Toon posts:

Ftp op ADSL via ethernetmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. hoe kan ik een ftp opstarten. Ik heb adsl via wanadoo (ethernetmodem) maar krijg het niet voor elkaar? Iemand die mij kan helpen? Als er meer gegevens nodig zijn ff zeggen ok! Thanx Paolo

Verwijderd

Komt de FTP server te draaien op de computer die direct op internet zit? Dan gewoon een FTP-server programma downloaden en klaar! Meer informatie over je prbleem zou trouwens ook helpen... Welk programma gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry.. weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.. kijk ik zit achter een router.. die is aangesloten op mijn ethernet modem.. (ja echt) dan heb ik een 2 pc's en een laptop daar op. Op mijn laptop moet ftp komen (Bullet FTP) ... het werkte toen ik isdn had altijd perfect... maar krijg het nu niet meer voor elkaar... via uitvoeren--> cmd --> ipconfig geeft ie 10.0.0.151 aan maar dat is het ip van mijn netwerk lijkt me....

zo iets beter? greetz

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 10:19
je mag die ip die je met ipconfig verkrijgt niet nemen. Dat is namelijk je interne ip. Ga eens naar de config pagina van uwe router en kijkt daar wat uw ip is. Verder moet je poort 20 en 21 openstellen voor datatransport.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... dat dacht ik al... maar kom er niet uit waar ik die poorten open kan zetten... als iemand me dat kan vertellen ben ik helemaal happy..

Verwijderd

Topicstarter
ok... krijg net te horen dat die poort al openstaat... en nu? bullet ftp zegt dat ie 10.0.0.151 gebruikt als ip

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 10:19
Bulletftp mag je niet geloven, bij mij zegt hij ook het verkeerde adres (ik zit achter een dlink router met adsl) Dus je moet het externe ip adres weten. Niet alleen poort 21 moet openstaan maar ook 20! En wat is het merk van die router?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ga naar www.whatismyip.com toe en dan zie je je externe ip-adres. :)

Daar kan je gewoon op connecten vanaf een externe pc als de port-forwardings goed staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Attilla op 12-12-2002 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een andere site om mijn ip te checken (haajee) you the man... tja.. de router zit in mijn ethernet modem... daar heb ik gewoon een hub op aangesloten.... of mag dat juist niet?

Verwijderd

Topicstarter
modem is speedtouch. 510 van Thomson (alcatel)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 18:59:
ja ik heb een andere site om mijn ip te checken (haajee) you the man... tja.. de router zit in mijn ethernet modem... daar heb ik gewoon een hub op aangesloten.... of mag dat juist niet?
Jawel hoor.
Eerst je iegen ip op je pc static maken(als die dat al niet was) dan bij de router dat ip in de exclude list zetten van de DHCP server(anders krijgt iemand anders jouw ip. En dan als laatste de FTP pport (21) mappen naar jouw interne ip-adres.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm iemand een makkelijkere uitleg? ik kan dat niet echt vinden in de config van mijn modem? sorry al vast bedankt

• Attilla
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:07:
hmmm iemand een makkelijkere uitleg? ik kan dat niet echt vinden in de config van mijn modem? sorry al vast bedankt
:+

Je moet zorgen dat je een je pc een vast ip geeft en niet door dhcp van de modem laat toekennen, anders werkt de port-forwarding niet en je moet zorgen dat jou vaste ip wat je aan de pc geeft niet nogmaals door de router aan een andere pc wordt uitgegeven die eventueel in je netwerk zit. Deze kan je uit de lijst halen van beschikbare ip's, dit heet een exclude. :)

Makkelijker als dit kan ik het niet uitleggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Attilla op 12-12-2002 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja is al makkelijker...ik kijk ff....iemand toevallig de zelfde situatie? zodat die mij kan vertellen waar ik dat ik kan stellen?

Verwijderd

Topicstarter
hij is static zegt ie... mijn hele netwerk....

• Attilla
Ik zie dat je nog niet zolang op GoT zit, maar hier wordt een beetje van je verwacht dat je zelf ook dingen uit probeert/opzoekt.

Als het goed is kan je wel een handleiding vinden op de site van Alcatel.
Daar kan je alles vinden waar je het moet instellen.

En als je nog wat bij je post wil zetten, dan kan je dit knopje gebruiken. Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif, dat maakt het allemaal wat duidelijker.

[ Voor 40% gewijzigd door Attilla op 12-12-2002 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja... nou weet ik ook alweer waarom ik nooit op GoT zit... dank je hoor! maar Horla iig bedankt

• Attilla
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:22:
Juist ja... nou weet ik ook alweer waarom ik nooit op GoT zit... dank je hoor! maar Horla iig bedankt
Rustig maar hoor, je hoeft niet gelijk te vluchten. :+
Zo eng ben ik niet :P

Ik vertel je gewoon een beetje netjes wat de regels hier zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm i know... ik ken GoT ook al heel lang hoor... al eerder account gehad.. maar gegevens kwijt... maar ja.... ik kom er gewoon niet uit... ik ben nu de complete handleiding aan het doorspitten

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zo te horen zit je achter een router. Als je servers achter een router draait moet je aan port forwarding doen. Lees het "Grote Poortmappingsverhaal" in Network Troubleshooting eens door. Zal verhelderend werken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Attilla
http://www.speedtouchdsl.com/pdf/510/st510_guide_nl.pdf
Dit is de handleiding in het nederlands, mocht dat het wat makkelijker maken voor je.

En als je je oude nick nog weet dan kan je door een mailtje aan gathering(at)tweakers.net je wachtwoord wel terug krijgen, mits je genoeg gegevens meegeeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Attilla op 12-12-2002 19:29 ]

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

edit: spam ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:33 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
hm... ik pruts nog wel ff verder... iig bedankt allemaal... als ik jullie nodig heb horen jullie het wel..... greetz elfje

• Attilla
Ok, success

Verwijderd

Topicstarter
waarom heb ik ongodsnaam adsl genomen hehe!!!! hehe ik kom er nog niet echt uit maar ja.... thanks

Verwijderd

klopt het als ik denk dat je situatie het volgende is?

INTERNET-MODEM-ROUTER-PC's

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer die zooi !!! en ..... eens om te ruilen voor wat nuttige leestekens.

• Attilla
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:55:
klopt het als ik denk dat je situatie het volgende is?

INTERNET-MODEM-ROUTER-PC's
Nee, zijn modem en router zijn 1.
De alcatel 510.

Verwijderd

Aha... en daar zitten de computers aan... Dan inderdaad de IP van de server instellen in de router bij het forwarden van de poorten 20 en 21. En zorgen dat die IP een vaste instelling is (ik weet is al uitgelegd maar misschien helpt het in andere bewoordingen) van de server (bij de instellingen van de netwerkkaart). En het moet werken. Misschien kan de topicstarter aangeven welke dingen er wel lukken en welke niet zodat er constructief een oplossing gevonden kan worden? Beetje specifiekere feedback van wat wel en niet lukt dus s.v.p.

• Attilla
31
NAT
A
ls u op deze knop klikt, wordt de pagina Network Address and Port Translation
(NAPT, Netwerkadressen en poortomzetting) weergegeven.
Op deze pagina kunt u:
·
Specifieke statische NAPT-vermeldingen bekijken, toevoegen of verwijderen:
U kunt statische NAPT-vermeldingen toevoegen door op
New (Nieuw)
te klikken.
Specificeer zowel het interne als externe adres en het protocol en de poort
waarop de vermelding van toepassing is. Als de NAPT-vermelding is toegepast op
het dynamisch toegekende, gelijkwaardige lokale IP-adres van een verbinding,
moet u 0.0.0.0 als het externe adres opgeven. Klik op
Apply (Toepassen)
om de
vermelding aan de tabel toe te voegen.
·
Een standaardserver definiëren:
Door een IP-adres van de standaardserver te specificeren, zorgt u ervoor dat alle
binnenkomende verbindingen worden doorgezonden naar het apparaat met dit IP-
adres. Deze instelling is geschikt voor de meeste servertoepassingen en specifieke
statische NAPT-vermeldingen zijn nu niet meer nodig.
Opmerking: vergeet niet uw wijzigingen in het permanente geheugen op te slaan door
op
"Save all (Alles opslaan)"
Als jij dus maar 1 pc heb waar je alle binnenkomende conencties op wil hebben dan kan je dus voor de default kiezen.
Voor de optie om ip-adressen te excluden in de dhcp range heb ik niet gevonden in de handleiding, je moet dus wel zorgen dat je al je pc's in je netwerk een vast ip-adres geeft.

Hopelijk kan je hier wat mee.

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
Poort 20 en 21 forwarden in je modem/router. Hoe dit moet, zie de manual :)

Lees dit ook eens voor de grap:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.