Toon posts:

problemen met hubs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!
Ik organiseer wel es LAN's samen met een vriend van mij voor zo'n 25 man.
De laatste keer hadden we:
2 Arowana 8 poorts HUB's
1 Unex 8 poorts HUB
1 (oude) 3Com 11 poort HUB
aangesloten op een masterhub (kleine Trust 5 poorts)
Dit liep voor geen ene meter! We hadden later een andere opstelling bedacht zonder de 3Com. toen ging het wel beter maar we hadden last van reteveel collision op drukke uren, (als iedereen tegelijk aan het gamen was) met als gevolg dat sommige mensen het netwerk niet eens op kwamen in windows.
We hadden gewone UTP kabels tussen de uplinks van de HUB's en de masterhub zitten. Er was mij verteld dat hier geen crosslinks in hoefden.
Nu is mijn vraag: wat kunnen mogelijke oorzaken zijn voor dit probleem en hoe kunnen we het volgende keer beter aanpakken?

Verwijderd

Ik denk dat het best is dat je eerst maar eens goede hardware gaat gebruiken. Bijvoorbeeld een 32 poorts switch, of 4 switches van 8 met een normale UTP kabel bij de ene switch in de uplink poort en bij de andere in een normale poort...

Dan is denk ik al _VEEL_ van het probleem opgelost...

Trouwens als je een 10/100 HUB gebruikt kunnen de 10 MBit kaarten de 100 MBit kaarten niet 'zien' dus dat zou mogelijk een oorzaak van het probleem kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
jamaar ons budget laat niet toe dat we van die dure switches gaan kopen
dus we moeten gamen met de riemen die we hebben!
any suggestions furthermore?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:34
Zorg voor 1 (kleine) switch en knoop daar de hubs aan, scheelt al heel veel.
Dan kan je ook aan die switch eventuele servers of zware leechers hangen;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh