Coolwerff, de nieuwe generatie Coolers?

Pagina: 1
Acties:

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Normaal post ik nooit in dit topic. Ik kom hier eigenlijk ook practisch nooit. Maar vandaag heb ik een presentatie bijgewoond waarin over een nieuw soort cooler werd verteld. Namelijk:

De Coolwerff. Een cooler die op dit moment in ontwikkeling is en hopelijk over 4 maanden van de band zal rollen. Het betreft hier een nieuw soort cooler die minder lawaai maakt en meer koelt.
Op dit moment zijn de ontwikkelaars in contact met diverse fabrieken in China die deze cooler willen produceren. De cijfers waarover gesproken wordt zijn ook niet mis, althans ik heb er weinig verstand van maar dit zei mij toch genoeg:

Getest op een 2000 XP processor, waarmee ze 100Mhz. sneller konden. De cooler draait op 3500 toeren. En houdt het systeem, na een belasting van 100% gedurende 24 uur, op een gemiddelde temperatuur van +/- 40 graden...
Ik geloof dat de processor niet meer dan 50 graden werdt, de videokaart 35 graden en de HD's (ik geloof dat hij er 4 in had...) op 30 graden. Het moederbord kwam niet hoger dan 30 graden...

Tevens hebben ze een kast ontwikkeld die gebruik kan maken van deze coolers. Namelijk de Koelkast. Toepasselijk he? Wanneer deze in productie komt is niet genoemd.
Voor de Cooler zijn er in ieder geval al werledwijde patenten opgevraagd. En ook gekregen. De Cooler is speciaal bedoeld voor vaste systemen... en... de Tweaker!
De Cooler wordt geleverd met Koelpasta (zilver) en is gemaakt van koper.
Maximale geluid: 16 Db.

Verder geen informatie. Maar misschien is er iemand die hier ook het bestaan van weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Roland op 12-12-2002 17:59 ]

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

zalman :) dat is ook lekker stil en 3500 toeren lijkt me nog best wel wat lawaai maken :?
en 40 graden is nou ook niet echt koud :)
ik zelf zou daarvoor geen nieuwe kopen.

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Hij maakt op de minimale instellingen (3500toeren, hij kan 7000toeren) 16 Db aan geluid.

Verwijderd

Klinkt veel belovend, zou wel een paar pics willen zien (nee geen HK I know)

edit: 16db!! das echt heel stil

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 17:56 ]

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Tsja Pics, dat was het eerste waar ik dus ook naar vroeg. Maar omdat de wereldwijde patenten nog niet helemaal klaar zijn (moesten nog 2 of 3 veranderingen in komen) dan konden ze meer informatie vrij geven.

Verwijderd

en 4 hd's maken vast ook geen herrie :) maar laten we maar afwachten lijkt me idd wel vet :)

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Het waren wel HD's van 7200 toeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 17:59:
en 4 hd's maken vast ook geen herrie :) maar laten we maar afwachten lijkt me idd wel vet :)
Ja, maar er zijn zat tweakers die nog met Coolermasters of Delta's van 30db of meer zitten...

Dus dit is dan zeker een alternatief :9

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Roland schreef op 12 december 2002 @ 17:51:

Getest op een 2000 XP processor, waarmee ze 100Mhz. sneller konden.
Dat is alleen voor de mensen die een stil systeem willen ofzo ... de echte tweakert wilt toch wel meer dan 100 MHz op 'n xp2000+ halen :P

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb gewoon een goeie heatsink met een papst 8412N/2GL van 12 dBA. Ook stil.

Kortom, wat is er zo innovatief aan deze koeler dat een patent rechtvaardigt?

Forza Mucca!

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Omdat je nog verder kunt gaan met deze cooler. Tsja, meer als hierboven staat weet ik ook niet over de cooler. Simpelweg omdat ze dat niet wouden vrij geven.

Pagina: 1