Toon posts:

Straight of crossed van switch naar hub *

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een best vaag probleem; hopen dat jullie me kunnen helpen: effe schematische tekening:

modem->
server->
crossed cable???->
uplink utp switch (10/100)->
crossed cable????->
uplink BNC/utp hub ->
coax netwerk

gaat dat werken of moeten er geen crossed cable tussen of moet ik de switch weglaten en dan geen 100 mb netwerk doen ?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik ben niet dom maar van jouw post snap ik echt niets :? Zou je misschien wat duidelijker kunnen zijn? Van BNC naar UTP kan je trouwens doen met een oud hubje

[ Voor 52% gewijzigd door m-m op 12-12-2002 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit dus een hub tussen maar eerst wil ik er een switch tussen doen zodat we ook een 100 mb netwerk hebben.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dan doe je het gewoon zo

[STUKJE LAN] ----BNC----> [OUDE 10MBIT HUB] -----UTP CROSSCABLE---> [100MBIT SWITCH]
geen probleem, dat kan gewoon.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie snapt er ook weinig van :?

Je wilt dus dit:

modem - server - switch - hub met BNC connector - Coax LAN

Tja .. de vraag of er tussen "server <-> Switch" en tussen "Switch <-> hub" crossed of straight nodig is, kan alleen maar door de manual beantwoord worden.

De ene hub/switch boeit het niet, en kun je elke port als 'uplink' gebruiken. Weer anderen hebben een speciale uplink, en weer anderen hebben een uplink port met een knopje om tussen straight/crossed te schakelen.

Je zult dus echt in de manual van je hub moeten kijken.
Misschien staat er bij de uplink een tekentje van crossed, maar IMHo kun je ze gewoon straight aan elkaar knopen.

Titel edit trouwens

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.