Monitor schakelt uit na kwartier

Pagina: 1
Acties:

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
Een vriendin van me heeft met haar 1 jaar oude highscreen 17 inch monitor het probleem dat hij na ongeveer een kwartier aanstaan " tik" zegt, uit gaat, en dan steeds maar weer probeert in te schakelen vanzelf zonder beeld te geven. Het lampje springt van oranje naar groen en weer terug. Na een afkoelpauze van een uur ofzo doet hij het weer.

Wat kan dit zijn? Monitor vrijwel overleden, of gewoon iets simpelers....?

Verwijderd

Energiebeheer in Configuratiescherm, misschien dat je dat bent vergeten uit te zetten?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 20:12 ]

• Allardie
nee hij doet het pas sinds kort.....het gebeurt dus ook terwijl ze erop zit te werken, het is niet dat hij in rust gaat ofzo.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je je monitor een kwartier aan laat staan in de BIOS of in DOS oid, gebeurt het dan ook? Dan is het vrij zeker een probleem met een monitor die te warm wordt (voorla omdat hij het na een pauze weer even goed doet). Wat er dan precies te heet wordt kan ik je niet zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pollewob op 12-12-2002 20:16 ]

• Allardie
heb ff de vga kabel eruit getrokken, en dan probeert hij continu met een flinke tik weer in te schakelen. Ik denk dus dat de monitor zelf einde leven is.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:20

wij

Ik heb ook een 17" Highscreen gehad, ik had de MS1779p (beeldbuis uit 1997). Er zit gewoon een LG buis in. Maar die van mij is dood :( Werd steeds vager enzo (onscherp) en op een dag was hij heel donker en de volgende dag ging hij niet meer aan.

Maar even over die van je vriendin. Ik zou hem gewoon op een andere computer proberen en of een andere resolutie en refresh rate. Als dat niet werkt is hij gewoon kapot. Als ze dezelfde heeft als ik had is hij een reparatie niet waard denk ik.

EDIT: Sorrie ik lees net "1 jaar oude Highscreen", dan zou ik toch wel laten repareren als hij kapot blijkt te zijn!!

[ Voor 12% gewijzigd door wij op 12-12-2002 20:24 ]

Verwijderd

mischien schermpke kapot,produceerd hij erg veel warmte?heb iets gelijkaardigs meegemaakt met men vorige 15". en die is uiteindelijk uitgebrand!!!!
Pagina: 1