Toon posts:

onduidelijke problemen met MacG4Cube

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik continue problemen met mijn Mac (G4 Cube)
Allereerst kon in ineens niet meer printen en de printer ook niet meer selecteren, omdat het toch eens tijd was om de boel op te schonen heb ik mijn hele computer leeggemaakt en alles er opnieuw opgezet.

In plaats van dat hij sneller werd, werd hij echter alleen maar langzamer, printen ging wel weer, maar werken met bijv. Illustrator was een ramp, zo ontzettend langzaam.
Dacht dat het aan het geheugen zou kunnen liggen en geprobeerd dat te vergroten, maar als ik op het icoontje van Illustrator drukte kreeg ik helemaal niet meer de optie info - geheugen in de werkbalk.

Na nog eens goed gekeken te hebben zag ik dat er meerdere dingen in de werkbalk misten, zoals bijv. herstart of rangschik
Ken ze niet allemaal uit mijn hoofd, dus misschien miste er meer, maar deze vielen wel erg op.

Zoekende naar waar ik het geheugen van Illustrator kon verhogen kwam ik bij RAM geheugen, wist niet of dat ermee te maken had, maar die heb ik gisteren ook verhoogd. Daarna nog gewoon op gewerkt en niets aan de hand.

Vandaag echter start ik mijn computer op en heb ik 2 afgeronde hoeken in beeld staan en geeft het scherm alles 3 dubbel weer, zodat ik niets meer kan lezen.
Gereset hielp niet, uitgezet even gewacht opnieuw opgestart helpt ook niet, er is niet meer mee te werken.

Is er iemand die me verder kan helpen? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zou het een virus kunnen zijn? Wat kan ik het beste doen? Moet ik mijn computer wegbrengen en na laten kijken? Zoja, waar kan ik dat doen?
Moet ik hem zelf nog een keer formatteren? Kan het zijn dat mijn grafische kaart kapot is? Zoja, hoe kom ik daarachter?
Elk advies is welkom, ik moet erop werken en is dus belangrijk hem zo snel mogelijk weer in orde te hebben. Alvast vriendelijk bedankt.

Voor de volledigheid: ik werk met Mac O.S. 9.2/ Illustrator 9.0/ik heb 30 gigabyte harde schijf en 512 intern geheugen