Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Wie heeft er al wat ervaring met Bluetooth modules voor de pc? Ik ben op zoek naar zo'n module voor GSM en Ipaq, liefst USB, en heb gezien dat er nogal wat verschil zit tussen die dingen vooral qua prijs. Bij Dunnet zag ik vandaag een aanbieding staan van een USB module van Acer, €59. Is zo'n ding toereikend (qua afstand en snelheid)? Of kan ik toch beter voor een wat duurdere gaan (bijv. 3com)? En wat heeft zo'n duurdere dan aan voordelen t.o.v. die Acer?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Deze schijnt erg goed te werken..

Max. 10 meter

[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 12-12-2002 21:16 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Voor 50euro heb je nu al redelijk goede USB to Bluetooth dongles. Er zit wel verschil in bereik sommige hebben 10m, andere 30m en weer andere 100m. Maar 10m is meestal wel genoeg. Je pocketpc en gsm moeten ook zover komen namelijk...

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij Mycom is de MSI Bluetooth dongle in de aanbieding voor 39 euro...

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 21:07

BCM

Ik heb de TDK een jaar geleden gekocht (ja ja voor 175 euro, randdebiel dat ik ben). Werkt waardeloos, verliest verbinding, Onhandige software en ga zo maar door. Dus die zou ik niet kopen. 3com scheen ook wel goed te zijn.

Cedo Nulli

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Ik ben zeer tevreden over de msi.. en idd voor 39 euro een koopje (ik heb er 60 voor betaald tijdje geleden)

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Zijn er eigenlijk ook pci - bluetooth - kaarten voor in de pc? Ik vind die usb dingen niet erg handig namelijk??? Weet wel dat er moederborden zijn die bluetooth onboard hebben. (d8 dat het msi was)

Verwijderd

www.pcw.be daarstaat in volle pracht en glorie voor maar 70 euro...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
bijna 2x zoveel als de hierboven genoemde msi dus..
pci oplossing weet ik niet, lijkt me niet echt handig zo'n metalen behuizing, dus je zult altijd een antenne hebben aan de buitenkant--> kun je net zo goed een usb nemen??

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Is het niet zo dat windows nog af en toe bugs heeft met Bluetooth modules, of ze nog niet volledig ondersteunde?
Of vergis ik me daar nou heel erg in, ik zou namelijk ook wel zo'n module willen kopen voor verbinding tussen m'n pda en pc :)

|Specs|

Verwijderd

Op de hierboven vermelde site door mij, staat er uitleg als je eenmaal op de leven one bluetooth module foto hebt geklikt...
tot 10 m draadloos berijk, 1mbit data transfer :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraagje, woont er iemand die dat ding besteld in Limburg? Dan kunnen we verzendkosten delen (anders IA?)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Ik kan er aan geraken in Leuven.

als er meerde mensen willen/kunnen wil ik wel een IA starten

antwoorden he mensen anders komt er niets van in huis :o

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 22:48 ]

Verwijderd

Paul_ schreef op 12 december 2002 @ 23:37:
Voor 50euro heb je nu al redelijk goede USB to Bluetooth dongles. Er zit wel verschil in bereik sommige hebben 10m, andere 30m en weer andere 100m. Maar 10m is meestal wel genoeg. Je pocketpc en gsm moeten ook zover komen namelijk...
Welke usb dongles hebben dan een bereik van 30m of 100m dat is toch alleen met een basis station?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 13:42
Effe over dat BT onboard bij msi borden je moet er dan wel een antenne bij kopen :'(. Ik heb die geweldige aansluiting op mijn mobo maar nergens die antenne kunnen vinden

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

MyCom heeft ook nog een eigen bluetooth usb dongle voor 29 euro en die werkt goed!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 10:46
Steef1983 schreef op 15 juni 2003 @ 19:48:
Effe over dat BT onboard bij msi borden je moet er dan wel een antenne bij kopen :'(. Ik heb die geweldige aansluiting op mijn mobo maar nergens die antenne kunnen vinden
comptechworld heeft ze voor je, maar echt goedkoop zijn die antennes niet. Er zit namelijk nog echt niks op je moederbord behalve een interface waarop je een bluetooth ontvanger kan pluggen.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 13:04

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

PROnline schreef op 15 June 2003 @ 20:43:
[...]

comptechworld heeft ze voor je, maar echt goedkoop zijn die antennes niet. Er zit namelijk nog echt niks op je moederbord behalve een interface waarop je een bluetooth ontvanger kan pluggen.
Ik heb deze ook gekocht en hij werkt prima. Enige nadelen wat ik heb kunnen ondervinden zijn dat ie niet door muren kan en dat er een heel felle blauwe led op zit. De led is zo fel dat ik hem onder film kijken uittrek omdat ie heel de muur verlicht :D

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je ook nog een nieuw keyboard zoekt: bij de Microsoft Cordless Desktop Bluetooth zit een standaard bluetooth dongle. Ben je ook klaar, kost je alleen wel wat meer €€€

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand ook (usb) bluetooth-modules die 100 meter halen? (klasse 1 dus).
ze staan in de Pricewatch allemaal door elkaar, en het is niet duidelijk of ze nou 10 of 100 meter halen

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Magic schreef op 16 juni 2003 @ 22:37:
Weet iemand ook (usb) bluetooth-modules die 100 meter halen? (klasse 1 dus).
ze staan in de Pricewatch allemaal door elkaar, en het is niet duidelijk of ze nou 10 of 100 meter halen
Is inderdaad beetje onduidelijk ;)
De MSI 6967 is wel klasse 1, dus 100 meter...
pricewatch: MSI PC2PC Bluetooth Transceiving Key - USB (MS-6967)
Heb hem zelf ook (samen met t68i) en hij werkt gewoon goed ;)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wisey schreef op 16 juni 2003 @ 22:45:
[...]

Is inderdaad beetje onduidelijk ;)
De MSI 6967 is wel klasse 1, dus 100 meter...
pricewatch: MSI PC2PC Bluetooth Transceiving Key - USB (MS-6967)
Heb hem zelf ook (samen met t68i) en hij werkt gewoon goed ;)
de msi transceiving key, is dat de pc2pc versie, waarvoor je een bluetooth enabled msi mobo nodig hebt (heb ik wel, daar niet van), of de usb-stick? ik zat er net ook naar te kijken, maar deze worden door elkaar gebruikt door de aanbieders.

ik zal de situatie duidelijker uitleggen:
ik ben binnenkort van plan een pocketpc te halen, maar dan wil ik graag door het hele huis internet op hebben, dmv bluetooth (ben van plan een loox te halen). zou die pc2pc ver zat kunnen halen, door muren heen enzo, ik heb namelijk ook op elke verdieping minimaal 1 pc staan, dus misschien is het makkelijker om gewoon een usb-stick mee te nemen, en die on-the-fly in een pc te drukken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er staat op de site van alternate dat deze 200 meter haalt.
Je kan de dongle gewoon in een USB poort proppen

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Magic schreef op 16 June 2003 @ 22:50:
[...]
de msi transceiving key, is dat de pc2pc versie, waarvoor je een bluetooth enabled msi mobo nodig hebt (heb ik wel, daar niet van), of de usb-stick? ik zat er net ook naar te kijken, maar deze worden door elkaar gebruikt door de aanbieders.
Je hebt inderdaad 2 types, de "mobo" versie en de usb versie,
De "mobo" versie heeft typenummer "MSI MS-6968"
De usb versie heeft typenummer "MSI MS-6967"
Pagina: 1