volstrekt onnuttig om aandacht te besteden aan zo'n schermpje dat je hoogstens 2x per dag 5 seconden ziet.....

Verwijderd

Topicstarter
k7of9 schreef op 12 december 2002 @ 20:57:
[...]

Op het moment dat je het bootscherm ziet is windows nog niet geladen en bevindt je je nog in opstartmodus, dus zit je vast aan die lage resolutie en bijvoorbeeld ook een limiet van 256 kleuren
Dat weet ik en ik weet ook dat het standaard ook 640 oid is.. maar waarom zou het dan bij de eerste keer na de installatie worden gevraagd met een popup box om de hogere resolutie die windows dan toepast te behouden of niet??? Want ik heb opzekers een hogere resolutie gezien :)...

Maar .. ik denk dat ik me maar erbij moet neerleggen dat het niet anders is !
thx

• k7of9
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:03:
[...]

.. maar waarom zou het dan bij de eerste keer na de installatie worden gevraagd met een popup box om de hogere resolutie die windows dan toepast te behouden of niet??? Want ik heb opzekers een hogere resolutie gezien :)...
Omdat op dat moment de videokaart drivers geladen zijn en windows heeft getest welke reso's de kaart aan kan :)
Maar .. ik denk dat ik me maar erbij moet neerleggen dat het niet anders is !
thx
je kan niet alles hebben he? :P ;)

Pagina: 1