Goede Center speaker ??

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een goede center speaker voor mijn sony str-db 930 dolby digital versterker (5*100 watt).
Welke speaker raden jullie mij aan??
Ik ben van plan er niet meer dan 500 piek voor uit te geven.

Verwijderd

CANTON die zijn erg goed...ik werk zelf in een hifi zaak.....en Canton zijn heel goed in surround

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de canton av700 gehad >> te kaal
, daarna een CC6 van B&W (die vond ik veel te ingetogen, niet lekker helder en vrij geluid en veel te "stroef" in 't laag).

Nu heb ik een chario syntarDialogue. Dat vind ik wel een bijzonder speakertje. Het is niet de allernetste (wat wil je voor <500) maar Lage mannenstemmen (Lionking, de pa etc.) komen er heel mooi vol uit. Vrouwenstemmen doet-ie ook erg mooi. Ik vind dit echt een aanrader.

Luister 'm eerst zelf in je set voordat je 'm neemt. Daar moet-ie namelijk wel lekker "blenden" met de andere speakers...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Je moet een center speakers hebben uit dezelfde serie als je front speakers om de beste geluidsintergratie te krijgen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Tis inderdaad het beste om dezelfde reeks te gebruiken. Zelf heb ik de Kef C-100. En ben hier zeer tevreden over. (kost wel een beetje)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

niet altijd waar.

Die kef van hierboven klinkt bijvoorbeeld beter in mijn systeem met B&w602 dan een CC6 van B&w. (mijn chario trouwens ook)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Over gelijke set speakers. hoeft natuurlijk niet altijd te gelden zoals al gezegd was. ik zelf heb 4 jbl lx-80 naast mijn kef center staan. en mijn subwoofer is zelfs van B&W. Zelf zou ik ff een audiozaak in gaan en wat speakers beluisteren binnen je budget. En dan zelf tot een conclusie komen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Xplosive
  • Nu online
Heb al een center gekocht
een acoustic energie
model aegis center,
deze center klint echt super, en was 525 piek.

Verwijderd

(((AE))) ;)
Id leuke speakers.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

het gaat niet alleen om 'het beste klinken', maar ook om de inetgratie van je geluidsveld, uit dezelfde serie zijn de speakers op elkaar afgesteld, dus dat is beter

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 20:27 schreef DarkSide het volgende:
Over gelijke set speakers. hoeft natuurlijk niet altijd te gelden zoals al gezegd was. ik zelf heb 4 jbl lx-80 naast mijn kef center staan. en mijn subwoofer is zelfs van B&W. [/quote]Jij hebt het nog niet echt goed begrepen geloof ik... Hoeft idd niet altijd te gelden, maar in de meeste gevallen wel. In de betere hifi zaak adviseren ze je om hetzelfde merk en evt dezelfde modelreeks aan te houden. Er is één uitzondering op die regel, en laat dat nou juist de subwoofer zijn... wat jou argument geheel op z'n kant zet. De subwoofer is de enige in een 5.1 opstelling die van een ander merk kan zijn. Veel goede merken maken dan ook geen subwoofers, simpel omdat het een vak apart is. Voorbeeld is ALR/Jordan (www.alr.de).
Magoed, om de maker van de post een antwoord te geven: ik zou maar es kijken of je huidige speaker merk iets leuks voor je heeft; geeft garantie voor het mooiste resultaat.

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Ikzelf heb een THX setje van ONkyo. dus de 3 frontspeakers zijn hetzelfde en L + R hebben een extra losse subwoofer.
Goed geluid en mooie afwerking.

• Xplosive
  • Nu online
Om ff te reageren op mbvisiontt mijn oude speakers zijn behoorlijk brak , dus ik heb besloten om 5 nieuwe speakers te kopen. Uiteraard van hetzelfde merk,en omdat de center speaker naar mijn idee het belangrijkst is voor films is dat de eerste speaker die ik heb gekocht. Over een maandje ofzo koop ik twee front speakers uit dezelfde serie.
BTW mijn versterker is een Sony strd-db 930 waar ik zeer tevreden over ben.
Pagina: 1