Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Accu opladen, hoe te werk?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Was het nou zwart is positief en rood is negatief, zoals ik denk of is het andersom ?

Moet namelijk ff mn scooteraccu opladen, dar staat wel + en - op en op de acculader zelf niet 8)7
(search gebruikt, niets gevonden :))

Verwijderd

zwart - rood +

Verwijderd

rood is + positief en zwart is - negatief

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx :)
Iemand op msn zei dus andersom, de lul :p

Verwijderd

Topicstarter
Shit, volgende vraag: wanneer is mn accu opgeladen? toch alsie helemaal naar nul wijst ???
(daar wijstie nu al naar !)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ja, maar die metertjes zijn niet echt te vertrouwen en een scooteraccu is klein en heeft dus niet zo'n grote laadstroom nodig. Laat m er maar ff aanhangen! Oja, en tussen 15 en 25 graden laadt ie het best op. Binnen dus, niet in een koude schuur!

Verwijderd

Topicstarter
ow hahaa dan neem ik em ff mee naar mn kamer !!

edit: hij wees in de koude schuur nog naar bij na 2A... nu dus helemaal niet meer
maar ik laat em er nog wel ff aanhangen, doppies zijn los dus moet goed komen :)
edit2: als ik op de lader sla, dan springt het wijzertje wel naar 1 a 2 :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 18:53 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 18:48:
edit2: als ik op de lader sla, dan springt het wijzertje wel naar 1 a 2 :P
klinkt goed... |:(

Verwijderd

Topicstarter
JA LOL... tis een oud ding, de stof krijg je dr niet meer vanaf :)
Selmar Nova4 is het ... ik laat em wel ff een nacht aanstaan of is dat gevaarlijk ? (wil eigenlijk morgen de accu meer naar school nemen :))

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Zijn gewoon cheap ass metertjes, zit in de meeste laders... Ik moet ook vaak genoeg rammen op zo'n ding om m goed te krijgen (er zijn er ook al een aantal kapot gegaan :D)

Zit er nog genoeg vloeistof in je accu? Ook altijf ff controleren... Enne kijk uit, dat spul is levensgevaarlijk (zwavelzuur). Bijvullen doe je met GEDESTILLEERD/GEDEMINERALISEERD water, niet met kraanwater!!!

EDIT: Mijn icoon demonstreert wat zwavelzuur doet en blijft doen totdat het wordt geneutraliseerd...

[ Voor 13% gewijzigd door Benadski op 12-12-2002 19:10 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Benadski schreef op 12 December 2002 @ 19:09:
Zijn gewoon cheap ass metertjes, zit in de meeste laders... Ik moet ook vaak genoeg rammen op zo'n ding om m goed te krijgen (er zijn er ook al een aantal kapot gegaan :D)

Zit er nog genoeg vloeistof in je accu? Ook altijf ff controleren... Enne kijk uit, dat spul is levensgevaarlijk (zwavelzuur). Bijvullen doe je met GEDESTILLEERD/GEDEMINERALISEERD water, niet met kraanwater!!!
Voordat je een of andere zuur-base reactie krijgt..

Verwijderd

Topicstarter
Ja LOL, zuur base reacties 8)7 heb ik vorig jaar ook gehad op school :P
Maar ja had al ff gechecked of er nog genoeg accuspul in zat.... positief :)
maar dat metertje zit nog steeds op nul, laat em vannacht wel aanstaan tenzij het niet mag van jullie :P

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

je kan hem gewoon aanlaten.. als er van die dopjes opzitten moet je die er wel afhalen.. en als hij een deze dagen kapot is gegaan komt het door de kou.. dan is je accu helemaal kaopt en kun je een nieuwe kopen :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zijn de meeste scooteraccu's niet droge cellen?

Verwijderd

Topicstarter
Looki schreef op 12 December 2002 @ 21:33:
je kan hem gewoon aanlaten.. als er van die dopjes opzitten moet je die er wel afhalen.. en als hij een deze dagen kapot is gegaan komt het door de kou.. dan is je accu helemaal kaopt en kun je een nieuwe kopen :)
Nou dat hoop ik dan maar niet want hij staat nog op school en heb geen zin om hem het hele weekend ook nog daar te laten staan.
Die dopjes heb ik er zoals eerder gezegd al losgedraaid ........ en ik probeerde te starten alleen bij de 3e ging ie al naar dat piepgedoe toe :(
TOch niet dood, alleen leeg he ??
AcouSE schreef op 12 December 2002 @ 21:34:
Ik zie toch echt vloeistof zitten :P

Verwijderd

AcouSE schreef op 12 december 2002 @ 21:34:
dacht het niet
de meeste zijn gewone natte cellen maar er zijn idd ook scooters met een zogenaamde gelaccu erin ja
maar bij een gelaccu heb je eigenlijk elektronica nodig voor het opladen want deze zijn een beetje gevoelig... alleen wordt deze elektro vaak weggelaten omdat ze wel iets kunnen hebben
alleen in sommige gevallen ontploft de accu een beetje :+
maja aangezien het een gelaccu is komt er gelukkig niet veel rotzooi af en is het vaak al gedaan met alleen maar een barst in de accu

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:59:
[...]

Nou dat hoop ik dan maar niet want hij staat nog op school en heb geen zin om hem het hele weekend ook nog daar te laten staan.
Die dopjes heb ik er zoals eerder gezegd al losgedraaid ........ en ik probeerde te starten alleen bij de 3e ging ie al naar dat piepgedoe toe :(
TOch niet dood, alleen leeg he ??

[...]

Ik zie toch echt vloeistof zitten :P
uhm misschien aan de kickstart gedacht???
en waarschijnlijk wou hij niet starten door de kou dat kan ook nog he :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:02:
[...]

uhm misschien aan de kickstart gedacht???
en waarschijnlijk wou hij niet starten door de kou dat kan ook nog he :P
Ja ik ben mn kickstarter dus verloren :( denk tijdens mn ongeluk, maar goed die krijg ik morgen of overmorgen binnen.
Ik kreeg namelijk eerst een verkeerde kickstart binnen maar het is allemaal zo traag bij easyparts mar kreeg vandaag eindelijk een mailtje met dat het verstuurd is, nu maar hopen dat het de goeie is!

En dat hoop ik maar dat het door de kou komt :)

Verwijderd

dat zal waarschijnlijk wel
accus zijn normaal niet bedoeld voor beneden de 0 graden dacht ik
maja hoe kouder het is hoe minder vermogen de accu heeft
en het is ook zo dat de ontbranding en alles veel slechter gaat als het koud is met als gevolg dat hij soms helemaal niet eens wil ontbranden en dus ook niet wil starten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:11:
dat zal waarschijnlijk wel
accus zijn normaal niet bedoeld voor beneden de 0 graden dacht ik
maja hoe kouder het is hoe minder vermogen de accu heeft
en het is ook zo dat de ontbranding en alles veel slechter gaat als het koud is met als gevolg dat hij soms helemaal niet eens wil ontbranden en dus ook niet wil starten
En daarom heb je dus een kickstarter die je welles wil verliezen :r
Maar goed, goed om te weten ....... morgen weer proberen, accu mee in mn rugzak :P
Hey goed idee meneer Van Vianen, fiets mee naar school en dan vast voor de volgende keer je fiets laten staan zodat je altijd vervoer hebt :P LOL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:12:
[...]

En daarom heb je dus een kickstarter die je welles wil verliezen :r
Maar goed, goed om te weten ....... morgen weer proberen, accu mee in mn rugzak :P
moet je een goede kickstarter pakken die verlies je niet zo snel
maja bij een goede kickstarter hoiort vaak ook een goede scooter (no flame intended)
misschien is het slim om iets rond je kick te lassen dat je hem wel nog kan kicken maar als je flikkert/aangereden wordt je je kick niet verliest

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:15:
[...]

moet je een goede kickstarter pakken die verlies je niet zo snel
maja bij een goede kickstarter hoiort vaak ook een goede scooter (no flame intended)
misschien is het slim om iets rond je kick te lassen dat je hem wel nog kan kicken maar als je flikkert/aangereden wordt je je kick niet verliest
Ik denk dattie de vorige keer een harde klap heeft gehad en toen beetje los is gaan zitten ofzo, en ik rijd nogal vaak over hobbelweggetjes :)

Btw... ik heb een Aprilia SR :)

Verwijderd

ows die kunnen vaak wel wat hebben..
welk model nieuwe of oude

schijnt dat die oude de kick niet echt super afgeschermd is bij vallen

heb het ook maar van horen dus of het waar is weet ik niet
intresseer me niet in scooters heb veel liever motoren :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:17:
ows die kunnen vaak wel wat hebben..
welk model nieuwe of oude

schijnt dat die oude de kick niet echt super afgeschermd is bij vallen
SR2000 heb ik... zal ff pic posten

lijkt wel msn hier, zo snel we reageren :P
edit: ja ik wil ook wel motor hebben maja ben 17 :X eerst auto volgend jaar :D

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/cu2/scooter.jpg
Dit is mn scoot na de crash, nog niet schoongemaakt of wat :)
FF kijken op pics die ik toen heb gemaakt of ik toen mn kickstart nog had anders heb ik vermoeden waar ie ligt (bij plaats den onheils)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:18:
[...]

SR2000 heb ik... zal ff pic posten

lijkt wel msn hier, zo snel we reageren :P
Makkelijk he die F5 knop

kmerk alleen net dat ik er niet op moet klikken als ik een bericht aan het typen ben 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:19:
[...]

Makkelijk he die F5 knop

kmerk alleen net dat ik er niet op moet klikken als ik een bericht aan het typen ben 8)7
LOL, idd ... check edit hierboven :)
edit: zie edit vorige pagina :P
MM op foto's zie ik volgens mij nog mn kickstarter :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:23 ]

Verwijderd

als hij daar lag denk ik dat je hem nu al wel kwijt zal zijn

maar kzal ff ophouden met hierro te lullen voordat ik een waarschuwing krijg want het begint langzaam aan chatten te worden en dat mag om 1 of andere rare reden niet :? :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:23:
als hij daar lag denk ik dat je hem nu al wel kwijt zal zijn

maar kzal ff ophouden met hierro te lullen voordat ik een waarschuwing krijg want het begint langzaam aan chatten te worden en dat mag om 1 of andere rare reden niet :? :D
Ow raar, maar is goed... thx voor je tips.
Ga er wat mee doen ;) (een kickstarter zsm op dat ding prutsen, voor zover dat nog kan, zal em wel verzopen hebben ;))

Verwijderd

Topicstarter
Thx :) vanmiddag accu dr ingedaan op school ( met wat tegenwerk :() maar hij startte weer in 1x :D

Vanavond kwam ik thuis, en lag mn kickstarter er... die er ff opschroeven morgen...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Opgelost + teveel offtopic + niet-pc gerelateerd = nu op slot. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.