Toon posts:

Advies nodig! Boven 1.8v gaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 750MHz die nu op 1000MHz draait en 1.8v gebruikt. Aangezien hij maar 35°C is, wil ik hoger proberen.

Mijn vraag is, moest ik nu op 2v draaien. Zou men CPU ... 3jaar mee gaan?

Je CPU slijt toch van meer Voltage en niet van snellere Clock? (Misschien een beetje)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Voltage verhogen maakt de levensduur van de proc hard minder ja :)
maar 2,0 is ineens 0,2 volt meer da's best een hoop. probeer anders eerst met 1,9 wat verder te oc'en

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Waarom zou je hoger willen gaan?
1000 Mhz
1 Ghz

Is toch genoeg?
neem geen overbodige risico's

Don't You stare there, Operate!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
Wat kan iedereen nou de levensduur schelen, ik denk dat ze berekend zijn op minsten 10 jaar met een proc standaard geklokt ??? stel dat ie 2 jaar meegaat, tegen die tijd heeft vrijwel iedereen die redelijk tweaker is wel weer een nieuwe pc ????
Ik zou het gewoon proberen :))))) 35 graden is nog niet veel , en als je het alsnog sloopt, je hebt toch garantie zolang je niet over overklokken begint:P

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 18:34 schreef seppie het volgende:
Waarom zou je hoger willen gaan?
1000 Mhz
1 Ghz

Is toch genoeg?
neem geen overbodige risico's[/quote]omdat elke tweaker alles uit z'n hardware wilt persen, en risico's horen eenmaal bij het leven ;)

hehehehe

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

FF paar weekjes op hogere snelheid/2.00V, daarna voltage teruggooien en kijken of ie stabiel blijft.
(heb zelf TB800@900 die eerst alleen stabiel was op 1,85V en nu ook op 1,70V:))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

De levensduur van je proc. wordt verkort door de hitte volgens mij.. Dus als je voor goeie koeling zorgt is er nix aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
Op 1.95v haal ik 1050, 1100 wil niet booten op 2v. Ik hou het dus maar bij men 1000 op 1.8v
Pagina: 1