Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
dat komt zeker vaak voor bij jou merk ikVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:52:
veel lager als -273 graden celsius zou ik het toch niet meer gaan proberen hoor....
AMD_er schreef op 12 December 2002 @ 19:43:
geen
hij werkt altijd, behalve onder de min of max temp
zoekertje
Post gewoon niet......... Wat heb ik hier aan.......Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:52:
veel lager als -273 graden celsius zou ik het toch niet meer gaan proberen hoor....
Dit lijkt me onwaarschijnlijk, omdat het echt zo weinig is op een afstand van 25 meter.TrailBlazer schreef op 12 December 2002 @ 19:56:
why het enige wat zou kunne (heel onwaarschijnlijk) kabel krimpt en vervolgens gaande contactjes wat kuttjer. Maar die connector zit in je pc dus die is wel warm
Maar kan het zijn dat je netwerkkaart geen verbinding meer ziet, omdat je kabel buiten langs loopt (in deze kou)??
op de kabel staat ook de minimum temp dus...SmartDoDo schreef op 12 december 2002 @ 20:02:
Waarom wil je dat weten? Ik zit hier al een tijdje te internetten (paar maanden pas ADSL) via een utp kabel. Loopt via buiten naar beneden naar binnen. Heeft lekker gevroren afgelopen nachten en het blijft werken hierzo. No Problemo dus
als je daar ff op kijkt,
zoek je gewoon eerst, sorry, maar je pakt je kabel, je kijkt ff goed,M14 schreef op 12 December 2002 @ 20:03:
[...]
[...]
Post gewoon niet......... Wat heb ik hier aan.......
[...]
en klaar, daar is geen topic voor nodig
Read My LipsSmartDoDo schreef op 12 December 2002 @ 20:02:
Loopt via buiten naar beneden naar binnen. Heeft lekker gevroren afgelopen nachten en het blijft werken hierzo. No Problemo dus
Tenzij je kabel is kapotgevroren, hoe zou ik niet weten maar ok, dan moet hij het gewoon doen hoor.
Ik heb hier verschillende CAT5 kabls langs me liggen. Op allemaal staat een max. temp (60graden), maar geen minimale temp.AMD_er schreef op 12 December 2002 @ 20:07:
[...]
op de kabel staat ook de minimum temp dus...
als je daar ff op kijkt,
Maw, ga is goed na of alles goed is aangesloten (connectors enzo) en ingesteld, de kou op die kabel is het niet
[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 12-12-2002 20:18 . Reden: Sjesu hé, me newbie I Know ]
Dit weet ikBOOTZ schreef op 12 december 2002 @ 20:11:
die max temp is omdat de kabel anders wel es zou kunnen smelten. echt een minimumtemperatuur hebben kabels volgens mij niet, behalve als de temp zo laag wordt dat electronen stil gaan staan, maar dat komt niet echt vaak voor
het probleem bij een maat van me is: Gister werkt alles nog goed, alleen sinds vandaag zien zn netwerkkaarten geen verbinding met de kabel meer (kabelmodem en netwerk). Hij kan nou dus ook nie op i-net. Zijn kabels liggen buiten het huis om.SmartDoDo schreef op 12 December 2002 @ 20:17:
Ik ben geen kabel expert maar als je effe logisch nadenkt dan boeit het niet hoe koud het is, die dingen moeten het gewoon doen. Je zegt dat je geen verbinding ziet, zouk eerder in de software zoeken dan gaan kijken naar de minimale temp van je kabel.
Maw, ga is goed na of alles goed is aangesloten (connectors enzo) en ingesteld, de kou op die kabel is het niet
(de mijne ook, alleen nog nergens last van gehad
hier staat op blz 2 een keer tijdens gebruik -30 tot + 80 graden genoemd. Maar dat lijkt me wel een heavy duty kabel.
op andere plaatsen via google zie je -20 tot + 60 graden tijdens operation.
[ Voor 19% gewijzigd door Allardie op 12-12-2002 20:28 ]
Hij heeft zekers te weten nix veranderd aan z'n netwerkinstellingen? Wordt het toch een partijtje instellingen controleren denk ik. Hij heeft een netwerk zeg je? De andere pc's doen het nog wel?
Verwijderd
Voordat iedereen kabels buiten
Het kan mogelijk als bliksemafleider werken en dus een vergrote kans op blikseminslag veroorzaken.
Tenzij je in een flits je pc tot ultrahoge snelheid wilt overclocken zou ik nog eens 2x nadenken.
Groet
Bas
met een beetje mazzel krijg je wel supergeleiding bij min 273
but serious .... het moet wel heel erg extreem worden al je kabel er stuk van gaat .......
(zonder te bewegen dan .... met bewegen zal het wat moelijker worden .... dan heb je idd die -20 graden shit wel ja, en dan nog een dikke marge natuurlijk)
pfff je zal die kabel moeten leggen bij -20 .......brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Tevens dan ook het enige probleem wat de kou kan veroorzeken denk ik
Dat koper kan dat wel hebben, maar dat plastic wordt helemaal hard, en wanneer je het dan iets buigt gaat dus dus niet flexibel (duh), dus de binnenkant zou dan wel es kunnen breken. Dit omdat dat stukje koper dus best wel vrij dun is.fish schreef op 12 december 2002 @ 20:35:
het koper kan wel wat meer hebbben dan het kunstof vermoed ik .......
met een beetje mazzel krijg je wel supergeleiding bij min 273
but serious .... het moet wel heel erg extreem worden al je kabel er stuk van gaat .......
(zonder te bewegen dan .... met bewegen zal het wat moelijker worden .... dan heb je idd die -20 graden shit wel ja, en dan nog een dikke marge natuurlijk)
pfff je zal die kabel moeten leggen bij -20 .......brrrrrrrrrrrrrrrrrrr![]()
Tevens dan ook het enige probleem wat de kou kan veroorzeken denk ik
net zoals uv licht de pest kan zijn voor sommige kunstoffen ........
ramen laten eigen nauwelijk uv door ........ maar als je ze buiten gebruikt wordt het een ander verhaal.
toch zou ik dat spul zonder na te denken op hangen ........ ik bedoel -20 .......
nederlans is koud maar zo koud .. nee ....
Het is iig fraudegevoelig en ook nog makkelijk te saboteren.
Expanding the inexpandable
Ik weet niet meer hoe het zit, maar jah. k heb mn best gedaan om em vooruit te helpen
Maar iig weten we nu dat CAT5 tegen -20 graden celcuis kan
Maar iig weten we nu dat CAT5 tegen -20 graden celcuis kan
[quote]
Daar was je met een beetje zoeken ook zo achter gekomen.
Verder; die -3 die we hie nu in NL hebben is niet zo heel erg schadelijk voor die UTP hoor .. dus die optie had je kunnen laten varen
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()