Win Crash -> geluidskaart gooit windows overhoop

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik ben dus ff lekker aan het mappen voor halflife, wil halflife opstarten... pats, reboot :{
ok, start opnieuw op, al het geluid uit me geluidskaart is een en al gekraak. affijn, ik start dit keer handmatig de pc opnieuw op. en vervolgens blijft hij rebooten als hij van het Windows XP lopende blauwe balkje naar het inlogvenster moet gaan rebooten.

dus ik ga veilige modus in, hij start hier dus wel op en ik schakel "opnieuw opstarten @ fout" uit. nu restart ik weer in normale mode en ipv de normale reboot geeft hij deze foutcode bij me BSOD:
0x0000007E (0x0000005,0xEEFE472A,0xF897DA90,0xF897D790)
dan weten we meteen wat we moeten doen 8)7

Iig... ik haal hem er uit, en vervolgens wil de computer wel opstarten.

dus.... soundcard kapot, MAAR als ik hem in mijn windows 98 bak stop, dan start windows gewoon op en vraagt ie om de driver, dus ik denk dat het wat anders is

• CU2morO
ARG.... helemaal vergeten te zeggen: ik heb dus een Aureal Vortex 2 kaart

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat de pc dan wel ineens opstart betekend niet automatisch dat de kaart kapot is, ik denk eerder aan een verminkte driver of door de crash dat er een bestand beschadigd is.
CU2morO schreef op 12 December 2002 @ 21:27:
ARG.... helemaal vergeten te zeggen: ik heb dus een Aureal Vortex 2 kaart
Vertaling: subtiele kick :X :P

[ Voor 41% gewijzigd door Fairy op 12-12-2002 21:35 ]

• CU2morO
Fairy schreef op 12 december 2002 @ 21:35:
Dat de pc dan wel ineens opstart betekend niet automatisch dat de kaart kapot is, ik denk eerder aan een verminkte driver of door de crash dat er een bestand beschadigd is.

[...]
Vertaling: subtiele kick :X :P
kicken als mijn post nog in de 10 bovenste topics staat? :z

dat ie kapot is lijkt me ook sterk... maar ik heb scandisk er overheen gegooid en die vond nix.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

CU2morO schreef op 12 december 2002 @ 21:37:
[...]

kicken als mijn post nog in de 10 bovenste topics staat? :z

dat ie kapot is lijkt me ook sterk... maar ik heb scandisk er overheen gegooid en die vond nix.
Vandaar de :P :)

Maarehh, scandisk zegt ook niet zo veel. Mogelijk is je register beschadigd maar geen bestand op je HDD, daar kan ik ook op crashen.

Wat je zou kunnen proberen is in veilige modus starten en de drivers te deïnstalleren en evt handmatig de drivers van de harddisk verwijderen. Mischien helpt dat :)

• CU2morO
ok, dat heb ik dus gedaan. en ik heb iets ontdekt.
ik moet om a3d onder xp te draaien het programmatje "WPCREDIT" installen en een of ander geheugen adres opgeven
(lees deze guide maar: http://www.hlccl.co.uk/guides.asp?ident=1)
zodra ik die install dan krijg ik bij opstarten een BSOD. me gewone geluid heb ik weer terug (dat waren gewone windows drivers)
Pagina: 1