Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IA] 7.8" 256Kleuren Touchscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier gaat het dus allemaal om:

Afbeeldingslocatie: http://www.earthlcd.com/gif/sk1009t_gif300p.gif

Het gaat dus om een 7.8" Touchscreen schermpje incl. controller, backlight en alles wat je nodig hebt. Je kunt hem op de seriele poort aansluiten, en dan kun je een driver installeren en dan gebruik je je vinger op het scherm dus als vervanger van de muis.

Ik ben alleen nog opzoek naar een driver waarmee ik het touchscreen schermpje gewoon in mijn pc kan bouwen, en dit dus als 2e monitor kan gebruiken maar dat het mijn muis niet vervangt.

Ook het bedrijf is al gemaild, en bij 100 lcd's krijgen we 10$ korting op elk lcd. Dus gaat het 189$ kosten.

Voor meer informatie over het lcd, moet je hier zijn: http://www.earthlcd.com/KIT_S78_SBC.htm

Verzendkosten zijn hier te bereken:
http://www.fedex.com/ratefinder/home?cc=US&language=en
Quote uit mailtje: "The shipping weight for each of the SBC kits is about 1 pound"

Toestemming van Phreak is er ook al.

Er is alléén 1 probleemje, en dat is dat ik zelf geen tijd heb om een IA op te starten, ik zit namelijk erg krap in de tijd. Nu is mijn vraag natuurlijk, of er niet iemand hier is die hiervoor een IA wil opzetten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 20:36 ]

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Hmmmzzz... very interesting :)
Maar 100 lcd's is wel errug veel, zeker zulke dure... Denk niet dat je de 100 gaat halen. Maar dit topic wordt ff gebookmarkt. Helaas heb ik ook geen tijd om een IA te organiseren...

[ Voor 12% gewijzigd door ludo op 12-12-2002 19:37 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Poeh, wel mooi, beetje snel?

Jammer dat het nu moet, er staat een vakantie voor de deur :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
100 is wel veel ja, maar de prijs zal dus tussen de 189$ en 199$ inliggen.

Oh jah, moet nog ff de verzendkosten tot hier in de beginpost zetten...

Verwijderd

leuk schermpje
alleen 199 dollar heb ik er niet voor over
als je nou zij dat ze te koop waren voor 50 euro ofzo :P maja zo lang ze daar boven blijven hoef ik er geen
maja iig suc6 verder

Verwijderd

hmmzz misschien leuk toevoeginkje...
zie net dat je al gewoon 100 dollar bedaalt voor de touchscreen toevoeging... beetje heel erg veel als je kijkt dat bart banaan hem zelf heeft kunnen maken en er hoogstens een paar euro aan kwijt geweest is.. denk dat de vero print nog het duurste was bij hem.. misschien die connectors.. maar 100 dollar zal het hem zeker NOOIT gekost hebben

weer een toevoeging...
hij heeft GEEN vga controller dus is niet aan te sluiten op je video kaart tenzij je zon dure hebt met lcd uitgang erop
kan hem niet gebruiken voor video is hij te traag voor
kan hem niet gebruiken voor foto met zijn lage kleuren van 256 stuks
kan niet in een auto gebruikt worden omdat je hem dan met beetje lichtinval gewoon al niet meer kan lezen

edit:
ik zie net dat je dus 100 dollar betaald voor de kabels, de inverter en de controller print nog steeds veelste veel maja...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:49:
hmmzz misschien leuk toevoeginkje...
zie net dat je al gewoon 100 dollar bedaalt voor de touchscreen toevoeging... beetje heel erg veel als je kijkt dat bart banaan hem zelf heeft kunnen maken en er hoogstens een paar euro aan kwijt geweest is.. denk dat de vero print nog het duurste was bij hem.. misschien die connectors.. maar 100 dollar zal het hem zeker NOOIT gekost hebben

weer een toevoeging...
hij heeft GEEN vga controller dus is niet aan te sluiten op je video kaart tenzij je zon dure hebt met lcd uitgang erop
kan hem niet gebruiken voor video is hij te traag voor
kan hem niet gebruiken voor foto met zijn lage kleuren van 256 stuks
kan niet in een auto gebruikt worden omdat je hem dan met beetje lichtinval gewoon al niet meer kan lezen

edit:
ik zie net dat je dus 100 dollar betaald voor de kabels, de inverter en de controller print nog steeds veelste veel maja...
Okidoki dan...weet je een betere ? Of een andere optie?

Verwijderd

[b][message=16342948,noline]Me_Myself_and_i schreef op 12 December 2002 @ 19:49 een hele boel
m.a.w.: er is dus niet veel positiefs aan :? :P
Ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een IA voor kleine (kleuren) TFT schermpjes met video ingang.
Daar zal imho meer animo voor te vinden zijn.
Maar misschien wachten tot na kerst en nieuwjaar, als er weer geld is ;)

Verwijderd

best wel aantrekkelijk.. beetje duur imo en beetje te groot.. hebben ze geen 5" ergens rondliggen?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:00:
best wel aantrekkelijk.. beetje duur imo en beetje te groot.. hebben ze geen 5" ergens rondliggen?
idd, ik wil best een schermpje hebben, maar dan niet te groot, en niet te duur (en dit is duidelijk te duur :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:58:
[...]

Okidoki dan...weet je een betere ? Of een andere optie?
ik zou zo geen betere weten.
een andere optie is pak er een die of vga of ntsc of s-video in heeft
die kan je aansluiten op je video kaart of op iets dat een ntsc of s-video signaal heeft een tv out kaart bijv maar ook een dvd speler en dat soort dingen

die zijn vaak niet zo heel veel duurder en net zo makkelijk :D
maar dan moet je wel een tv-out hebben natuurlijk

het is dus kiezen of delen op deze manier maarja..
deze oplossing wordt om het werkend te krijgen iig een hele dure omdat er dus nog zon speciale kaart bij komt
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:58:
[...]

m.a.w.: er is dus niet veel positiefs aan :? :P
Ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een IA voor kleine (kleuren) TFT schermpjes met video ingang.
Daar zal imho meer animo voor te vinden zijn.
Maar misschien wachten tot na kerst en nieuwjaar, als er weer geld is ;)
en volgens mij is er idd voor de gemiddelde tweaker hier weinig positiefs aan tenzij de gemiddelde tweaker ondertussen zon lcd controller kaart in zijn pc heeft hangen wat me vrij onlogisch lijkt :P

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Jammer dat ik nog adnere dingen moet kopwen amar een 256 kleuren is wel erg laag, ennuh dat je er dan 100 in 1 keer moet kopen, ik denk dat jeniet veel mensen krijgt die zo'n ding willen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:06:
[...]

ik zou zo geen betere weten.
een andere optie is pak er een die of vga of ntsc of s-video in heeft
die kan je aansluiten op je video kaart of op iets dat een ntsc of s-video signaal heeft een tv out kaart bijv maar ook een dvd speler en dat soort dingen

die zijn vaak niet zo heel veel duurder en net zo makkelijk :D
maar dan moet je wel een tv-out hebben natuurlijk

het is dus kiezen of delen op deze manier maarja..
deze oplossing wordt om het werkend te krijgen iig een hele dure omdat er dus nog zon speciale kaart bij komt
[...]

en volgens mij is er idd voor de gemiddelde tweaker hier weinig positiefs aan tenzij de gemiddelde tweaker ondertussen zon lcd controller kaart in zijn pc heeft hangen wat me vrij onlogisch lijkt :P
Die speciale kaart is niet nodig, er zit een controller kaart bij die je op je seriele poort kan hangen. Dus hij is al aan te sluiten....

1 Probleem...je kan er geen video's op afkijken, maar voor je pc te bedienen is hij heel gemakkelijk :)

Verwijderd

maar misschien heb ik nog een intressante link voor hier aangezien iemand een kleinere wou en er een topic is over een 5" scherm

5 inch scherm met composite video in (ntsc) voor maar 149 dollartjes :
http://www.overclockershi...de=5UTLT&Category_Code=DE

en dan nog de 6,4 inch versie die meteen 2 keer zo duur is :(:
http://www.overclockershi...Code=6LS&Category_Code=DE

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:08:
[...]

Die speciale kaart is niet nodig, er zit een controller kaart bij die je op je seriele poort kan hangen. Dus hij is al aan te sluiten....

1 Probleem...je kan er geen video's op afkijken, maar voor je pc te bedienen is hij heel gemakkelijk :)
die controller kaart is ALLEEN maar voor de touchscreen op dat ding hoor
je denkt toch niet dat je video beelden over de compoort kan verzenden met zon grote snelheid?? kan wel maar op speciale manier en dan nog is het nooit echt snel

lees die link van je maar eens goed door daar staat zelfs op dat die serieel voor de touch is en een 44 (dacht ik) pins connector voor het scherm zelf

quote van de site:

Will you have an analog VGA controller for this LCD? Yes but it will be more expensive than this solution. We expect to have it in late April.

Works with Popular Single Board Computers (Not Included!)

The on board microprocessor converts this analog value to x and y coordinates and transmits them to the computer’s RS-232 serial port. The touchscreen glass can be attached to the front of the LCD or its enclosures bezel with doublesided tape. The controller can plug directly into a nine pin DB-9 serial port.

als je trouwens goed naar de pic kijkt die op die link staat zie je dat er 2 kabels aan zitten een brede en een dunne
die dunne moet op de com voor het touch gedeelte en de brede op een speciale kaart die dan weer het beeld levert aan het scherm

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 20:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:08:
[...]
Juist, maar uitsluitend als interface lijkt mij dit ook wat te duur en ga ik liever voor TFT'tje met video input (zonder touchscreen dan weliswaar).
Die PSOne schermpjes en zo vielen qua prijs toch goed mee dacht ik?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:11:
[...]

die controller kaart is ALLEEN maar voor de touchscreen op dat ding hoor
je denkt toch niet dat je video beelden over de compoort kan verzenden met zon grote snelheid?? kan wel maar op speciale manier en dan nog is het nooit echt snel

lees die link van je maar eens goed door daar staat zelfs op dat die serieel voor de touch is en een 44 (dacht ik) pins connector voor het scherm zelf
B) /me RaZoRbLaDe moet echt leren lezen

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Nee, dit is niet echt geschikt, deze had ik ook bekeken voor ik aan mijn auto-computer begon.
Hij is vrij duur.
Een optie is een Monacor schermpje (met tv-in)van ongev. 140 euro te kopen, en daar touchscreenfolie op te plakken die mijn carputer item wordt genoemd.

een linkie naar een topic over dat monacor schermpie: http://forum.ccmod.com/vi....php?p=976&highlight=#976

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:09:
maar misschien heb ik nog een intressante link voor hier aangezien iemand een kleinere wou en er een topic is over een 5" scherm
Mja, die sites met zogezegde speciale dingen voor je casemod rekenen volgens mij veel te veel aan omdat het hebbedingetjes zijn.
We zouden meer in de richting van massaproducten kunnen zoeken om een interessante prijs te krijgen, zoals die PSOne schermpjes.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wat ik wel interessant zou vinden is iets dat ik in mijn auto kan hangen, met touchscreen, iemand enig idee?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:15:
[...]

Mja, die sites met zogezegde speciale dingen voor je casemod rekenen volgens mij veel te veel aan omdat het hebbedingetjes zijn.
We zouden meer in de richting van massaproducten kunnen zoeken om een interessante prijs te krijgen, zoals die PSOne schermpjes.
ja dat is waar maar ik vind die prijs die daar staat een redelijk prijs
maja het kan natuurlijk altijd wel ergens goedkoper he

en misschien is anders dit wel iets voor 119 dollar

http://www.2fastcpu.com/microview/page3.html
is dus weer van diezelfde handel als die andere link die ik gaf zie ik net :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 20:20 ]

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 09:41

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:17:
[...]

en misschien is anders dit wel iets voor 119 dollar

http://www.2fastcpu.com/microview/page3.html
is dus weer van diezelfde handel als die andere link die ik gaf zie ik net :(
Ook erg mooi, maar geen touchscreen. ;)
Tweak-Freak schreef op 12 December 2002 @ 20:29:
Wat een overbodig topic weer. Ten eerste is het geen echte [IA] ten tweede heb je zelf denk ik nog niet echt goed gekeken wat er nou allemaal bij staad en heb je alleen naar de plaatjes gekeken. "Perfect voor mp3-/divx-systemen." Nou niet dus!

Can I use this for Video? No the number of colors(256) an screen response time (300ms) is unacceptable for video.

Hierbij komt nog eens dat je hem zo zelfs nog helemaal niet werkend aan kan sluiten.
"Will you have an analog VGA controller for this LCD? Yes but it will be more expensive than this solution. We expect to have it in late April."

Sorry, maar zoals je nu wel begrepen zal hebben is dit niet echt een geschikt schermpje en is dit ook een overbodige [IA] Ik zou zeggen ga je wat meer verdiepen in wat voor andere schermen er allemaal tekoop zijn. En verdiep je wat meer in de producten voordat je een IA stard.
Bij nader inzien... :{

[ Voor 53% gewijzigd door Mad_Demon op 12-12-2002 20:31 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:17:
[...]
Dat moeten we nu zien uit te zoeken hé, maar die van die eerste link die je gaf is wel een goed alternatief :)

Verwijderd

Mad_Demon schreef op 12 december 2002 @ 20:24:
[...]

Ook erg mooi, maar geen touchscreen. ;)

Ik ben zeker geintreseerd, zou perfect passen in m'n home-theater. De prijs is alleen aan de hoge kant. Zal wel even sparen worden. Wat dacht je van: nu aankondigen en animo-check en over een maand of 2 (genoeg tijd om te sparen ;) ) een IA starten. Aangezien iedereen nu bezig met kerst enzo en de mensen meestal pas in januari hun 13e maand/winstuitkering/whatever aan extra's de mogelijkheid hebben om zo'n schermpje aan te schaffen :)
na je leeft je maar uit
ik hoef er geen
misschien als ik een oude tv kaart die alleen onder windows 95 werkt ipv een video kaart aan de gang krijg maar dan nog pak ik zeker geen scherm duurder als 50 euro

Verwijderd

Topicstarter
Oej, ik zag deze:
http://shop.store.yahoo.com/joyluckshop/5lcdtftdigla.html
Ook leuk dingetje, maar geen touchscreen :(

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wat een overbodig topic weer. Ten eerste is het geen echte [IA] ten tweede heb je zelf denk ik nog niet echt goed gekeken wat er nou allemaal bij staad en heb je alleen naar de plaatjes gekeken. "Perfect voor mp3-/divx-systemen." Nou niet dus!

Can I use this for Video? No the number of colors(256) an screen response time (300ms) is unacceptable for video.

Hierbij komt nog eens dat je hem zo zelfs nog helemaal niet werkend aan kan sluiten.
"Will you have an analog VGA controller for this LCD? Yes but it will be more expensive than this solution. We expect to have it in late April."

Sorry, maar zoals je nu wel begrepen zal hebben is dit niet echt een geschikt schermpje en is dit ook een overbodige [IA] Ik zou zeggen ga je wat meer verdiepen in wat voor andere schermen er allemaal tekoop zijn. En verdiep je wat meer in de producten voordat je een IA start.

Verwijderd

touch screen is makkelijk zelf te maken alleen de folie kan een probleem worden kijk maar in bart_banaan zijn topic

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op 12 December 2002 @ 20:29:

Sorry, maar zoals je nu wel begrepen zal hebben is dit niet echt een geschikt schermpje en is dit ook een overbodige [IA] Ik zou zeggen ga je wat meer verdiepen in wat voor andere schermen er allemaal tekoop zijn. En verdiep je wat meer in de producten voordat je een IA stard.
leuk dat je je er mee bemoeit maar lees voor je blaat :) hier waren we zon beetje al achter vrij in het begin van de 1e pagina al :)

maja iig thnx dat je het (nogmaals) gezegd hebt voor het geval iemand over dat lange gezever van een of andere sukkel heen gelezen heeft

ps niemand nu boos zijn met sukkel had het over mezelf :P

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 09:41

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:32:
[...]
ps niemand nu boos zijn met sukkel had ik het over mezelf :P
* Mad_Demon meldt :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:32:
[...]

leuk dat je je er mee bemoeit maar lees voor je blaat :) hier waren we zon beetje al achter vrij in het begin van de 1e pagina al :)

maja iig thnx dat je het (nogmaals) gezegd hebt voor het geval iemand over dat lange gezever van een of andere sukkel heen gelezen heeft

ps niemand nu boos zijn met sukkel had het over mezelf :P
Ik heb gewoon even duidelijk een samenvatting proberen te maken met de minpunten en argumenten warom dit niet echt een goede lcd is. Zeker niet voor DivX. 8)
Ik heb overigens alles door gelezen hoor dus dat lees voor je blaat is nu niet van toepassing. :/

Verwijderd

na ok dan neem ik dat terug van lees voor je blaat zo is iedereen weer happy

maaruh de rest van je verhaal was allemaal al bekend spul :D

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ok het is goed :> vergeven en vergeten :P

Even offtopic. =]RaZoRbLaDe[= hoe zit het met je [rml][ CM][ WC]Begonnen met BuckyBall Mod[ Progress][/rml]
Al een tijd niets meer van gehoord. Lijkt me wel een erg vette mod worden.

reactie op Me_Myself_and_i: Ik zal deze post maar even editten omdat het anders wel heel erg op een chatsessie begint te lijken. :P

Nee dat was vast een andere Freek uit eindhoven :P Maar wat is je naam? Meschien dat ik je toch ergens van ken.

[ Voor 34% gewijzigd door Tweak-Freak op 12-12-2002 20:56 ]

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op 12 December 2002 @ 20:49:
Ok het is goed :> vergeven en vergeten :P

Even oftopic. =]RaZoRbLaDe[= hoe zit het met je [rml][ CM][ WC]Begonnen met BuckyBall Mod[ Progress][/rml]
Al een tijd niets meer van gehoord. Lijkt me wel een erg vette mod worden.
[offtopic]
hmmz kzie net dat je freek heet en in eindhoven woont... toevallig vorig jaar niet op het ict geweest???

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hier kan je handelen met de prijs:
http://www.startup-it-service.nl/shop

Maar ik denk dat je zoiets zoekt:
http://www.digit.nl/files/dutch/producten/index09.htm

En het gaat natuurlijk om zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam_kauderer/ice/roelof1.jpg

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

het gaat idd over die laatste zoiets dergelijks iig alleen de prijs he... staat niet op de site maar zal wel hoog zijn waarschijnlijk

Verwijderd

Ik heb fff een price quote aangevraagd... Zal hun antwoord hier wel fff posten als het interessant is... Ik zat te denken aan een IA voor de zooi van Digit... erg leuk spul.. hopelijk vallen de prijzen een beetje mee....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.