Waterdichtheid laptop/notebook tas

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Binnenkort wil ik dus een laptop (aka notebook) aanschaffen, maar omdat ik altijd nog zo'n 2,5 km moet fietsen is het dus verstandig om er een waterdichte tas omheen te hebben.
Aangezien het zo nu en dan wel eens regent in ons landje. Nu zie ik heel veel luitjes altijd met zo'n dell, compaq, etc.. tas rondlopen, maar ik vroeg me af hoe waterdicht die dingen zijn.
Een laptop kan er zelf niet zo heel goed tegen denk ik :P dus moet zo'n tas wel de nodige bescherming geven tegen al dat vocht.
Zijn er verder nog merken van tassen aan te bevelen, of zijn ze allemaal hetzelfde?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Die tassen zijn niet waterbestendig/dicht. Als ie van leer is of nep leer dan issie op z'n max spatwaterdicht. Ik heb bij de V&D een rugzak gekocht (beter, dan hoeft ie niet op je bagagedrager te rammelen) en die kan al me laptop-zooi herbergen en heeft zo'n zak in de bodem die eromheen kan bij regen. Dit zal je ook niet 100% helpen als je echt 60min door de plenzende ellende fietst, maar 15m stevige regen (red je wel 2,5km fietsen toch?) gaat prima. Die tas zelf, zonder die regen-zak erom blijft meestal bij regen ook prima droog. En een rugzak trekt minder van die 'merkwaardig mensen die je laptop willen hebben' aan :)

Want ff zonder gekkigheid, ken al vrij veel mensen die berooft zijn van hun laptop. Die zijn met zo'n tas met 'DELL' erop ook makkelijk te herkennen, mijn tas is er ook zonder laptop's en ziet eruit als een doorsnee rugzakje, dus is toch wel relaxed.

[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-12-2002 20:27 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Probeer eens een Ortlieb-tas. Fantastisch Materiaal en 100% waterdicht.]

Deze bedoel ik:
http://greatoutdoors.altrec.com/shop/detail/2710/10/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 21:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb zelf een tas van Caselogic en die is toch redelijk waterdicht. ik denk dat als je hem in bak water zet hij wel nat wordt, maar als je dat ding gewoon meedraagt in een stortbui blijft hij van binnen helemaal droog (alleen van buiten niet :'()
heb mijn oude Sony nog heel vaak erin door slecht weer gesleept en ding doet het nu nog steeds :D

destijds gekocht bij het office center